כניסה לבית לפני טופס 4

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

קבלת אישור טופס 4 יכולה להיות כרוכה לעיתים בלא מעט תסכול ועבודת רגליים. במקרים מסוימים יכול התהליך להתארך מעבר למקובל ולייצר עיכובים משמעותיים בכניסה לבית. ברכישת דירה חדשה מקבלן או בכל פרויקט בנייה המנוהל בידיים מקצועיות, ידיים מקצועיות אלה הן שאחראיות להוציא את האישור המיוחל וכאשר תהליך זה מתעכב, עיכובים אלה יכולים לגרום לצרות צרורות עבור רוכשי הדירה, שבינתיים צריכים לפנות למשל דירה מושכרת. במצב זה נשאלת השאלה האם כניסה לבית לפני טופס 4 הוא מהלך אפשרי ועל כך נדבר ממש כאן בשורות הבאות.

אז כניסה לבית לפני טופס 4 – האם זה אפשרי?

ובכן, את הביטוי 'אפשרי' עלינו לבחון בשני היבטים. בהיבט הטכני בוודאי שהדבר אפשרי. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להגיע לבית, לפתוח את הדלת ופשוט להתמקם בבית. בהיבט החוקי הדבר כבר לא אפשרי. כניסה לבית לפני טופס 4 היא למעשה עברה על החוק ועל אף שלא מדובר בעברה שבגינה תגיע ניידת משטרה אל ביתכם, עצם הכניסה לבית ללא אישור חוקי, יכולה לייצר עבורכם לא מעט בעיות בהמשך הדרך. למעשה, השהות שלכם בבית מבלי שניתן לבית אישור אכלוס מהווה סכנה בטיחותית לכל השוהים בדירה, המה גם שללא טופס 4 לא תוכלו ליהנות ממים זורמים, מחשמל, מגז או מתקשורת.

כניסה לבית לפני טופס 4 היא למעשה עברה על החוק ועל אף שלא מדובר בעברה שבגינה תגיע ניידת משטרה אל ביתכם, עצם הכניסה לבית ללא אישור חוקי

מהי הסכנה הבטיחותית הכרוכה במהלך כזה?

טופס 4 הוא למעשה אישור רגולטורי לאכלוס מבנה, בין שמדובר במבנה מגורים ובין שמדובר במבנה מכל סוג אחר. הצורך בקבלת אישור זה לא נועד לאפשר לרשות המקומית להתעמר בתושביה, אלא לאפשר לה לבדוק את המבנה ולוודא כי הוא מוכן לאכלוס ולחיבור לתשתיות, כמו גם לוודא כי הוא עומד בכל תנאי ההיתר שניתנו לו. במסגרת התהליך לקבלת טופס 4, יהיה עליכם להגיש אישורים של אנשי מקצוע שונים שבחנו למשל את לוח החשמל במבנה, את צנרת המים, את תשתית הגז וחיבורי הגז וכן הלאה, ואשרו כי כל התשתיות נמצאות במצב תקין והן בטוחות לשימוש. המשמעות של כניסה לבית לפני טופס 4 היא שאתם נכנסים למבנה שאין ידיעה ברורה לגבי מצב התשתיות שלו. ייתכן שלוח החשמל אינו תקין, ייתכן שצנרת המים מזוהמת וכן הלאה. יחד עם זאת, על הנייר כל זה לא משנה, כי גם כך לא יגיע חשמל לבית וגם כך לא יוזמו מים לבית כל עוד לא ניתן לו טופס 4. אלא ש במסגרת אישור טופס 4 נבדקים אישורים נוספים כמו אישורי מהנדס ואישורי קונסטרוקטור לגבי המבנה כולו ולא רק לגבי התשתיות שלו. אם בבית ישנו ליקוי משמעותי שמהווה סכנה בטיחותית, תהיו למעשה חשופים לסכנה זו בעצם כניסתכם לבית לפני שקיבלתם טופס 4.

 

ובכל זאת, לפעמים פשוט אין ברירה

רוכשי דירות רבים עלולים למצוא את עצמם במצבים שמרגישים כמו מצבים בלתי אפשריים. כך למשל, מצד אחד הסתיים חוזה השכירות אותה שכרו עד למועד האכלוס המתוכנן וכעת עליהם לפנות את הדירה. לאן יפנו? במקרה כזה, צריך לקחת בחשבון את כל הריהוט והציוד שהם נושאים איתם ואי אפשר פשוט לעבור ממקום למקום עם כל תכולת הבית. יחד עם זאת, התחושה שאין ברירה אלא להיכנס לבית גם לפני קבלת טופס 4 היא רק תחושה. אם אתם נמצאים במצב דומה לזה שתיארנו לעיל, אתם בהחלט יכולים להכניס את תכולת הבית אל הבית ולאחסן אותה בתוכו, אבל אתם עצמכם לא רוצים לאכלס את הבית עד לקבלת האישור הנדרש. בינתיים תוכלו לשהות אצל בני משפחה או חברים ולעשות את כל הנדרש על מנת לזרז את התהליך לרבות הבהרת מצבכם לרשות המקומית.

 

בשורה התחתונה, כניסה לבית לפני טופס 4 היא אינה מומלצת, הן לאור העובדה כי מדובר בעברה על החוק, הן לאור העובדה כי מדובר בסיכון בטיחותי והן לאור העובדה כי מהלך כזה יכול להוביל לנקיטת צעדים על ידי הרשות המקומית וליצירת עיכובים לא הכרחיים בתהליך. אם אין ברירה אחרת, תוכלו לאחסן בבית את הציוד והריהוט שלכם, אבל אתם עצמכם רוצים להימנע מכניסה לבית לפני קבלת האישור. בכל מקרה, תמיד כדאי וחשוב להתייעץ עם גורם מומחה בדמות עורך דין או מהנדס, בכדי לבחון כיצד הכי נכון להתנהל בתוך הסיטואציה הנתונה.

שלבים בהוצאת היתר בנייה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

טופס 4
טופס 4 ללא אכלוס

טופס 4 הוא אחד האישורים הסופיים שאותם יש להגיש בתום תהליך בניית מבנה חדש בטרם ניתן יהיה לאכלס אותו. התפיסה

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו