היתר בנייה לפרגולה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

כל מי שגר בבית קרקע עם חצר ממקם פרגולה. בקיץ, הפרגולה מגנה מפני השמש ובחורף, הפרגולה מעניקה הגנה מפני הגשם. כך גם בימים חמים וגם בימים גשומים ניתן לשבת בחוץ בזכות הגנתה של הפרגולה. מעט מאוד אנשים יודעים שצריך היתר בנייה לפרגולה. מהו היתר בנייה והאם יש מקרים בהם ניתן להוציא פטור מהיתר בנייה לפרגולה?

אנחנו בחברת "מרובעים" מתמחים בהוצאת היתר בנייה בכלל והיתר בנייה לפרגולה בפרט. 

היתר בנייה לפרגולה

היתר בנייה לפרגולה- מהו היתר בנייה?

 

היתר בנייה הוא מסמך פורמלי המהווה מעין רישיון, בזכותו תוכלו לבנות מבנה חדש או לשנות מבנה קיים. היתר בנייה נדרש במגוון מקרים שונים בהם נעשה שינוי חיצוני במבנה או בסביבה. גם שינוי ייעוד של הנכס מצריך היתר בנייה. כלומר, אם אתם מעוניינים להפוך בית מגורים לגן ילדים או לצימר עליכם להוציא לשם כך היתר בנייה. כאשר מקימים פרגולה, נעשה שינוי חיצוני במבנה. למעשה אתם מוסיפים מין גג נוסף. לכן, כאשר בונים פרגולה, יש להוציא לשם כך היתר בנייה מתאים. יש לשים לב, כי בנייה ללא היתר בנייה נחשבת לעבירה על החוק. גם בנייה קלה כמו פרגולה. 

ראו גם: כמה עולה היתר בניה?

האם ניתן לקבל פטור?

התשובה היא כן. ישנם מקרים בהם ניתן לקבל פטור מהיתר בנייה כאשר בונים פרגולה. למעשה, כל עוד הפרגולה שאתם מתכננים לבנות לא עולה על 50 מ"ר או על יותר מ25% משטח הקרקע לבנייה, אין צורך להוציא היתר בנייה. במצב כזה, תוכלו לבנות את הפרגולה באופן פרטי ולא להתעכב בתהליך של הוצאת היתר הבנייה. אך יש לשים לב, כי אם הפרגולה עולה על 20 מ"ר עליכם לדווח על הבנייה לרשות הרישוי. הדיווח הוא עניין פשוט ותוכלו לבצע אותו על ידי מילוי של טופס ייעודי באופן מקוון. יש לצרף אישור קונסטרוקטור.  

עשוי לעניין אתכם: האם מותר לבנות פרגולה ללא היתר?.

כיצד מוציאים היתר בנייה לפרגולה?

אם הפרגולה שברצונכם לבנות עולה על 50 מ"ר או על 25% משטח הקרקע עליכם להוציא היתר בנייה. על מנת להוציא היתר בנייה לפרגולה יש להגיש בקשה להיתר בנייה לידי הרשות הרישוי או לוועדה המקומית לתכנון ובנייה

תחילה יש להגיש לידי הוועדה בקשת מידע. המידע אותו תקבלו מהוועדה הוא למעשה כלל המידע שיש על הנכס או הקרקע שבבעלותכם. המידע יכלול פרטים שונים על הנכס או הקרקע כמו מי בעלי הזכויות, מה שטח הנכס, מה שטח הקרקע, מי בעלי הזכויות במבנים הסמוכים, מפות מדידה, שרטוטים של הנכס ועוד. 

לאחר שקיבלתם את המידע על הנכס, עליכם  להכין את הבקשה להיתר בנייה תוך שימוש במידע הנ"ל. לבקשה עליכם להוסיף את תוכנית הבנייה של הפרגולה שברצונכם לבנות. בנוסף, עליכם להוסיף אישורים שונים מהאדריכל, מהנדס או הנדסאי בניין. לאחר שהכנתם את הבקשה עליכם להגיש אותה לוועדה המקומית. שימו לב שעל פי חוק רק אדריכל, מהנדס או הנדסאי בניין יוכלו להגיש את הבקשה. וודאו מראש שכלל המסמכים הנדרשים צורפו לבקשה. 

לאחר שהגשתם את הבקשה לידי הוועדה המקומית היא תעבור בדיקה טכנית. בבדיקה הטכנית למעשה יוודאו שכלל המסמכים הנדרשים צורפו, יאמתו את המידע שבבקשה ויבדקו את תוכנית הבנייה והאישורים. במידה ובבדיקה הטכנית נמצא כי חסרים מסמכים יחזירו אליכם את הבקשה לצורך השלמת המסמכים (דבר שיכול לעכב את קבלת היתר הבנייה בזמן רב). לאחר הבדיקה הטכנית הבקשה תעבור לבדיקה של מהנדס מטעם הוועדה. המהנדס יבדוק את תוכנית הבנייה ויחליט האם כדאי לאשר את הבקשה או לא. בנוסף, המהנדס יבצע הערכה של תשלום האגרה. במידה והמהנדס החליט שכדאי לאשר את הבקשה, הוא יחזיר אותה לוועדה המקומית תוך מתן המלצה לאישורה. לבסוף, הבקשה תעבור דיון בוועדה המקומית שבסופו יוחלט האם לאשר את הבקשה או לא. הוועדה המקומית יכולה להחליט גם לאשר את הבקשה תוך הצבת תנאים מסוימים. 

ראו גם: כמה זמן לוקח לקבל היתר בניה?

קבלת היתר הבנייה לפרגולה

התשובה תינתן בין 45 ימים ל90 ימים. שימו לב שאם לא החזירו לכם תשובה בתקופה זו למעשה תוכלו לבנות את הפרגולה והיתר ינתן באופן אוטומטי. זאת על מנת למנוע עיכובים בבניית הפרגולה. לאחר מכן יהיה עליכם לשלם אגרות והיטלים מקומיים שונים כמו היטל השבחה ועוד. לאחר מכן תוכלו לממש את היתר הבנייה לפרגולה. 

חברת "מרובעים" פה בשבילכם על מנת לעזור בתהליך של הוצאת היתר הבנייה לפרגולה. צרו איתנו קשר

בנוסף, עשוי לעניין אתכם: היתר בניה בירושלים.

היתר בנייה לפרגולה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

הוצאת היתר בניה

שאלתם את עצמכם מהם השלבים בהוצאת היתר בניה? במאמר הבא תוכלו להיחשף לשלבים השונים שיהיה עליכם לעבור אותם במעלה הדרך.

היתר בנייה סגירת מרפסת
בלוג
מדריך בניה והיתרים

רוב הישראלים לא חיים כל חייהם באותם תנאים ובאותו בית. לרוב אנשים עוברים מדירת שכירות לדירת קבע או אפילו מוכרים

היתר בניה
הסדרת היתר בנייה בטרם רכישת דירה

מבנים ללא היתר בנייה יכולים להוביל אתכם לתהליכים משפטיים מאוד מסובכים. עורך דין מקרקעין לייעוץ בנושא רכישת דירה יוכל להבטיח

היתר בנייה למרפסת
היתר בניה
היתר בנייה למרפסת

בשנים האחרונות הוספת מרפסת הפכה להיות פופולרית מאוד. אנשים רבים מוסיפים מרפסות לבתים שלהם ובמקרים רבים כל תושבי הבניין מחליטים

היתר בנייה לפיצול דירה
היתר בניה
היתר בנייה לפיצול דירה

בשנים האחרונות, אנשים רבים מפצלים את הדירה שלהם למספר דירות קטנות יותר. התופעה הפכה לפופולרית במיוחד באזור המרכז ובתל אביב.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו