היתר בנייה קלה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

כל מי שרוצה לשפץ את הבית, לבנות בית חדש או אפילו להוסיף מחסן צריך להוציא היתר בנייה. היתר בנייה הוא רישיון המאפשר לכם לבצע שינויי בנייה בנכס או בשטח שבבעלותכם. חברת מרובעים מתמחה בהוצאת היתר בנייה קלה. ריכזנו לכם מידע בנושא.

היתר בנייה קלה

מהו היתר בנייה קלה?

 

היתר בנייה הוא למעשה רישיון לבנות מבנים חדשים או לשנות מבנים קיימים. ההיתר ניתן על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה או על ידי רשות הרישוי. לכל רשות מקומית יש תנאים אחרים לאישור ההיתר. לאחר שתגישו בקשה לידי הוועדה המקומית הוועדה תחליט אם לאשר את הבקשה או לא על פי הנתונים השונים כמו אזור המגורים, האם יש מתנגדים לבנייה, תוכנית הבנייה ועוד. 

שימו לב כי בנייה ללא היתר בנייה נחשבת לעבירה על החוק. 

 

מתי צריך היתר בנייה קלה?

כל שינוי חיצוני במבנה קיים וכל חריגת בנייה מצריכים היתר בנייה. שינויים פנימיים לא מצריכים היתר אך מצריכים אישור של תוכנית הבנייה על ידי איש מקצוע. ישנם ארבעה מצבים שונים בהם יש צורך בהיתר בנייה קלה- 

  • שינוי הסביבה החיצונית- אם הבנייה החדשה משפיעה על הסביבה החיצונית כמו לדוגמא הריסה של המבנה, שינוי בשלד המבנה ועוד.
  • תוספת למבנה- אם יש שינוי בקירות החיצוניים של המבנה או אם יש תוספת למבנה כמו חלון חיצוני, סגירת מרפסת, חניה מקורה, פרגולה, מחסן ועוד.
  • שינוי ייעוד הנכס- אם משנים את הנכס ממקום מגורים למקום עסקי כמו צימר, גן ילדים ועוד.
  • חריגה משטח המגרש- אם הבנייה החדשה חורגת מהשטח הקיים כמו הגדלה של החצר, תוספת חניה ועוד.

ראו גם: תוספת בניה, היתר בנייה לפרגולה.

 

מה השלבים להוצאת היתר בנייה קלה?

בקשת מידע לוועדה המקומית

על מנת לקבל היתר בנייה יש להצטייד בכל המידע בנוגע לנכס או לשטח שבבעלותכם. לשם כך יש להגיש בקשת מידע לוועדה המקומית. המידע יכיל פרטים כמו שטח הנכס, מי בעלי הזכויות בנכס, מפות של הנכס ועוד.

הכנת בקשה להיתר הבניה

יש להכין בקשה שתכיל את כל המידע באופן מקיף ויסודי. יש לכלול בבקשה את תוכנית הבנייה, את כלל האישורים של רישום הזכויות, המפות והשרטוטים של הנכס, חתימות של השכנים ועוד. 

הגשת הבקשה לוועדה המקומית

לאחר שהבקשה מוכנה יש להגיש אותה לוועדה המקומית. שימו לב שאתם מצרפים את כלל המסמכים הנדרשים. במידה וחסר מסמך יבקשו מכם להשלים אותו וכתוצאה מכך אישור הבקשה יתעכב. לכן וודאו מראש שכל המסמכים מצורפים. הגשת הבקשה צריכה להיערך על פי החוק על ידי אדריכל, מהנדס או הנדסאי בניין. 

עשוי לעניין אתכם: שלבים בהוצאת היתר בנייה.

 

בדיקת הבקשה ודיון בוועדה 

לאחר הגשת הבקשה התיק יועבר לבדיקה טכנית. בבדיקה הטכנית יוודאו שכלל המסמכים הנדרשים מצורפים. לאחר מכן תתבצע הערכה של האגרה ותצטרכו לשלם 20% מהאגרה כמקדמה. לאחר מכן הבקשה תעבור בדיקה על ידי מהנדס של הוועדה. לאחר אישור המהנדס הבקשה תוחזר לוועדה לדיון. יש לקחת בחשבון שלכל רשות מקומית יש תנאים אחרים לאישור היתר הבניה. 

קבלת תשובה לגבי היתר הבניה

התשובה תינתן בין 45 ימים (במסלול המקוצר) ל90 ימים (במסלול הרגיל). יש שלוש אפשרויות לתשובות מהועדה- אישור הבקשה, סירוב הבקשה ואישור הבקשה תוך הצבת תנאים. 

מימוש היתר הבניה

לאחר אישור הבקשה תצטרכו לשלם אגרות, היטלים מקומיים, השלמת מסמכים שונים ועוד. 

 

האם יש תוקף להיתר בנייה קלה?

התשובה היא כן. היתר הבנייה מאושר עם תוקף של 3 שנים מקבלת ההיתר. כלומר, מהרגע שקיבלתם את היתר הבנייה עליכם להשלים את הבנייה כולה בתקופה של עד שלוש שנים. אם עברו שלוש שנים ועדיין לא סיימתם את פרויקט הבניה שלכם, תוכלו להגיש בקשת הארכה להיתר הבניה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. תצטרכו לציין מה הסיבות לעיכוב, מה הושלם עד עתה, מה הצפי לסיום הפרויקט ועוד. הבקשה תועבר לוועדה שתבחן את הדברים ותחליט אם לאשר את ההארכה או לא. ניתן להאריך את היתר הבנייה בעוד שלוש שנים. אם עברו גם שלוש שנים של הארכת הפרויקט ועדיין לא סיימתם, ניתן להאריך בעוד שלוש שנים נוספות וזהו. כלומר, ניתן להאריך את תוקפו של היתר הבניה בשש שנים מקסימום. 

חברת "מרובעים" מתמחה בהוצאת היתרי בנייה. על מנת להתחיל את תהליך הבנייה שלכם במהירות ולהיות בטוחים שהיתר הבנייה יאושר, מוזמנים ליצור איתנו קשר

ראו גם: אישורים למבנה יביל.

היתר בנייה קלה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

הוצאת היתר בניה

שאלתם את עצמכם מהם השלבים בהוצאת היתר בניה? במאמר הבא תוכלו להיחשף לשלבים השונים שיהיה עליכם לעבור אותם במעלה הדרך.

היתר בנייה סגירת מרפסת
בלוג
מדריך בניה והיתרים

רוב הישראלים לא חיים כל חייהם באותם תנאים ובאותו בית. לרוב אנשים עוברים מדירת שכירות לדירת קבע או אפילו מוכרים

היתר בניה
הסדרת היתר בנייה בטרם רכישת דירה

מבנים ללא היתר בנייה יכולים להוביל אתכם לתהליכים משפטיים מאוד מסובכים. עורך דין מקרקעין לייעוץ בנושא רכישת דירה יוכל להבטיח

היתר בנייה למרפסת
היתר בניה
היתר בנייה למרפסת

בשנים האחרונות הוספת מרפסת הפכה להיות פופולרית מאוד. אנשים רבים מוסיפים מרפסות לבתים שלהם ובמקרים רבים כל תושבי הבניין מחליטים

היתר בנייה לפרגולה
היתר בניה
היתר בנייה לפרגולה

כל מי שגר בבית קרקע עם חצר ממקם פרגולה. בקיץ, הפרגולה מגנה מפני השמש ובחורף, הפרגולה מעניקה הגנה מפני הגשם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו