היתר בנייה סגירת מרפסת

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

היתר בנייה סגירת מרפסת

בבתים רבים בהם יש מרפסות, אנשים סוגרים את המרפסת מסיבות שונות. בדרך כלל המטרה היא להגדיל את שטח הבית- להרחיב את הסלון להוסיף חדר שינה ועוד. על מנת לסגור מרפסת יש להוציא לשם כך היתר בנייה. מהו היתר בנייה? לשם מה יש להוציא היתר בנייה לסגירת מרפסת?

חברת "מרובעים" מתמחה בהוצאת היתרי בנייה. ריכזנו לכם מידע על היתר בנייה לסגירת מרפסת. 

היתר בנייה סגירת מרפסת

 

היתר בנייה סגירת מרפסת- מהו היתר בנייה?

היתר בנייה הוא למעשה רישיון הניתן לכם על ידי משרד הרישוי או על ידי הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה. רישיון זה מאפשר לכם לבנות מבנים חדשים או לשנות מבנים קיימים. כל שינוי חיצוני במבנה מצריך היתר בנייה. גם אם משנים את יעד הנכס הדבר מצריך היתר בנייה. כלומר, אם הופכים את הנכס מבית מגורים למקום עסקי כמו גן ילדים או צימר, יש להוציא היתר בנייה. 

היתר הבנייה ניתן בתוקף של שלוש שנים. במידה ולא סיימתם את הליך הבנייה בתום תקופה זו, תוכלו לבקש הארכה להיתר הבנייה. ההארכה תנתן לעוד שלוש שנים נוספות. במידה וגם לאחר ההארכה לא סיימתם את הבנייה, תוכלו להגיש בקשת הארכה נוספת בלבד. ההארכה הנוספת תינתן גם היא לתקופה של שלוש שנים. כלומר, סך הכל יש לרשותכם תשע שנים לסיום ההליך. שימו לב שעל מנת לקבל אישור להארכת ההיתר יש להציג סיבות לעיכוב הבנייה וצפי לסיום. 

ראו גם: היתר בניה בחולון.

היתר בנייה סגירת מרפסת- מדוע יש להוציא היתר בנייה?

כאשר מתבצע שינוי חיצוני במבנה קיים, יש להוציא לשם כך היתר בנייה. גם אם מוסיפים חלון חיצוני הדבר מצריך היתר בנייה. סגירת מרפסת עם גג, מהווה שינוי חיצוני במבנה ולכן מצריכה היתר בנייה. להוצאת היתר הבנייה יש להעסיק אדריכל, קונסטרוקטור ועוד. ניתן להגיש פטור מהיתר בנייה בתנאים הבאים: הקמת פרגולות (במידה והן עד גודל מסוים), צפיפות קורות התקרה, חומרי הבנייה והמרחק המותר מהשכן. הבקשת לפטור מצריכה אישור קונסטרוקטור לפרגולה. 

היתר בנייה סגירת מרפסת- סיווג של קבלן

כאשר סוגרים מרפסת, יש לתכנן את הבנייה ולעבוד עם אנשי מקצוע שונים, ביניהם קבלן עבודה. בשביל לקבל את היתר הבנייה, עליכם לדאוג שהקבלן איתו אתם עובדים מחזיק ברישיון המוענק על ידי הרשויות. וודאו כי הקבלן מחזיק ברישיון, מהסיבה שקבלן שאינו מחזיק ברישיון לא יוכל להעניק לכם היתר בנייה. במקרה כזה, תאלצו להוציא היתר בנייה בדיעבד, הליך בירוקרטי ארוך ומייגע. 

בנוסף לכך, לכל קבלן יש סיווג משלו. תוכלו לראות את סיווג הקבלן באתר של הרשויות. לפני שאתם מעסיקים קבלן וודאו שיש לו את הסיווג המתאים לסוג העבודה שעליו לבצע. במידה ואין לקבלן את הסיווג המתאים הוא לא יוכל להעניק לכם היתר בנייה. יש לשים לב כי קבלנים ללא רישיון יכולים לבצע עבודות עד כ-40 אלף ₪ (בהתאם לאותה שנה).

עשוי לעניין אתכם: האם מותר לבנות פרגולה ללא היתר?

היתר בנייה סגירת מרפסת- מה השלבים 

כפי שהבנו, על מנת לסגור מרפסת יש להוציא היתר בנייה. את היתר הבנייה מוציאים ברשות הרישוי או על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. 

תחילה יש להגיש בקשת מידע לוועדה המקומית. המידע אותו תקבלו יהווה את הבסיס לבקשה שלכם להיתר הבנייה. המידע יכיל פרטים שונים כמו שטח הנכס שבבעלותכם, מי בעלי הזכויות בנכס, מי בעלי הזכויות בנכסים הסמוכים, מפות מדידה של הנכס ועוד. לאחר שתקבלו את כלל המידע על הנכס שבבעלותכם יהיה עליכם להכין בקשה ראויה, מקיפה ויסודית. על הבקשה להכיל את כלל המידע על הנכס, את תוכנית הבנייה ואישורים מאנשי מקצוע. לאחר שהבקשה מוכנה יש להגיש אותה לוועדה המקומית. הגשת הבקשה תעשה על ידי אדריכל, מהנדס בניין או הנדסאי בניין על פי חוק. לאחר הגשת הבקשה לוועדה המקומית היא תעבור בדיקה טכנית. בבדיקה הטכנית יוודאו שכלל המסמכים הנדרשים צורפו לבקשה. אם הבקשה תעבור את הבדיקה הטכנית היא תועבר לבדיקת מהנדס. המהנדס מטעם הוועדה יחליט האם לאשר את הבקשה או לא. בנוסף, מהנדס הוועדה יבצע הערכה של תשלום האגרה אותו יהיה עליכם לשלם. במידה והמהנדס יחליט לאשר את הבקשה היא תוחזר לוועדה לדיון שבו יוחלט האם לאשר אותה או לא. 

ראו גם: שלבים בהוצאת היתר בנייה.

.

חברת "מרובעים" היא חברה המתמחה בהוצאת היתרי בנייה בכלל ובהיתרי בנייה לסגירת מרפסת בפרט. צרו איתנו קשר לעוד פרטים. 

היתר בנייה סגירת מרפסת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

הוצאת היתר בניה

שאלתם את עצמכם מהם השלבים בהוצאת היתר בניה? במאמר הבא תוכלו להיחשף לשלבים השונים שיהיה עליכם לעבור אותם במעלה הדרך.

היתר בנייה סגירת מרפסת
בלוג
מדריך בניה והיתרים

רוב הישראלים לא חיים כל חייהם באותם תנאים ובאותו בית. לרוב אנשים עוברים מדירת שכירות לדירת קבע או אפילו מוכרים

היתר בניה
הסדרת היתר בנייה בטרם רכישת דירה

מבנים ללא היתר בנייה יכולים להוביל אתכם לתהליכים משפטיים מאוד מסובכים. עורך דין מקרקעין לייעוץ בנושא רכישת דירה יוכל להבטיח

היתר בנייה למרפסת
היתר בניה
היתר בנייה למרפסת

בשנים האחרונות הוספת מרפסת הפכה להיות פופולרית מאוד. אנשים רבים מוסיפים מרפסות לבתים שלהם ובמקרים רבים כל תושבי הבניין מחליטים

היתר בנייה לפרגולה
היתר בניה
היתר בנייה לפרגולה

כל מי שגר בבית קרקע עם חצר ממקם פרגולה. בקיץ, הפרגולה מגנה מפני השמש ובחורף, הפרגולה מעניקה הגנה מפני הגשם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו