טופס 4 לבית ישן – כל מה שאתם חייבים לדעת על טופס 4 למבנים ישנים

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

טופס 4 הוא אחד הטפסים החשובים ביותר אליו כלל הקבלנים מייחלים כבר משלבי הבנייה הראשונים. טופס 4 הוא טופס השייך לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. במטרה להשלים את כל עבודות הבנייה ולהתקדם לטופס 5 המתיר את האכלוס במבנה, הקבלן נדרש למלא את הטופס ולעמוד במדוייק בכל תכניו. הסיבה המרכזית בגינה כל קבלן נדרש למלא טופס 4 היא הבטחה שהקבלנים יעמדו בתוכניות ללא חריגות וחוסרים עלולים להיות מסוכנים. מה כלול הטופס? לא מעט. בין כלל תכניו ניתן למצוא בדיקת אדריכל ומודד, בדיקות אינסטלציה מקצועיות, בדיקת מכבי אש מקצועית, בדיקת קונסטרוקציה לעמידות המבנה, בדיקת מהנדס מוסמך, בדיקת אטימות ועוד. כלל הבדיקות הללו מצורפות לטופס 4 ומאפשרות לוועדה להתרשם מאיכות הבנייה ומעמידה בכלל החוקים וההגבלות שנקבעו בהליך התכנון.

טופס 4 אינו מהווה אישור רשמי לאכלוס מבנה – כל ההבדלים בין טופס 4 לטופס 5

חשוב להדגיש ולומר כי בניגוד למקובל לחשוב, טופס 4 אינו אישור רשמי לאכלוס המבנה. לאחר שהקבלן הוכיח שעמד בכלל התנאים של טופס 4 ללא חריגות או כשלים, הוא מקבל את הזכות לאכלס את הבניין. במידה ואכן מתגלים כלים כלשהם, על הקבלן לתקנם בהתאם לדרישות של אנשי המקצוע השונים. רק כשנה לאחר מכן הוא יקבל את תעודת האכלוס הרשמית, או בשמה המקצועי – טופס 5. עד לקבלת טופס 5, מהנדס העירייה מגיע לוודא שכלל הכשלים תוקנו כנדרש. לאחר בדיקה נוספת זו, הבניין יכול לקבל את תעודת האכלוס הרשמית, טופס 5.

חשוב להדגיש ולומר כי טופס 4 אינו שייך רק לבניינים חדשים. ישנם מקרים רבים בהם נדרש טופס 4 לבית ישן. ברוב המקרים מדובר בשיפוץ נרחב בבניין המצריך טופס 4 מחודש.

הכירו את אנשי המקצוע שיסייעו לכם לקבל טופס 4 במהירות מרבית – ליווי מקצועי לאורך כל הדרך

יזמים רבים בוחרים להסתייע באיש מקצוע מיומן שאחראי על כל שלבי הבירוקרטיה הנדרשים לקבלת טופס 4. כיום יש לא מעט אנשי מקצוע בתחום שיודעים לקצר תהליכים ולהשלים את כל הטפסים והאישורים הנדרשים לקבלת טופס 4 ללא בעיות מיותרות. רוצים להיעזר באיש מקצוע מיומן? כל שאתם צריכים לעשות זה לבחור נכון אדם מקצועי ובעל ניסיון שידע לסייע לכם בכל שלבי קבלת האישורים עד לקבלת הטופס הסופי. איך בוחרים? העולם האינטרנטי מאפשר לכם לאתר לא מעט אנשי מקצוע תוך מספר דקות בודדות. לאחר שאיתרתם מספר אנשי מקצוע העוסקים בתחום, ערכו בדיקה מהירה ברשת על כל אחד מהם. בבדיקה נסו לאתר כמה שיותר חוות דעת חיוביות, ניסיון מוכח והמלצות מלקוחות מרוצים. לאחר שלב הסקירה, השאירו ברשימה אך ורק את אנשי המקצוע המומלצים ביותר. כעת, כל שנותר לכם זה ליצור קשר, לקבל הצעת מחיר ולבחור את איש המקצוע שנתן לכם את ההצעה הטובה ביותר.

 

משפצים את הדירה ומרחיבים את שטחה? אתם נדרשים לטופס 4 לבית ישן!

חשוב להדגיש ולומר כי טופס 4 אינו שייך רק לבניינים חדשים. ישנם מקרים רבים בהם נדרש טופס 4 לבית ישן. ברוב המקרים מדובר בשיפוץ נרחב בבניין המצריך טופס 4 מחודש. בשנים האחרונות פרוייקטים רבים של תמ"א 38 ב הושלמו והצריכו מהיזם למלא את כל הנדרש לקבלת טופס 4 לבית ישן. מעבר לכך, גם בתים פרטיים שעורכים שיפוץ משמעותי הכולל בניה נדרשים למלא את כל החוקה לקבלת טופס 4 לבית ישן. לכן, אם אתם מתכננים לשפץ את ביתכם, חשוב לדעת שאתם חייבים לעמוד בכל הדרישות המחמירות של טופס 4, למרות שדירתכם טרם השיפוץ כבר קיבלה את הטופס לפני שנים ארוכות.

ם בתים פרטיים שעורכים שיפוץ משמעותי הכולל בניה נדרשים למלא את כל החוקה לקבלת טופס 4 לבית ישן.

נמצאו ליקויים שמנעו קבלת טופס 4? זה מה שאתם צריכים לעשות כדי לקבל טופס 4 בניסיון השני

ומה קורה אם נמצאו ליקויים שפוגעים בכשירות הדירה? קבלנים רבים מתמודדים עם דגשים ושינויים נדרשים בגים אי התאמה לכל כללי הטופס. אם מדובר בליקויים בבנייה, קבלן הביצוע ידרש לתקן את הבעיה, כל עוד הדבר הובא בחוזה מולו. במידה ומדובר בליקויים קלים, כל שאתם נדרשים לעשות זה לתקן את הליקויים בזמן הקצר ביותר ובעלות הנמוכה ביותר ולהתקדם לניסיון נוסף לקבל טופס 4 לאכלוס המבנה. קבלנים ויזמים רבים מתמודדים עם עיכובים משמעותיים בגין אי קבלת טופס 4 ולכן חשוב להדגיש להקפיד הקפדה יתירה על כל הנדרש בכל שלבי הבנייה. אל לכם לזלזל בשום שלב, גם החוסר הקטן ביותר עתיד לפגוע קבלת האישור לאכלס את הבניין, מה שיכול לעלות לכם ביוקר.

תוספת בניה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

טופס 4
טופס 4 ללא אכלוס

טופס 4 הוא אחד האישורים הסופיים שאותם יש להגיש בתום תהליך בניית מבנה חדש בטרם ניתן יהיה לאכלס אותו. התפיסה

טופס 4
כמה זמן לוקח טופס 4

אם אתם נמצאים בתוך תהליך של בניית בית חדש במודל בנה ביתך, או שרכשתם דירה חדשה מקבלן ואתם מצפים כבר

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו