כמה עולה להוציא היתר בניה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

כמה עולה להוציא היתר בניה

תהליך בקשת הוצאת היתר בניה כרוכה בבירוקרטיה רבה וכמו כן באגרות שונות. תהליך זה יכול להתבצע באופן עצמאי או בליווי חברה המספקת שירותי תיווך וסיוע בהוצאת האישורים הנדרשים. לאורך התהליך ישנן מספר נקודות בהן צריך המבקש לשלם עבור אגרות ואישורים. כיצד עובד תהליך הוצאת היתר בניה? כמה עולה להוציא היתר בניה? האם זה באמת משתלם?

כמה עולה להוציא היתר בניה – היטל השבחה

אם אתם עומדים להגיש בקשה להיתר בניה היו מוכנים לשמוע את המונח "היטל השבחה" פעמים רבות. היטל השבחה היא ההוצאה הבטוחה ביותר אליה תוכלו להכין את עצמכם, הוצאה הכרוכה בשלבים הראשונים של בקשת היתר בניה. היטל השבחה היא מקדמה אותה אתם משלמים בגין השבחת הנכס שלכם, סביר להניח ואם תקבלו היתר בניה שווי הנכס גם הוא יגדל משמעותית, ועל זה הרשות המקומית רוצה לגבות כסף. היטל ההשבחה מוערך על ידי מהנדס מקצועי מטעם הוועדה לתכנון ובנייה ברשות המקומית בה נמצא הנכס. 

עליכם לשלם את המקדמה כבר בתחילת התהליך, במקרה בו לא היתר הבניה נדחה המקדמה תוחזר למגיש הבקשה. במקרה בו הבקשה שלכם אושרה, עליכם יהיה לשלם את יתר הסכום שנקבע כהיטל השבחה. ככל שהנכס שלכם יקר יותר, או כאשר סוג הבניה אותה אתם רוצים לבצע משדרגת את הנכס, כך שווי היטל ההשבחה יהיה גבוה.

כמה עולה להוציא היתר בניה – עלויות ישירות

עוד לפני שאתם מתחילים בתהליך עליכם להכיר את כל ההוצאות הכרוכות בהוצאת אישור היתר בניה. ישנן הוצאות הקיימות בכל סוגי התהליכים של היתר בניה, בין אם מדובר על אישור לפרגולה ובין אם מדובר על הריסת ובניית בניין. עלויות ישירות נקבעות בהתאם להערכה של המהנדס מטעם הוועדה אשר הוא יבחן את הבקשה שלכם לאחר השלב הראשון בהגשת הבקשה. יש לציין כי העלויות משתנות גם בהתאם לאזור בו אתם גרים בארץ, המחיר נקבע לפי הוועדה האזורית. כמו כן, כבר בתחילת התהליך עליכם יהיה לשלם היטל השבחה, אגרה המיועדת לשיקוף עליית ערך הנכס במקרה בו אושר התהליך. 

כמה עולה להוציא היתר בניה – עלויות עקיפות

כפי שציינו ישנן עלויות ישירות אשר בכל מצב תשלמו אותן, לא תמיד המחיר יהיה זהה בכל אזור, אך אלו הן אגרות אשר בכל בקשה של היתר בניה יש לשלם. מצד שני, ישנן גם עלויות עקיפות כמו הוצאה עבור תוכנית בניה על ידי אדריכל או מהנדס, במקרה בו אין לכם תוכנית בניה לא תוכלו להמשיך את תהליך הגשת הבקשה. עוד עלויות שיש לקחת בחשבון כרוכות בייצוג חיצוני להמשך התהליך, כאשר חברה חיצונית מייצגת אתכם ופועלת על מנת להשיג לכם את היתר הבניה. בהמשך ניגע בעניין החברה החיצונית, האם זה באמת משתלם.

 

כמה עולה להוציא היתר בניה – תהיו תמיד מוכנים להוצאות נוספות

ישנן עלויות עקיפות וישנן עלויות ישירות, אך תמיד יש לזכור כי כל תהליך היתר בניה שונה מהאחר. במקום מסוים התהליך יעלה כמה מאות שקלים ואילו במקום אחר עלות התהליך יכולה להגיע גם לעשרות אלפי שקלים. עלויות שיש להיות מוכנים אליהן יכולות לבוא לידי ביטוי במקרה בו חסרים טפסים, או נשלח מידע שגוי, במקרה כזה יש לקחת בחשבון שעליכם להחתים את כל בעלי זכויות הנכס, וכל אדם אשר מושפע מהשינוי. כמו כן, יש לקחת בחשבון את אובדן ימי העבודה והזמן שלכם – גם זה שווה כסף. בנוסף, ישנן עלויות שילוח הטפסים, דלק, אסמכתאות מאנשי מקצוע וכן הלאה. בכדי שתימנעו מהוצאות נוספות עליכם לפעול בצורה חכמה בסיוע חברה מקצועית אשר תלווה אתכם לאורך כל התהליך.

נדגיש כי הליך היתר בניה הינו הליך בירוקרטיה הדורש לעבור שלבים שונים עד לקבלת אישור או דחייה. מדובר על תהליך שיכול להימשך גם שנים רבות, תלוי בסוג הנכס ובסוג הבקשה. בכדי שהדבר לא יעסיק אתכם ויגזול ממכם זמן רב כל כך ההמלצה הרווחת היא להיעזר באנשי מקצוע אשר מומחיותם לבחון כל סוג בקשה ולהתחיל את התהליך אל מול הגורמים המוסמכים. בחנו מה קורה במקרה בו אתם עובדים בסיוע חברה מקצועית וישנו עיכוב מצד הרשויות, מה ההשלכות הכלכליות לכך והאם החברה יכולה להבטיח לכם הליך מהיר ובטוח.

כפי שבאתם בוודאי מבינים, אין דרך להעריך בצורה מדויקת את סך העלויות הכולל של כל התהליך. עם זאת, על סמך ניסיונות עבר מצד חברה ותיקה ומקצועית תוכלו להיות מוכנים ככל הניתן לכל תפנית בעלילה. עלות התהליך מושפעת בצורה משמעותית מערך המבנה. מבנה בעל ערך גבוה ידרוש הוצאות רבות יותר בגין כל שינוי הנדרש בו היתר בניה. הדרך הטובה ביותר לאמוד את המחיר אותו תשלמו עד סוף התהליך הוא רק כאשר אתם עובדים מול איש מקצוע אשר בוחן את המקרה לגופו, בוחן את הטפסים הנדרשים, ואת העלויות בהתאם לאזור המבנה וסוג הבקשה.

כמה עולה להוציא היתר בניה – חברה מקצועית

יש הבדל בין כמה עולה להוציא היתר בניה באופן פרטני ובין כמה עולה להוציא היתר בניה בליווי אנשי מקצוע. בדרך כלל כאשר נפעל בצורה עצמאית, ללא ידע מוקדם בכל הנוגע לתגובת הרשויות ואופן ניהול הבקשות סביר להניח והתהליך יהיה ארוך, מייגע, יקר והכי גרוע – לא צפוי. שימו לב, ישנם מקרים בהם התהליך יכול להיות בהחלט פשוט, אך הסבירות בה תוכלו להסתבך גבוהה, במיוחד באזורי בניה חמים. 

כאשר אנו עובדים עם אנשי מקצוע אנו אומנם משלמים להם עבור השירות אך חוסכים לא מעט כסף. איך יכול להיות שאנחנו צריכים לשלם עבור שירות ועדיין חוסכים כסף? שימו לב ליועצי משכנתאות, יועץ משכנתאות יכול לחסוך עשרות ומאות אלפי שקלים ללקוח. גם כאשר מדובר על בקשה להיתר בניה, בקשה שיכולה להגיע לסכומי עתק של כמה מאות אלפי שקלים אפשר לצמצם עלויות, זאת רק עם יודעים להתנהל נכון מול הגורמים המקצועיים, להנפיק את הטפסים המתאימים ולקבל סיוע מאדריכלים ומהנדסים מקצועיים מטעם החברה. 

כאשר אתם בוחרים בחברה שתעבוד לצידכם עליכם להכיר את כל היתרונות של אותה חברה. אנו ממליצים לבחור בחברה עתירת ניסיון, חברה אשר יכולה להציג לכם פרויקטים מוצלחים, חברה אשר תהיה זמינה לכל שאלה שלכם. לעיתים מדובר על היתר בניה פשוט עבור חלון חיצוני, אך כאשר מדובר על היתר בניה משמעותי אשר יכול להניב לכם סכומים גבוהים בעתיד, עליכם להקפיד ככל הניתן להשלים את התהליך, וזה לא תמיד פשוט. בשביל זה אנו מציעים לכל לקוח ליווי מקצועי ואמין, המטרה שלנו היא לצלוח את הפרויקט יחד, אם נראה כבר בתחילת הדרך שהסיכוי לקבל היתר בניה הוא קלוש נדגיש זאת בפניכם. שימו לב שאתם לא בוחרים בחברה אשר לא מוכרת לכם דבר מלבד חלומות.

כמה עולה להוציא היתר בניה – סיכום

הוצאת היתר בניה היא הליך בירוקרטי מסורבל מאוד, במיוחד בערים החמות. בכדי שתוכלו להמשיך להתעסק בחיים שלכם ללא כאב ראש מומלץ להיעזר בחברה מקצועית אשר תלווה אתכם שלב שלב עד לקבלת היתר בנייה, זאת בזמן קצר ובעלויות משתלמות. שימו לב, אם אין לכם ידע בכל הנוגע לעבודה מול הרשויות לתכנון ובנייה אנו ממליצים לכם להיעזר באנשי מקצוע, בסופו של דבר עדיף לשלם יותר עכשיו מאשר להפסיד יותר אחר כך.

היתר בניה

היתר בניה הוא אישור אשר מקנה לכם רשות להרחבת הבית, ליצור שינויים דרמטיים ואף גם שינויים מינימליים אשר דורשים באישור. אם נדבר בכנות, לא כל מבנה שאתם רואים עומד בכל התקנים של היתר בניה, הבעיה נוצרת כאשר מגלים זאת. כאשר אתם רוצים ליצור שינוי גלוי לעין במבנה שלכם אתם חייבים לדרוש באישור בניה, בדרך זו תוכלו להימנע מהשלכות פליליות במקרה בו ימצאו כי אין לכם רישיון. 

היתר בניה

היתר בניה – מה זה?

היתר בניה הוא אסמכתא המוענקת על ידי וועדה מקומית לתכנון ובנייה או רשות הרישוי, אשר מותירה לכם את הבניה במקום. כמובן שהיתר הבניה הוא בכפוף לתקנון התכנון והבנייה, וניתן לקבל היתר ספציפי, אין אפשרות להרחיב מעל המותר ללא הגשת בקשה נוספת. היתר בניה הוא מסמך הכולל תוכניות המבנה, מפת מדידה, אישורים שונים, ופרטי תכנון של כל האחראים. בניה ללא היתר מהווה עבירה פלילית שאף יכולה גם לסכן חיים.

החוק המחייב אותנו בהוצאת היתר בניה הינו חוק קיים משנת 1965 לחוק התכנון והבנייה. ישנם מצבים שונים אשר כתובים בחוק שבהם יש להגיש בקשה להיתר בניה, כמו לדוגמה: הריסת בניין, הקמת בניין חדש, תוספת לבית או בניין קיים, סגירת או פתיחת מרפסת וכן הלאה. שימו לב, השינוי שדורש היתר בנייה הינו שינוי חיצוני בכמעט כל המקרים, היתר בנייה נדרש בשינוי חיצוני. לסיכום, היתר בנייה נדרש כאשר יש שימוש חורג ממה שמותר לכם בהיתר הבנייה הקיים.

מתי יש צורך בהיתר בניה?

ההגדרה הכוללת לצורך בהגשת בקשה להיתר בניה היא כאשר נוצרת שינוי כלשהו בנכס כמו מרפסת, חניה מקורה, פתיחת חלון חיצוני, בניה על בניין חדש, סגירת מרפסת קיימת, פרגולה ועוד, כל שינוי במבנה דורש קבלת היתר מצד הרשות המקומית. עם זאת, כאשר השינוי שנוצר הוא שינוי פנימי, אין צורך בבקשת אישור להיתר בנייה. האכיפה כנגד פלישה ובנייה לא חוקית מאז ומתמיד הייתה קיימת, בחלק מהרשויות באופן בולט יותר ואילו במקומות אחרים האכיפה אינה משמעותית. סביר להניח שבמקומות בהם האכיפה אינה משמעותית, גם עלות בקשת היתר הבניה תהיה קלילה יותר ולא יקרה, לכן תמיד עדיף שלא לקחת סיכונים ולפעול בדרך חוקית מול הרשויות… זה אף פעם לא נחמד לקבל קנסות או השלכות עבור המבנה אליו כבר התרגלתם. מצד שני, במקומות בהם האכיפה משמעותית הקנסות יהיו גבוהים יותר, וסביר להניח והבקשה תהיה מסובכת בהשוואה למקומות אחרים. בכל אופן, כאשר אתם עובדים מול חברה ותיקה ומנסות הסיכויים לאישור הבקשה יהיו לטובתכם.

מהם השלבים להוצאת היתר בניה?

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות בשביל להוציא אישור להיתר בניה הוא להגיש בקשה על ידי אדריכל, או הנדסאי בניין או מהנדס מבנים. תוכן הגשת הבקשה צריך לכלול את כל פירוט המבנה והבנייה העתידית הדרושה, כמו כן השימוש שיש במבנה, אחוזי בנייה והקלות. על מנת שלא תאלצו להגיש כל פעם בקשה חדשה, עליכם לכלול את כל הטפסים הדרושים עם בקשת היתר הבנייה בפעם הראשונה. עליכם לצרף את כל הנספחים החשובים כמו תוכניות בנייה, אסמכתא על בעלות הנכס, אישור מרשות מקרקעי ישראל וכן הלאה… עוד טיפ, עדיף להוציא את הטפסים האלו כמה שיותר סמוך להגשת הבקשה כדי שיהיו מעודכנים. 

לאחר שליחת הבקשה הוועדה בודקת בפעם הראשונה שלא חסר אף טופס, במקרה וכן הבקשה חוזרת אל מגיש הבקשה לצורך השלמה. אם אושרה הבקשה הראשונית עליכם יהיה לשלם את המקדמה, ורק לאחר תשלום המקדמה הבקשה עוברת לבדיקה מטעם הוועדה על ידי מהנדס. 

על המהנדס לבדוק האם הבקשה שלכם עומדת בכל התקנות שדורש החוק. ברגע בו המהנדס קובע כי הבקשה אינה עומדת בתקנות תועבר אליכם הבקשה בצירוף הסיבה לכך שהבקשה לא עומדת בחוק. במקרה בו יש סייגים רשאי המהנדס להתייעץ עם מומחים או לדרוש עם מסמכים מאדריכל הבניין כמו שרטוטים, מפות, הסברים וכו'… כאשר הבקשה כן עומדת במבחן המהנדס, הבקשה עוברת לדיון בוועדה המקומית.

השלב הבא הינו שלב פורמלי אשר נועד בכדי לאפשר לכל המתנגדים מסיבה כלשהי לבנייה להביע את עמדתם. כאשר הבקשה מיועדת להקלה, על מגיש הבקשה לפרסם את הבקשה שלו ב-3 עיתונים, ולהציב שלט שנראה לכל במקום הבנייה. כל מי שרואה את עצמו כנפגע מהתוכנית רשאי להגיש בקשת התנגדות תוך 14 יום מתאריך הפרסום. במקרה בו קיימות התנגדויות, אפילו אחת, ההתנגדות עולה לבחינה מצד הוועדה. במקרה בו אין התנגדות הבקשה עוברת לדיון ברשות הרישוי.

השלב האחרון הוא דיון בוועדה המקומית לאחר שהמהנדס המליץ על מתן היתר בנייה ולא היו התנגדויות. יש להדגיש כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב שונה מאשר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בנהריה, לכל אזור יש את התנאים שלו. על הוועדה להגיע להחלטה באם לאשר את הבקשה או לשלול אותה, כמו כן רשאית הוועדה להתנות את הבקשה תחת התנאים שלה. במקרה בו אושרה הבקשה יהיה על מגיש הבקשה לשלם את כל האגרות בהם הוא חייב ורק לאחר מכן יקבל היתר בנייה התקף ל-3 שנים מיום קבלת האישור. במקרה בו לא אושרה הבקשה ניתן להגיש ערעור תוך 30 יום מקבלת ההחלטה. 

כמה עולה להוציא היתר בניה?

עלויות היתר בניה משתנות בהתאם לפרמטרים רבים כמו אזור הוועדה המקומית, סוג הבקשה ובאם אתם נעזרים באנשי מקצוע לליווי או באופן אישי. המטרה שלכם בסופו של דבר הוא לקבל היתר בניה בהתאם לחוק ובהתאם למה שאתם רציתם תוך מינימום הוצאות. המחיר יכול להשתנות מהקצה לקצה בשל אגרות בנייה והיטל ההשבחה שעל מגיש הבקשה לשלם, זאת בהתאם לערך המבנה שלכם. בכדי לדעת מהי העלות הצפויה לפרויקט שלכם אנו ממליצים כן לפנות לאנשי מקצוע כמו אדריכל, מהנדס מבנים או הנדסאי בניין אשר בזכותם תוכלו לחסוך לא מעט הוצאות וזמן. מכיוון שאין סכום ספציפי אותו נוכל לנקוב נציין שההוצאה המינימלית שלכם תהיה כמה מאות שקלים בודדים, ואילו במקרים מתקדמים יותר ההוצאות יכולות אף להגיע לעשרות אלפי שקלים. 

היתר בניה בסיוע חברה מקצועית

נתחיל בכך שנציין כי ניתן להוציא היתר בניה ללא ליווי מקצועי, אך התהליך הבירוקרטי לא מתאים לכל אחד. כאשר אתם פונים לחברה מקצועית לצורך סיוע בהגשת בקשה להיתר, החברה מלווה אתכם בכל השלבים ומציגה לכם את כל הנתונים והטפסים שעליכם להוציא בכדי לוודא כי הבקשה לא תוחזר בחזרה. כמו כן, חברה ותיקה תדע לציין בפני הלקוחות שלה מה העלות הצפויה לכל התהליך ומהם הסיכויים באמת לקבל את אותו היתר בניה. על מנת לחסוך לא מעט זמן והרבה מאוד כסף אנו ממליצים לכם לעבור את התהליך בליווי אנשי מקצוע אשר מכירים את ההתנהלות מול אותם גורמים, ייתכן וכבר בשלבים הראשונים תקבלו החלטה שלא להמשיך בהגשת הבקשה בשל הסכום הצפוי להידרש או סיבות אחרות. בחרו בחברה אשר מתמחה במתן פתרונות תכנון, ייעוץ אדריכלי ורישוי עבור מבנים. שימו לב שאותה חברה הינה חברה בעלת ותק, ניסיון וכמובן אמינה ומוכרת.

כמה עולה להוציא היתר בניה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

הוצאת היתר בניה

שאלתם את עצמכם מהם השלבים בהוצאת היתר בניה? במאמר הבא תוכלו להיחשף לשלבים השונים שיהיה עליכם לעבור אותם במעלה הדרך.

היתר בנייה סגירת מרפסת
בלוג
מדריך בניה והיתרים

רוב הישראלים לא חיים כל חייהם באותם תנאים ובאותו בית. לרוב אנשים עוברים מדירת שכירות לדירת קבע או אפילו מוכרים

היתר בניה
הסדרת היתר בנייה בטרם רכישת דירה

מבנים ללא היתר בנייה יכולים להוביל אתכם לתהליכים משפטיים מאוד מסובכים. עורך דין מקרקעין לייעוץ בנושא רכישת דירה יוכל להבטיח

היתר בנייה למרפסת
היתר בניה
היתר בנייה למרפסת

בשנים האחרונות הוספת מרפסת הפכה להיות פופולרית מאוד. אנשים רבים מוסיפים מרפסות לבתים שלהם ובמקרים רבים כל תושבי הבניין מחליטים

היתר בנייה לפרגולה
היתר בניה
היתר בנייה לפרגולה

כל מי שגר בבית קרקע עם חצר ממקם פרגולה. בקיץ, הפרגולה מגנה מפני השמש ובחורף, הפרגולה מעניקה הגנה מפני הגשם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו