בדיקה וטיפול בעבירות בנייה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

בדיקה וטיפול בעבירות בנייהבנייה ללא היתר בנייה נחשבת לעבירה פלילית על החוק. אנשים רבים עושים עבירות בנייה ללא ידיעתם. אפילו כאשר בונים פרגולה או מחסן יש להוציא היתר בנייה. לכן, אנשים רבים שבונים פרגולה אינם יודעים שעליהם להוציא היתר בנייה ומסתבכים עם החוק. כיצד ניתן לטפל בעבירות בנייה?

חברת "מרובעים" ריכזה לכם מידע רב בנושא. 

 

בדיקה וטיפול בעבירות בנייהמה סוגי עבירות הבנייה?

קיימים סוגים שונים של עבירות בניה.

עבירות בנייה ללא היתר בנייה

כאשר קיים מבנה שהבנייה שלו לא אושרה. אם בניתם או קניתם מבנה כזה, זו נחשבת עבירת בנייה. יש לשים לב שגם הוספה של חדר, מחסן, קירוי מרפסת או חניה, או כל שינוי חיצוני שנעשה בבית מצריכים היתר בנייה. אם הם נעשים ללא היתר זו עבירת בנייה.

עבירות בנייה עם סטייה מהיתר הבנייה

אלו עבירות המתרחשות בשלב הבנייה בפועל. הבנייה לא תואמת את תוכנית הבנייה שאושרה בהיתר הבנייה. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בגודל הנכס, מיקום הנכס, גובה הנכס ועוד. נחשב לעבירת בנייה חמורה מאוד. 

עבירות בנייה של שינוי ייעוד הנכס ממה שאושר בהיתר הבנייה

עבירות בנייה אלו מתייחסות לכל שימוש חורג בנכס שבבעלותכם. כלומר, אם הפכתם את בית המגורים שלכם לגן ילדים או לצימר, שיניתם את ייעוד הנכס. אם לא קיבלתם לשינוי היתר בנייה מיוחד זו הפרה של היתר הבנייה ונחשב לעבירה על החוק. 

בדיקה וטיפול בעבירות בנייהכיצד ניתן להימנע מעבירות בנייה?

על מנת להימנע מעבירות בנייה בררו תמיד אם דרושים אישורים עבור כל שינוי שברצונכם לעשות במבנה. מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע שונים כמו מהנדס או אדריכל שיעזרו לכם להחליט על תוכנית הבנייה המתאימה ואילו אישורים היא מצריכה. 

אם אתם רוכשים דירה חדשה בצעו את כלל הבדיקות טרם הרכישה. הרשויות המקומיות יודעות על כל עסקה שמתבצעת בשטח הרשות בכל הנוגע למכירת נכס וקניית נכס. לכן לאחר ביצוע עסקה כלשהי, הרשות המקומית בדרך כלל תשלח פקח שיבדוק אם יש בדירה עבירות בנייה. גם כאשר קונים דירה מקבלן וגם כאשר קונים בית מיד שניה, חשוב מאוד לבדוק שהקבלן ביצע את הבנייה כראוי. במידה וקיימת עבירת בנייה, תוכלו לנהל משא ומתן עם מוכר הנכס לגבי המחיר של הדירה, או להחליט לא לרכוש אותה. תוכלו להסתכל בנסח הטאבו ולהיעזר באנשי מקצוע מתאימים על מנת לוודא שאין עבירות בנייה. 

בדיקה וטיפול בעבירות בנייה- מה העונשים?

במידה ותואשמו בעבירות בנייה, הדבר יגרום להעמדתכם לדין ולצו הריסת המבנה. תחילה תשלח אליכם אזהרה בה יאפשרו לכם לתקן את עבירות הבנייה. כאשר מדובר בעבירה קלה ובאדם ללא רקע פלילי, יציעו לו הסדר בו הוא יודה בעבירה, יבטיח לא לבצע עבירה כזו שוב וישלם קנס. אם הוגש כתב אישום ניתן לברר מול הרשויות האם כתב האישום ניתן לביטול והאם אפשר להגיע להסדר. בהסדר המותנה תתחייבו להשיג היתר בנייה עד מועד אותו תקבע הרשות המקומית. אם לא תצליחו להוציא את האישורים עד אותו מועד תאלצו להתמודד עם צו הריסה. תוכלו לבקש הארכה להסדר, בה תצטרכו להוכיח שאתם בתהליך מול הרשויות.

גובה הקנסות על פי התקנות החדשות:

  • עבירות בשטח עד 25 מ״ר- יקבלו קנס של עשרים וחמישה אלף שקלים (25,000). 
  • עבירות בשטח של 25 עד 50 מ״ר- יקבלו כנס של חמישים אלף שקלים (50,000).
  • עבירות בשטח של 75 עד 100 מ״״ר- יקבלו קנס בגובה של מאתיים אלף שקלים (200,000). 
  • עבירות בשטח מעל 100 מ״ר- יקבלו קנס של שלוש מאות אלף שקלים (300,000). 
  • עבירות שבוצעו על ידי חברות יקבלו קנס כפול שיכול להגיע לשש מאות שקלים (600,000).

בדיקה וטיפול בעבירות בנייה- מה עושים?

במידה וביצעתם עבירות בניה, ניתן לפעול על מנת לקבל היתר בנייה בדיעבד. הבקשה להיתר בנייה בדיעבד תכלול את זכויות בעלי הנכס, את שטח המבנה המותר והקיים בנכס, שרטוט ומפה של עבירת הבנייה ועוד. כמו היתר בנייה רגיל, יש להגיש את הבקשה להיתר בנייה בדיעבד לוועדה המקומית לתכנון ובניה. על מנת שהועדה תאשר את היתר הבנייה בדיעבד, יהיה עליכם להוכיח שעבירת הבנייה לא מפריעה לשכניכם ושאין התנגדות כלשהי לבנייה. 

חברת "מרובעים" נותנת מענה עבור בדיקה טיפול בעבירות בנייה. צרו איתנו קשר עבור כל שאלה, בדיקה וטיפול שברצונכם לבצע. 

בדיקה וטיפול בעבירות בנייה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

פינוי דירות מהיר ויעיל תוך התחשבות מלאה בלקוח – המומחיות של שי פינוי דירה

כאשר מגיע הזמן לפנות דירה, רבים מחפשים פתרון מהיר, יעיל ומקצועי שיחסוך מהם זמן וטרחה. עם זאת, חשוב גם למצוא חברת פינוי שמבינה את הצרכים האישיים של הלקוח ומתחשבת בהם לאורך כל התהליך. שי פינוי דירה מביאה את שילוב המושלם של יעילות ומהירות לצד גישה אנושית וקשובה, כדי לספק ללקוחותיה את חווית הפינוי הטובה

אדריכלות
בלוג
מיזוג אוויר בתכנון אדריכלות

החשיבות של בחירת איש מיזוג איכותי בתכנון אדריכלי תבטיח התקנה ראויה של המזגנים, יעילות אנרגטית וחיסכון רב בכסף.

FLORING WOOD
בלוג
שיפור היופי של הבית שלך: מדריך שלם לאדריכלות וליטוש פרקט

בכל הנוגע ליצירת בית יפה ומזמין, לאדריכלות ולעיצוב יש תפקיד מכריע. אלמנט אחד שיכול לשפר משמעותית את האסתטיקה של חלל המגורים שלכם הוא ריצוף פרקט. השילוב של דפוסים מורכבים ומשטחים מלוטשים יכול באמת לשנות כל חדר. במדריך מקיף זה נחקור את עולם האדריכלות וליטוש פרקטים, ונספק לכם את כל המידע הדרוש ליצירת בית מהמם.

CLEANING
בלוג
טיפים לעיצוב הבית למהפך מרענן

לפני שצולל לעיצוב הבית, הקדישו רגע להערכת אורח החיים שלכם. שקול את הפעילויות שאתה נהנה וכיצד אתה משתמש בכל חלל בבית שלך. זה יעזור לך ליצור עיצוב שמתאים לצרכים שלך ומשפר את חיי היומיום שלך.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו