האם מותר לבנות פרגולה ללא היתר?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אמנם בשנים עברו היה את הצורך להוציא היתר בנייה לפרגולה לפני שמקימים אחת, אבל מאז שנכנס לחוק תיקון 101, או בשמו השני – חוק הפרגולות, ישנם מקרים בהם תהיו פטורים מהיתר בנייה. כמו כן, ישנם מקרים בהם תהיו פטורים מחובת דיווח על הקמת פרגולה בחצר הנה כל מה שכדאי לדעת לפני שמקימים פרגולות.

שוקלים לבצע התקנת פרגולות? רגע לפני שאתם עורכים השוואת מחירים להתקנת פרגולה ומקימים אותה, חשוב לדעת מה החוק אמר על כך. לפי החוק, אם הפרגולה היא עד 4\1 מהגודל של הגג או החצר, לא תצטרכו היתר בנייה. כמו כן, הקמת פרגולה בגודל של עד 50 מ"ר גם היא אינה מחייבת היתר בנייה. עוד חשוב לדעת, אם אתם מתכננים להקים פרגולה במרפסת של הבניין, במקרה הזה אתם דווקא כן תצטרכו היתר בנייה ואישורים רלוונטיים.

האם מותר לבנות פרגולה ללא היתר?

מה היא בכלל פרגולה, כיצד מוגדרת?

אם אתם מעוניינים לבצע התקנת פרגולה בביתכם, יהיה כדאי לדעת כיצד החוק מגדיר פרגולות. לפי ההגדרה החוקית, פרגולה היא מצללה אשר בנויה מחומרים קלים בלבד. הכוונה היא לחומרים כמו עץ, אלומיניום, פלדה, פולימרים ועוד. אם אתם מעוניינים להתקין בביתכם מצללה עשוית בטון ובעלת קירות בצדדיה, זו כבר לא פרגולה. במקרה זה, אכן תצטרכו היתר בנייה כנראה.

במקרים בהם לא צריך היתרי בנייה, לעיתים יהיה בכל זאת צורך לדווח על התקנת פרגולה בחצר או בגג. שימו לב, אם קיבלתם פטור היתר בניית פרגולה, זה לא בהכרח אומר שקיבלתם גם פטור דיווח על הקמת פרגולה. כל מועצה אזורית יכולה לאכוף מעט באופן שונה, לכן – מומלץ לבדוק מתקיני פרגולות לפי אזורים ולשאול אותם על האכיפה באזורכם.

ראו גם: היתר בנייה לפרגולה.

התקנת פרגולה שאינה חורגת מקווי הבניין

אם אתם מעוניינים להקים פרגולה שאינה חורגת מקווי הבניין, בדרך כלל לא תצטרכו היתר בנייה. אם אתם בכל זאת מעוניינים לחרוג מהקווים של המבנה, לפי החוק אתם תוכלו לחרוג עד 40% מקווי הבניין. במקרה שבו אתם מעוניינים לחרוג מהקווים של המבנה, תצטרכו להוציא היתר בנייה ואישורים מהוועדה המקומית בעיר המגורים שלכם.

עוד לפי החוק, מותר גם להתקין קירוי לפרגולות. לפי החוק, התקנת קירוי לפרגולה היא אפשרית כאשר הקירוי עשוי מחומרי גלם שקופים כמו פלסטיק, ניילון, עץ עם מרווחים בין קורה לקורה ועוד. דבר נוסף שחשוב לזכור, לפי החוק, אסור לסגור את הפרגולה עם קירות, זה כבר מחייב היתר בנייה.

ראו גם: חריגות בניה.

האם מותר לבצע סגירת פרגולה ללא היתר בנייה?

אם אתם רוצים לבצע סגירת פרגולה ללא היתר בנייה, אתם יכולים לסגור את הפרגולה בעזרת יריעות פלסטיק עשויות בד, פלסטיק, ניילון, רשת ועוד. כך תוכלו גם להנות מפרגולה סגורה וגם תדעו שאתם לא עוברים על החוק.

בין אם אתם צריכים לבצע התקנת פרגולה, סגירת פרגולה או התקנת קירוי לפרגולות, בכל מקרה יהיה חשוב לערוך השוואת מחירים בין מתקיני פרגולות מקצועיים. כך תוכלו לחסוך בכיס וגם לקבל שירות ממקצועני התקנות. זכרו – פרגולות זה פרגוליין, היכנסו והשוו מחירים כעת.

עשוי לעניין אתכם: היתר בניה בבאר שבע.

האם מותר לבנות פרגולה ללא היתר?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

פינוי דירות מהיר ויעיל תוך התחשבות מלאה בלקוח – המומחיות של שי פינוי דירה

כאשר מגיע הזמן לפנות דירה, רבים מחפשים פתרון מהיר, יעיל ומקצועי שיחסוך מהם זמן וטרחה. עם זאת, חשוב גם למצוא חברת פינוי שמבינה את הצרכים האישיים של הלקוח ומתחשבת בהם לאורך כל התהליך. שי פינוי דירה מביאה את שילוב המושלם של יעילות ומהירות לצד גישה אנושית וקשובה, כדי לספק ללקוחותיה את חווית הפינוי הטובה

אדריכלות
בלוג
מיזוג אוויר בתכנון אדריכלות

החשיבות של בחירת איש מיזוג איכותי בתכנון אדריכלי תבטיח התקנה ראויה של המזגנים, יעילות אנרגטית וחיסכון רב בכסף.

FLORING WOOD
בלוג
שיפור היופי של הבית שלך: מדריך שלם לאדריכלות וליטוש פרקט

בכל הנוגע ליצירת בית יפה ומזמין, לאדריכלות ולעיצוב יש תפקיד מכריע. אלמנט אחד שיכול לשפר משמעותית את האסתטיקה של חלל המגורים שלכם הוא ריצוף פרקט. השילוב של דפוסים מורכבים ומשטחים מלוטשים יכול באמת לשנות כל חדר. במדריך מקיף זה נחקור את עולם האדריכלות וליטוש פרקטים, ונספק לכם את כל המידע הדרוש ליצירת בית מהמם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו