קריטריונים לקבלת היתר

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

חושבים לבנות? נמצאים בתהליך של קבלת היתר בניה? על הקריטריונים לקבלת היתר בניה ועוד במדריך הבא. למעשה, היתר בניה הוא אישור שמסייע לנו לבצע פרויקט בניה ולא משנה אם מדובר בבית פרטי על קרקע שנקנתה או קרקע השייכת לכם. גם אם אתם מתכננים שיפוצים מסיבים בדירה בה אתם הולכים לשנות מרכיבים ומאפיינים קונסטרוקטיבים יש חובה בהיתר בניה. מי שנותן את היתר הבניה היא הרשות המקומית או העירייה. גם שינויים במבנה לצורך הסבות כמו למשל הסבת בית לעסק מחייבים היתר.

קריטריונים לקבלת היתר

יש להיתר חשיבות מאוד גבוהה משתי בחינות. האחת היא בכדי שניתן יהיה לבדוק את ההתאמה של המבנה הקיים לשימוש אחר ממה שהוגדר על פי הדרישות של העירייה. הסיבה השנייה והחשובה יותר היא בהיבט של הבטיחות הן של המבנה והן של האנשים השוהים בו לאחר הבניה או השיפוץ.

 

באילו מקרים יש צורך בהיתר בניה?

  1. פתיחת חלון חיצוני
  2. סדירת חניה
  3. סגירת מרפסת שקיימת
  4. פרגולה
  5. חניה מקורה
  6. כל שינוי אחר במבנה

עשוי לעניין אתכם: היתר בנייה לפרגולה, היתר בנייה סגירת מרפסת.

אז מה הקריטריונים לקבלת היתר בניה?

בניה או שיפוץ או הסבה של מבנה ללא היתר היא עבירה על החוק ויכולות להיות לבחירה הזאת השלכות קשות כמו קנסות, החזרה של המבנה למצב הקיים ועוד. בכדי לקבל היתר בניה אתם חייבים לקבל את כל המידע הנדרש כמו הוראות תב“ע על הקרקע עצמה, שטחי שירות, שטחים עיקריים, אילו שטחים מותרים לבניה, מהם קווי הבניין ועוד.

לאחר מכן תצטרכו להגיש את הבקשה לקבלת ההיתר על ידי האדריכל, ההנדסאי או מהנדס מבנים. בעל המקצוע יכלול בבקשה את כל רשימת החומרים הנדרשים לבניה כולל חישובים של השטח הנוסף, הגדרת המבנה לצורך השימושים שלו, אישור טאבו ובעלות על הנכס עצמו.

כדי שתוכלו לקבל את ההיתר, הוועדה תבצע בדיקות נוספות בכדי להבין אם יש או אין צורך בשינויים ותיקונים. במידה והוועדה החליטה שניתן לקבל היתר, יתקיים דיון נוסף ולאחר מכן תקבלו את ההיתר. חשוב גם להכיר בזאת שלפעמים יש צורך בהסכמה של שכנים לצורך קבלת היתר בניה למשל בבתים דו משפחתיים או דירה בבניין משותף. לכל שינוי יש את דרישת האחוזים שלו להסכמה.

ראו גם: כמה זמן לוקח לקבל היתר בניה?

 

שלבים בקבלת היתר בניה

  1. בירור מול העיריה לגבי אחוזי הבניה בנכס הקיים.
  2. לקיחת מודד מוסמך אשר יכין את המפה הטופוגרפית. התוקף של מפה זו היא למשך שישה חודשים. בתום התקופה ניתן יהיה להחתים את המודד על המפה במידה ולא נעשה שום שינוי במהלך התקופה הזו.
  3. תיאור מפה מצבית המתייחסת לחלקות לגושים בסביבת הנכס בקנה מידה של 1:25. מפה נוספת היא מפה טופוגרפית שכוללת את כל קווי הבניין, זכויות הבניה ותיאום של מערכות התשתית. המפה תוגש בקנה מידה של 1:100 בשני העתקים חתומים ומקוריים. יש צורך גם בתרשים של הנכס בקנה מידה 1:250 לפי המפה המצבית שהופקה ולפי החוק לתכנון ובניה. בתרשים הנכס יוצגו קווי החשמל, קווי המים, האינסטלציה, מערכת הכבלים והביוב. בנוסף, יש צורך בתרשים של הנכס בקנה מידה 1:5000 בו יוכלו לראות את מיקום הנכס ביחס לסביבה הקיימת.

חשוב לקחת מהנדס או אדריכל עם ניסיון בהגשת היתרי בניה בכדי להעלות הכל על תכנית בניה. רק אחרי שכל התכנית הוגשה לרשות על ידי מהנדס תיק לקבלת היתר בניה עם כל המכלולים של התכניות והטפסים כולל המהנדס שאחראי על התכנית, נסח טאבו חתום ומקורי מלשכת הרישום ניתן יהיה לקבל חתימה של המנהל על התכניות ולקבל את ההיתר.

עשוי לעניין אתכם: שלבים בהוצאת היתר בנייה.

קריטריונים לקבלת היתר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

פינוי דירות מהיר ויעיל תוך התחשבות מלאה בלקוח – המומחיות של שי פינוי דירה

כאשר מגיע הזמן לפנות דירה, רבים מחפשים פתרון מהיר, יעיל ומקצועי שיחסוך מהם זמן וטרחה. עם זאת, חשוב גם למצוא חברת פינוי שמבינה את הצרכים האישיים של הלקוח ומתחשבת בהם לאורך כל התהליך. שי פינוי דירה מביאה את שילוב המושלם של יעילות ומהירות לצד גישה אנושית וקשובה, כדי לספק ללקוחותיה את חווית הפינוי הטובה

אדריכלות
בלוג
מיזוג אוויר בתכנון אדריכלות

החשיבות של בחירת איש מיזוג איכותי בתכנון אדריכלי תבטיח התקנה ראויה של המזגנים, יעילות אנרגטית וחיסכון רב בכסף.

FLORING WOOD
בלוג
שיפור היופי של הבית שלך: מדריך שלם לאדריכלות וליטוש פרקט

בכל הנוגע ליצירת בית יפה ומזמין, לאדריכלות ולעיצוב יש תפקיד מכריע. אלמנט אחד שיכול לשפר משמעותית את האסתטיקה של חלל המגורים שלכם הוא ריצוף פרקט. השילוב של דפוסים מורכבים ומשטחים מלוטשים יכול באמת לשנות כל חדר. במדריך מקיף זה נחקור את עולם האדריכלות וליטוש פרקטים, ונספק לכם את כל המידע הדרוש ליצירת בית מהמם.

CLEANING
בלוג
טיפים לעיצוב הבית למהפך מרענן

לפני שצולל לעיצוב הבית, הקדישו רגע להערכת אורח החיים שלכם. שקול את הפעילויות שאתה נהנה וכיצד אתה משתמש בכל חלל בבית שלך. זה יעזור לך ליצור עיצוב שמתאים לצרכים שלך ומשפר את חיי היומיום שלך.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו