עלות היתר בניה בדיעבד

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

עלות היתר בניה בדיעבד

הוצאת היתר בניה בדיעבד הינו אישור אשר מקנה לכם את הזכות על פי חוק להחזיק בנכס הקיים. רבים המקרים בהם יש חריגות בניה, בזדון או שוגג, אך ברגע בו בעל הנכס מגיע להחלטה בה הוא רוצה להנפיק את האישורים על פי חוק עקב התפקחות או מכירה של הנכס, עליו לפנות לאיש מקצוע בכדי להגיש בקשה של היתר בניה בדיעבד.

עלות היתר בניה בדיעבד

עלות היתר בניה בדיעבד – מה זה היתר בניה בדיעבד?

היתר בניה בדיעבד הוא היתר אשר ניתן למבנה קיים אשר עבר חריגות בנייה. כיום בארץ ישנם מספר לא מבוטל של מקרים בהם קיימים מבנים, או חדרים נוספים למבנה קיים אשר אין להם אישור היתר בניה. מרגע בו אתם עומדים בקריטריונים שבהם חובה להחזיק בהיתר בניה ואין לכם את האישורים הנדרשים, אתם עוברים על החוק ואילו האחראי על המבנה עלול לשאת בהשלכות המשפטיות על פי חוק, החל מקנסות ועד לצו הריסה. 

עם זאת, משרד הבינוי והשיכון כן רוצה לעודד את כל בעלי הנכסים להחזיק בהיתר בניה, זאת על מנת לשמור על בטיחותם של המתגוררים בבית, של הציבור, וכמובן ליצור שוויון ומניעה של השתלטות על שטח. לכן, משרד הבינוי והשיכון והמועצה המקומית מקנה לכם אפשרות להוציא היתר בניה בדיעבד, היתר אשר אתם יכולים לבקש כאשר אתם מחזיקים במבנה קיים שאין לו היתר בניה.

עלות היתר בניה בדיעבד – האם מדובר על צעד חכם?

למעשה יש כאן הרבה מה להפסיד, כאשר אתם פונים אל המועצה המקומית על מנת לקבל היתר בניה בדיעבד, אתם מצהירים על זה שאתם שוהים במבנה שחלקו או כולו כמכלול אינו חוקי. מצד שני, עדיף לשהות במבנה עד למקרה בו יגלו זאת? במקרה כזה ההשלכות המשפטיות יהיו חמורות יותר. קודם כל חשוב לדעת שברוב המקרים הוועדה אינה באה במטרה להערים עליכם קשיים, אלא באה לקראתכם. סביר להניח שהאישור שלכם יתקבל כל עוד אין חריגה קיצונית אשר פוגעת בציבור, וכל עוד כל תוספת הבניה עומדת בתקנים הנדרשים על פי חוק. ישנם מסלולים שונים לבקשת היתר בניה בדיעבד, מסלול אשר מתאים לחריגה קלה, מסלול המתאים בשימוש חורג בנכס ללא שינוי מבני ועוד. 

עלות היתר בניה בדיעבד – אופן הגשת הבקשה ומחירה

על מנת שתוכלו להגיש בקשה של היתר בניה בדיעבד אנו ממליצים לכם לעבוד מול איש מקצוע, שכן כל טעות היא קריטית בתהליך בקשה זה. על מנת שתוכלו להגיש את הבקשה עליכם לצרף לבקשה בה אתם מציינים את כל פרטי הנכס ופרטי בעל הנכס, גם את כל האישורים הנדרשים מצד הגורמים השונים (ארגון הכבאות, מינהל מקרקעי ישראל, אדריכל, מהנדס וכן הלאה…). 

הסיבה לכך שאנו ממליצים על ליווי מקצועי הוא שכאן יש לנהוג ביד עדינה יותר, עליכם להגיש את הבקשה בנוסח אשר לא יפגע בכם, אלא יאפשר לכם לקבל את ההיתר. איש מקצוע ידע לנסח את הבקשה באופן מדויקת אשר לא תגרום לסלידה עקב החריגה, אך עם זאת לא ישמיט פרטים שעלולים להתקיל אתכם מבחינה חוקית בהמשך.

המחיר אותו תשלמו עבור כל התהליך הינו די דומה לתהליך של בקשת היתר בניה. המחיר תלוי בגורמים רבים כמו מיקום המועצה המקומית בה נמצא הנכס, גודל הנכס, גובה הנכס, סוג הבקשה וכן הלאה. כמו כן, המחיר של ליווי מקצועי נקבע כחלק מאחוז עלות הפרויקט. חשוב מאוד לא לוותר על ליווי מקצועי כאשר מדובר על היתר בניה בדיעבד, אמנם משרד הבינוי והשיכון מעודד זאת, אך עדיין מדובר על נושא רגיש.

 

היתר בניה בדיעבדהיתר בניה בדיעבד

ברחבי הארץ יש כיום מאות אלפי חריגות בניה כאשר לאחרונה האכיפה של הרשויות הפכה להיות אינטנסיבית בכל הקשור לנושא. חריגת בניה על פי החוק במדינת ישראל הינה עבירה פלילית שעלולה לגרור קנסות כבדים מאוד ואף עונש מאסר במקרים מסויימים ולכן במידה ויש לכן בבית חריגת בנייה רצוי להסדיר אותה בהקדם האפשרי.

ראשית נסביר מהי חריגת בניה כאשר למעשה כל שימוש חורג במבנה כלומר מחסן שהפך לדירה, תוספת בניה ללא היתר בניה, חריגה מתחומי המגרש ועוד. לכל אחד מהדברים שציינו יש להשיג היתר בניה, כאשר אותו מגישים האדריכל או הקבלן ביחד עם התוכניות של השיפוץ או הבניה ולאחר תהליך מסויים ברשות המקומית מקבלים היתר בניה לאותו שיפוץ או בניה וממנה לא ניתן לחרוג.

כל חריגה בכוונה תחילה או בטעות או פעולה שנעשית בניגוד לחוק התכנון והבניה עלולה להיחשב בתור חריגת בניה.

היתר בניה בדיעבד או דרך ללא מוצא?

ישנם אנשים הבטוחים כי כאשר נעשתה חריגת בניה אין לה פתרון ויש לשלם את הקנס ולהרוס את המבנה או השיפוץ שנעשה אך למעשה יש לדבר הזה פתרון והוא נקרא קבלת היתר בניה בדיעבד. קבלה של היתר בניה בדיעבד היא למעשה עניין פשוט יחסית כאשר מה שאנו עושים הוא מכשירים את החריגה שלנו באמצעות אנשי מקצוע. אותם אנשי מקצוע שצריכים להתעסק בקבלת היתר בניה בדיעבד הם אדריכלים שעליהם להגיש את התוכניות המתוקנות לוועדה מיוחדת ברשות המקומית שעוסקת בנושאי בניה.

במסגרת תהליך הבקשה של אישור בניה בדיעבד יהיה עלינו כמובן לשלם קנס בעבור השימוש באותה חריגה על פני תקופת הזמן שהיא קיימת, דבר שעלינו לקחת בחשבון כאשר אנו פונים למסלול זה. כיום אמנם מתבצעת אכיפה מוגברת בנושא של חריגות בניה אך ייתכן ואם מדובר בחריגת בניה שאינה משמעותית שהיא תעבור ללא כל התערבות של הרשויות היות והן לא שמו לב, אך במקרה כזה אנו עדיין נהיה חשופים במידה ואחד השכנים ילשין לרשויות.

האם לכל חריגת בניה ניתן לקבל היתר בניה בדיעבד?

כיום ניתן לקבל היתר בניה בדיעבד עבור הרבה מאוד סוגים של חריגות בניה כל עוד הן לא מזיקות או מפריעות למרחב הציבורי. במידה ובניה או השיפוץ שערכנו פולש למרחב ציבורי כמו גן ציבורי, מדרכה, כביש וכדומה אנו ככל הנראה נאלץ לשלם קנס כבד עבור השימוש באותו שטח אך, במקביל אנו גם נקבל צו הריסה לאותה בניה היות והיא מפריעה לציבור עקב העובדה שהיא פולשת לשטח ציבורי.

במידה והבניה אינה מפריעה כלל והיא בוצעה כולה בשטח ששייך לנו, ככל הנראה הרשויות יסתפקו בקנס של עד מאות אלפי שקלים, תלוי בחריגה עצמה כמובן, אך לא נקבל צו הריסה על הבניה. ההמלצה היא שברגע שאתם חושדים שאתם חשופים בפני החוק בנוגע לבניה שבוצעה ללא הילר בניה היא קודם כל לפנות לייעוץ מקצועי עם אנשי מקצוע מן התחום. ככלל כדאי תמיד לבצע הסדרה של הנושאים הללו אל מול הרשויות ולמנוע מצב שלאחר מספר שנים מגיעים אליכם עם דרישה לקנס ועם תביעה פלילית שעשויה להשאיר לכם עבר פלילי ואף לדרוש את הריסת המבנה אותו בניתם.

כמה עולה הכשרת חריגת בניה בדיעבד?

המחיר של קבלת היתר בניה בדיעבד תלויה כמובן בסוג הפרויקט אותו יש להכשיר וכמה שעות עבודה צפוי האדריכל להשקיע בנושא. ככלל העלויות של היתרי בניה כאלו נעות בין 8000 ש״ח למקרים פשוטים ועד 60 אלף ש״ח במקרים בהם מדובר במקרים הדורשים עבודה רבה של מספר חודשים.

עלות היתר בניה בדיעבד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

הוצאת היתר בניה

שאלתם את עצמכם מהם השלבים בהוצאת היתר בניה? במאמר הבא תוכלו להיחשף לשלבים השונים שיהיה עליכם לעבור אותם במעלה הדרך.

היתר בנייה סגירת מרפסת
בלוג
מדריך בניה והיתרים

רוב הישראלים לא חיים כל חייהם באותם תנאים ובאותו בית. לרוב אנשים עוברים מדירת שכירות לדירת קבע או אפילו מוכרים

היתר בניה
הסדרת היתר בנייה בטרם רכישת דירה

מבנים ללא היתר בנייה יכולים להוביל אתכם לתהליכים משפטיים מאוד מסובכים. עורך דין מקרקעין לייעוץ בנושא רכישת דירה יוכל להבטיח

היתר בנייה למרפסת
היתר בניה
היתר בנייה למרפסת

בשנים האחרונות הוספת מרפסת הפכה להיות פופולרית מאוד. אנשים רבים מוסיפים מרפסות לבתים שלהם ובמקרים רבים כל תושבי הבניין מחליטים

היתר בנייה לפרגולה
היתר בניה
היתר בנייה לפרגולה

כל מי שגר בבית קרקע עם חצר ממקם פרגולה. בקיץ, הפרגולה מגנה מפני השמש ובחורף, הפרגולה מעניקה הגנה מפני הגשם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו