בקשה להיתר בניה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

 

בקשה להיתר בניהאם אתם מתכננים פרויקט בניה או שיפוץ, כנראה שתצטרכו היתר בניה. היתר בניה הוא למעשה רשיון שנותן לכם את האפשרות לבנות ולשנות מבנה קיים. את הבקשה להיתר בניה תגידו לועדה מקומית לתכנון ובניה, בהתאם לחוקים ולזכויות שנקבעו בתוכנית. היתר הבניה יכלול את הפרטים של האחראים לתכנון, לבנייה ולפיקוח על הבניה. בניה ללא היתר בניה נחשבת לעבירה פלילית על החוק.

 

מה השלבים להגשת בקשה להיתר בניה עד אישורה?

בקשת מידע לוועדה המקומית

על מנת להגיש בקשה להיתר בניה יש לבקש מהוועדה המקומית בקשת מידע. המידע אותו יקבל מבקש המידע יעזור לו לבסס את הבקשה להיתר הבניה. המידע מהועדה יכיל את כל המידע הקיים על הנכס שבבעלותכם- שטח הנכס, מי בעלי זכויות בנכס, מפות ושרטוטים של הנכס ועוד.

הכנת בקשה להיתר בניה

הבקשה להיתר הבניה צריכה להיות מקיפה ויסודית. המידע שקיבלתם מהועדה, הכרחי בשביל שהבקשה להיתר בניה תהיה מלאה ומקיפה. הבקשה להיתר בניה צריכה לכלול את כל תוכניות הבניה, האישורים מאנשי המקצוע השונים, האישורים של רישום הזכויות, המפות והשרטוטים של הנכס, החתימות של כל בעלי הזכויות הרלוונטיים במבנים הסמוכים שמאשרים את הבקשה ועוד.

 

 

הגשת הבקשה להיתר בניה לידי הוועדה המקומית 

את הבקשה להיתר הבניה יש להגיש לוועדה המקומית. עליכם לקחת מהועדה טופס מתאים לבקשה ולמלא אותו. לטופס מצרפים את כלל המסמכים הרלוונטיים שמכילה הבקשה להיתר בניה שלכם. תיק הבקשה צריך לכלול את הטופס, מפת מדידה, מפת איתור עבודה, תוכנית בניה, חישוב שטחים ואישורים שמוכיחים בעלות על הנכס. הגשת הבקשה להיתר בניה, צריכה להערך, על פי החוק, על ידי אדריכל, מהנדס מבנים או הנדסאי בניין.

בדיקה של הבקשה להיתר בניה 

לאחר שהגשתם את הבקשה להיתר בניה היא תעבור מספר בדיקות שונות-

  • בדיקה טכנית– לאחר הגשת הבקשה להיתר בניה, הבקשה תעבור בדיקה טכנית. בבדיקה הטכנית יוודאו שבבקשה כלולים כל המסמכים והאישורים הדרושים. במקרה שחסרים מסמכים, הוועדה תבקש ממבקשי ההיתר להוסיף את החסר.
  • מקדמה– כשהבקשה להיתר בניה תעבור את הבדיקה הטכנית, תתבצע הערכה של תשלום האגרה. המקדמה תהיה 20% מהאגרה שנקבעה.
  • בדיקת מהנדס– לאחר תשלום המקדמה, הבקשה להיתר בניה תעבור לבדיקת מהנדס. אם המהנדס יחליט שהבקשה לא עומדת בדרישות יחזיר אותה למבקשי אישורי בניה. המהנדס יכול לבקש עוד מסמכים, מפות וכל דבר שיעזור לאשר את הבקשה להיתר בניה.
  • דיון בוועדה המקומית– לאחר אישור המהנדס, הוא יגיש את הבקשה להיתר בניה לוועדה המקומית ויכלול המלצה לאישור היתר הבניה. הבקשה להיתר בניה תועבר לדיון בוועדה המקומית אליה שלחתם את הבקשה. שימו לב שלכל רשות מקומית יש תנאים אחרים.

קבלת תשובה לגבי הבקשה להיתר בניה

לאחר הבדיקות המקיפות תקבלו תשובה. התשובה תנתן בין 45 ימים (במסלול המקוצר) ל90 ימים (במסלול הרגיל). יש שלוש אפשרויות לתשובות מהועדה- האפשרות הראשונה תהיה אישור הבקשה להיתר הבניה. אפשרות שניה תהיה דחיה של הבקשה להיתר בניה. במקרה כזה, תוכלו להגיש ערעור (תוך 30 ימים ולכלול נימוקים והסברים חדשים לקבלת היתר בניה, שיבטלו את החלטת הועדה וישכנעו אותה). האפשרות האחרונה, תהיה אישור הבקשה להיתר בניה תוך הצבת תנאים, כלומר תקבלו את היתר הבניה אך תהיו כפופים לתנאי הועדה.

מימוש היתר הבניה

לאחר שהבקשה להיתר בניה אושרה, תצטרכו להשלים מספר שלבים אחרונים. ביניהם תשלום אגרות והיטלים מקומיים שהרשות המקומית קבעה כולל היטל השבחה. השלמת מסמכים שונים, במקרה הצורך, לפי בקשת הועדה המקומית. לאחר מכן, היתר הבניה יכנס לתוקף ותוכלו להתחיל את תהליך הבניה שלכם באופן חוקי לתקופה של שלוש שנים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

הוצאת היתר בניה

שאלתם את עצמכם מהם השלבים בהוצאת היתר בניה? במאמר הבא תוכלו להיחשף לשלבים השונים שיהיה עליכם לעבור אותם במעלה הדרך.

היתר בנייה סגירת מרפסת
בלוג
מדריך בניה והיתרים

רוב הישראלים לא חיים כל חייהם באותם תנאים ובאותו בית. לרוב אנשים עוברים מדירת שכירות לדירת קבע או אפילו מוכרים

היתר בניה
הסדרת היתר בנייה בטרם רכישת דירה

מבנים ללא היתר בנייה יכולים להוביל אתכם לתהליכים משפטיים מאוד מסובכים. עורך דין מקרקעין לייעוץ בנושא רכישת דירה יוכל להבטיח

היתר בנייה למרפסת
היתר בניה
היתר בנייה למרפסת

בשנים האחרונות הוספת מרפסת הפכה להיות פופולרית מאוד. אנשים רבים מוסיפים מרפסות לבתים שלהם ובמקרים רבים כל תושבי הבניין מחליטים

היתר בנייה לפרגולה
היתר בניה
היתר בנייה לפרגולה

כל מי שגר בבית קרקע עם חצר ממקם פרגולה. בקיץ, הפרגולה מגנה מפני השמש ובחורף, הפרגולה מעניקה הגנה מפני הגשם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו