כמה זמן לוקח לקבל היתר בניה?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אנשים רבים אשר נמצאים בתהליך של בניה או שיפוץ מקיף או הרחבה או שינוי בתוך ומחוץ לבית שואלים את עצמם מגוון רחב של שאלות כמו מתי צריך להוציא היתר בניה, מה זה בכלל היתר בניה, כמה זמן לוקח לקבל היתר בניה וכמה עולה להוציא היתר בניה. במדריך הקצר הבא נענה לכם על השאלות הללו כדי שתוכלו להבין מאיפה מתחילים ומה צריך לעשות.

כמה זמן לוקח לקבל היתר בניה?

אז נתחיל מהבסיס

אם אתם שואלים את עצמכם שאלות כמו איך אני יכול להרחיב או להגדיל את הבית הפרטי שלי, איך אני סוגר את המרפסת, איך אני מוסיף קומה ושאלות דומות נוספות דעו לכם שכדי לעשות את זה באופן חוקי, עליכם להתחיל בתהליך הנקרא הוצאת היתר בניה. היתר בניה הוא למעשה התכניות של הבניין בהן מוצגים התוספות והשינויים שאנו רוצים לבצע. את התכנית הזה צריכה לאשר הועדה המקומית לבניה בהתאם לאזור המגורים אליו אתם משתייכים.

מה מצריך היתר בניה?

כל תוספת לבניין קיים מצריכה היתר בניה. זה לא משנה אם מדובר במרפסת, עליית גג, עוד חדר או שינוי פנימי שאנחנו עושים בשטח הדירה מצריך היתר בניה. גם דברים שאתם לא חושבים שמצריכים היתר בניה כמו שינוי צנרת בבניין, הפיכת חלון לויטרינה, הפיכת חלון לדלת. גם כל שינוי בקונסטרוקציה של הבניין, כל שינוי בקיר חיצוני גם כן מצריך היתר בניה.  גם השתלטות על מסתור כביסה מחייב היתר בניה.

עשוי לעניין אתכם: קריטריונים לקבלת היתר.

ומה לגבי הזמנים?

המשך הכולל שלא הוצאת היתר בניה מהרגע שבו הגשתם את הבקשה עד לרגע שבו תקבלו את ההיתר הוא בממוצע 7 חודשים להיתרים ללא הקלות וממוצע של 12 חודשים להיתרים עם הקלות.

עשוי לעניין אתכם:

הוצאת היתר בנייה מידע ששווה להכיר

כשאנו מגישים בקשה התייחסות הוועדה היא לכלל יחידת הדיור. כך שאם יש לכם חריגת בניה בבית ואפילו קטנה צריך לקחת אותה בחשבון כחלק בלתי נפרד מהבקשה. לא תוכלו לקבל היתר בניה לבית ללא טיפול בכלל חריגות הבניה שכבר קיימת.

מי דואג להיתר?

עורך הבקשה הוא האדריכל שתפקידו לערוך עבורכם את הבקשה להיתר הבניה, לסרטט עבורכם את התכניות של הבית עם התוספת ומלווה את התהליך מההתחלה עד לקבלת היתר הבניה. גם אתם בעלי הנכס שמבקשים לשנות או להרחיב את הדירה שלכם דואגים לתהליך ומחוייבים אליו.

הבקשה היא התכניות המסורטטות שנקראות גם גרמושקה שדרכן אנו בעצם מציגים את התכנית של הבית עם התוספת המבוקשת. כלומר, עורך הבקשה עורך בקשה שהיא התכנית למבקש ומגיש אותה ישירות לועדה המקומית.

מהי רפורמת הפרגולות בהקשר של הוצאת היתר בניה?

תקנה 101 לחוק התכנון והבניה בעצם נקראת בשפה הפשוטה חוק הפרגולות. מה המשמעות? הכוונה היא שאנחנו לא צריכים להגיש היתרי בניה במידה ואנו מקימים פרגולה אלא רק צריכים לדווח על כך למשרד הפנים. הנה כל תהליכי הבניה שבמסגרתם אין צורך להגיש היתר בניה לועדה המקומית:

  • תוספת פרגולה פתוחה לשמים
  • מחסן פריק בגינה עד 6 מטר שלא נצפה מהרחוב
  • גדר עד לגובה של 5 מטרים
  • תוספת ריצוף
  • החלפת רכיב של פתח בבית
  • ועוד

עשוי לעניין אתכם: היתר בנייה לפרגולה.

כמה יעלה לי להוציא היתר בניה?

המחיר להוצאת היתר בניה ייקבע לפי גודל הנכס והמורכבות של השינוי. כלומר, הוצאת היתר בניה לתוספת חדר תעלה פחות מהוספת עליית גג למשל. המחירים להוצאת היתר משתנים ונעים בין כמה אלפי שקלים לכמה עשרות אלפי שקלים, כל מקרה נבחן לגופה. יש להפריד בין התשלומים שכוללים תשלום לאדריכל, אגרות לועדה המקומית, תשלום למודד ועוד.

בנוסף, ראו גם: כמה עולה היתר בניה.

כמה זמן לוקח לקבל היתר בניה?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

פינוי דירות מהיר ויעיל תוך התחשבות מלאה בלקוח – המומחיות של שי פינוי דירה

כאשר מגיע הזמן לפנות דירה, רבים מחפשים פתרון מהיר, יעיל ומקצועי שיחסוך מהם זמן וטרחה. עם זאת, חשוב גם למצוא חברת פינוי שמבינה את הצרכים האישיים של הלקוח ומתחשבת בהם לאורך כל התהליך. שי פינוי דירה מביאה את שילוב המושלם של יעילות ומהירות לצד גישה אנושית וקשובה, כדי לספק ללקוחותיה את חווית הפינוי הטובה

אדריכלות
בלוג
מיזוג אוויר בתכנון אדריכלות

החשיבות של בחירת איש מיזוג איכותי בתכנון אדריכלי תבטיח התקנה ראויה של המזגנים, יעילות אנרגטית וחיסכון רב בכסף.

FLORING WOOD
בלוג
שיפור היופי של הבית שלך: מדריך שלם לאדריכלות וליטוש פרקט

בכל הנוגע ליצירת בית יפה ומזמין, לאדריכלות ולעיצוב יש תפקיד מכריע. אלמנט אחד שיכול לשפר משמעותית את האסתטיקה של חלל המגורים שלכם הוא ריצוף פרקט. השילוב של דפוסים מורכבים ומשטחים מלוטשים יכול באמת לשנות כל חדר. במדריך מקיף זה נחקור את עולם האדריכלות וליטוש פרקטים, ונספק לכם את כל המידע הדרוש ליצירת בית מהמם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו