מידות חניה על פי התקן הישראלי

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אם הגעתם עם הרכב שלכם לחניון כלשהו, הדבר שהכי מעניין אתכם הוא כמובן למצוא חנייה פנויה כמה שיותר מהר. מעולם בוודאי לא חשבתם על המרחק בין קו לקו בשרטוט חנייה ומעולם בוודאי לא חשבתם על רוחב או אורך החנייה הנדרש בכדי להבטיח חנייה בטוחה ונוחה. יחד עם זאת, כדאי שתדעו כי מידות חניה נקבעות מראש בהתאם לתקן. בין אם מדובר על חניה פרטית ובין אם מדובר על חניה ציבורית, יש צורך שמידותיה יהיו בהתאם לתקן בישראל ואם אתם בונים בית פרטי עם מקום חניה פרטי, כדאי שתבינו מהו התקן הישראלי הנוגע לתחום מידות חניה.

 

מהן המידות התקינות של חניה לרכב?

מידות חניה לרכב יקבעו בהתאם לסוג הרכב שלו מיועדת החניה. ככלל, רכב פרטי עד 4 טון מהווה את הסטנדרט המוחלט בתחום זה ויחד עם זאת יהיה אפשר לראות גם חניות ייעודיות למשאיות, אוטובוסים, קטנועים, אופנועים ועוד, כאשר את מקומות החנייה הללו יסמנו סימונים מתאימים בהתאם לתקן המתאים. עבור רכב פרטי עד 4 טון תקן מידות חניה מגדיר את המידה הרצויה לחניה כ5 מטר אורך ו-2.4 מטר רוחב. יחד עם זאת, ועדת התכנון והבניה אשר עוסקת בתחום אישור הבנייה של אזור חנייה, יכולה לאשר גם חניות במידות קטנות יותר או גדולות יותר וזאת בהתאם למינימום האפשרי שמתחתיו אין אפשרות לאשר את המקום כאזור חנייה.

 

החשיבות של מידות חנייה לפי התקן

כאמור, על אף שלא פעם כלל לא מעניין אותנו מהן מידות החנייה של כל חנייה כאשר אנו מעוניינים לחנות במקום כלשהו, חשוב מאוד להבין שמידות חניה הן דבר חשוב מאוד. אנשי מקצוע הקדישו זמן ומאמץ לתכנון מידות חניה במקומות ציבוריים וזאת כדי שכאשר כל רכב ייכנס לחנייה שלו הוא יהיה יחנה בצורה בטוחה ומרווחת. המטרה היא למנוע צפיפות רכבים באופן שייסכן אותם בשריטות ומכות מרכבים סמוכים. תקן של מידות חניה אשר כאמור מפרט את מידות האורך והרוחב של חניה תקנית, הצמדה וריווח של החניות וכן גודל מרבי ומינימלי של חניה הוא ללא ספק דבר חשוב מאוד בכל מגרש חניה.

 

מה עושים אם שטח החנייה קטן מדי?

אם אתם משפצים בניין כלשהו את דירת מגורים או אם יש צורך להוסיף חניות פרטיות לדיירי הבניין כולו שעד כה לא היו להם, חשוב מאוד שתדעו כי יתכן שהשטח המוקצב עבור החניות הפרטיות קטן מדי ובלתי אפשרי בהתאם לחוק לבנות בו את החניות בהתאם למידות. על כן, במקרה הזה חשוב להגיש בקשה לבניית מקומות החנייה על פי מידות קטנות יותר ובתנאי שהן לא חורגות מהמינימום האפשרי. את הבקשה יש להגיש לוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה היא ועדה שניתן לפנות אליהם כאשר מידות חניה תקנית לא נאכפות בצורה כזאת או אחרת, כך לדוגמא אם גיליתם שאחד השכנים שלכם הרחיב את החניה שלו וכך פוגע בחניה שלכם או בחניה של כל אחד אחר, ניתן לדווח על כך לרשות אשר תשלח נציג מטעמה שיבחן את מידות החניה ואם אכן הן לא תואמות למידות בחוק, יבקש מבעל החנייה להקטין את המידות בהתאם לחוק. כיום ניתן למצוא שערים לחניה פרטית אשר יכולים לסייע לכל אדם להגדיר בדיוק את החניה שלו ואת החניות האחרות של השכנים שלו וזאת כדי למנוע מצב של חניה במקום חניה גדול יותר מכפי שמותר בחוק או חניה על חשבון מקום חניה של מישהו אחר או חלק ממקום החניה שלו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

פינוי דירות מהיר ויעיל תוך התחשבות מלאה בלקוח – המומחיות של שי פינוי דירה

כאשר מגיע הזמן לפנות דירה, רבים מחפשים פתרון מהיר, יעיל ומקצועי שיחסוך מהם זמן וטרחה. עם זאת, חשוב גם למצוא חברת פינוי שמבינה את הצרכים האישיים של הלקוח ומתחשבת בהם לאורך כל התהליך. שי פינוי דירה מביאה את שילוב המושלם של יעילות ומהירות לצד גישה אנושית וקשובה, כדי לספק ללקוחותיה את חווית הפינוי הטובה

אדריכלות
בלוג
מיזוג אוויר בתכנון אדריכלות

החשיבות של בחירת איש מיזוג איכותי בתכנון אדריכלי תבטיח התקנה ראויה של המזגנים, יעילות אנרגטית וחיסכון רב בכסף.

FLORING WOOD
בלוג
שיפור היופי של הבית שלך: מדריך שלם לאדריכלות וליטוש פרקט

בכל הנוגע ליצירת בית יפה ומזמין, לאדריכלות ולעיצוב יש תפקיד מכריע. אלמנט אחד שיכול לשפר משמעותית את האסתטיקה של חלל המגורים שלכם הוא ריצוף פרקט. השילוב של דפוסים מורכבים ומשטחים מלוטשים יכול באמת לשנות כל חדר. במדריך מקיף זה נחקור את עולם האדריכלות וליטוש פרקטים, ונספק לכם את כל המידע הדרוש ליצירת בית מהמם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו