פטור מהיתר בניה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

היתר בניה, הוא רשיון המוענק לכם על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה ומקנה לכם את הזכות להוסיף ולשנות מבנה קיים או לבנות מבנה חדש. בניה ללא היתר בניה נחשבת לעבירה פלילית על החוק. ישנם מקרים בהם יש פטור מהיתר בניה.

מהם המקרים בהם יש פטור מהיתר בניה?

כפי שציינו היתר בניה הוא רשיון המאפשר לכם לבצע שינויים ולבנות בנכס שבבעלותכם. עם זאת ישנם שינויים ותוספות שאינם מצריכים היתר בניה. המאפיין המשותף לפעולות שקיבלו פטור מהיתר בניה הוא שהפגיעה שלהן בתכנון הבניה היא קטנה ושביצוען יכול לשפר את החיים של אזרחי המדינה.

אז מה הפעולות להן יש פטור מהיתר בניה?

גדרות ושערים

אם ברצונכם להוסיף גדר או שער. הגדרות והשערים הנכללים תחת קטגוריה זו הם- גדר שאינה ממוקמת בחזית השטח ושער. גדרות הממוקמות על ידי רשות מקומית/ בשטחים חקלאיים/ במתקני תשתיות/ בתחומי גנים לאומיים/ שמורות טבע. מחסום בכניסה לחניה.

סככות

אם ברצונכם להוסיף גגונים וסככות- כל סוג של גגון, סככת צל, פרגולה ועוד.

תוספות למבנה

כל תוספת שיש לה שימוש. לדוגמא- מצלמות בטיחות, אזעקה, גופי תאורה שונים, סורגים על החלונות, דוד שמש, מערכת מיזוג אוויר חדשה, צנרת מים, כבלי חשמל, רעפם, קולטי שמש ועוד.

מבנים טכניים

לדוגמא- מתקן לניטור אוויר, מבנים טכניים בשטח של מתקני תשתיות ועוד.

מבנים זמניים

אם יש צורך במבנים זמניים. מבנים זמניים הם מבנים כמו מכולה, אוהל ועוד שמיועדים להשאר עד 120 ימים מקסימום. דבר נוסף שיכול להכלל במבנים זמניים הוא סגירת מרפסת לתקופת החורף, רשת צל ועוד.

מחסן

אם ברצונכם למקם מחסן יחיד לכל יחידת דיור, שטחו יגיע עד 6 מ״ר והוא יהיה בנוי מחומרים קלים.

מבנה לשומר

אם ברצונכם למקם מבנה לשומר או מבנה יביל כלשהו, ששטחו יגיע עד 4 מ״ר.

עבודות פיתוח 

עבודות פיתוח או עבודות שמטרתן לשפר את הנגישות בשטח הנכס שלכם. לדוגמא ריצוף החצר, שיפור נגישות לבניין ובתוך הבניין עצמו ועוד.

אנטנה, צלחת לווין או תורן

אם ברצונכם להתקין אנטנה או צלחת לווין, הוספת אנטנה על עמוד חשמל או למתקן שידור קיים, אנטנה ותורן למתקן של חובבי רדיו, תורן לאנטנה ועוד.

הריסה ופירוק 

הריסה ופירוק של מבנים, מכלולים וקונסטרוקציות שונות.

איך בודקים אם יש לנו פטור מהיתר בניה?

יש לשים לב, שלכל רשות מקומית יש חוקים משלה. לכן למרות שישנם מקרים המפורטים בתקנות, בהם יש פטור מהיתר בניה, לעתים הרשויות מצמצמות את היקף הפטור על פי החוקים המקומיים.  לדוגמא- ישנן רשויות מקומיות שיכולות לדורש היתר בניה גם עבור מחסן שעומד בתקנות (מחסן יחיד ששטחו יגיע עד 6 מ״ר ויהיה בנוי מחומרים קלים). לכן, על מנת שלא תבנו בניגוד לחוק ובסוף תקבלו  צו הריסה, מומלץ תמיד לוודא שאתם זכאים לפטור מהיתר בניה. תמיד לבדוק האם אתם צריכים להוציא היתר בניה עבור כל שינוי שברצונכם לבצע.

בדיקת הזכאות לפטור מהיתר בניה, תתבצע מול הרשות המקומית. כמו שעליכם להוציא היתר בניה אצל הרשות, אצלה גם תדעו אם אתם זכאים לפטור מהיתר בניה. תוכלו לברר זאת גם באופן אישי וגם באתר האינרנט של הרשות. בנוסף, מומלץ להתנהל מול הרשות המקומית על ידי איש מקצוע מתאים. אנשי המקצוע מכירים את התחום, יודעים מה הקריטריונים הדרושים להיתר הבניה, יידעו להתנהל מול הרשות ויגדילו לכם את הסיכויים לקבל היתר בניה. במידה ואתם אכן זכאים לפטור מהיתר בניה, לפני הבניה המתוכננת עליכם בסך הכל להודיע לרשות המקומית על השינוי המתוכנן.

פטור מהיתר בנייה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

פינוי דירות מהיר ויעיל תוך התחשבות מלאה בלקוח – המומחיות של שי פינוי דירה

כאשר מגיע הזמן לפנות דירה, רבים מחפשים פתרון מהיר, יעיל ומקצועי שיחסוך מהם זמן וטרחה. עם זאת, חשוב גם למצוא חברת פינוי שמבינה את הצרכים האישיים של הלקוח ומתחשבת בהם לאורך כל התהליך. שי פינוי דירה מביאה את שילוב המושלם של יעילות ומהירות לצד גישה אנושית וקשובה, כדי לספק ללקוחותיה את חווית הפינוי הטובה

אדריכלות
בלוג
מיזוג אוויר בתכנון אדריכלות

החשיבות של בחירת איש מיזוג איכותי בתכנון אדריכלי תבטיח התקנה ראויה של המזגנים, יעילות אנרגטית וחיסכון רב בכסף.

FLORING WOOD
בלוג
שיפור היופי של הבית שלך: מדריך שלם לאדריכלות וליטוש פרקט

בכל הנוגע ליצירת בית יפה ומזמין, לאדריכלות ולעיצוב יש תפקיד מכריע. אלמנט אחד שיכול לשפר משמעותית את האסתטיקה של חלל המגורים שלכם הוא ריצוף פרקט. השילוב של דפוסים מורכבים ומשטחים מלוטשים יכול באמת לשנות כל חדר. במדריך מקיף זה נחקור את עולם האדריכלות וליטוש פרקטים, ונספק לכם את כל המידע הדרוש ליצירת בית מהמם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו