אנשים רבים שמתגוררים על פני שטח גדול, באזורים יפים ונחשקים של הארץ הופכים חלקים משטח הבית שלהם לצימרים. על מנת לבנות צימר יש צורך בהיתר בניה. מהו היתר בניה? למה צריך היתר בניה לצימר? חברת "מרובעים" ריכזה לכם על כך מידע במאמר הבא.
היתר בניה צימר- מהו היתר בניה?
היתר בניה הוא למעשה רישיון הניתן לכם על ידי משרד הרישוי או על ידי וועדות מקומיות לתכנון ובניה. היתר בניה נדרש במצבים שונים בהם אתם משנים מבנה קיים, בונים מבנה חדש ועוד. כל שינוי חיצוני במבנה מצריך היתר בניה. גם הוספת של מחסן תצריך היתר בניה. לעומת זאת, שינויים פנימיים בבית לא מצריכים היתר בניה.
היתר הבניה ניתן לתקופה של עד שלוש שנים מקסימום. במידה ולא הספקתם להשלים את הבניה בתקופה זו, תוכלו להגיש בקשת הארכה להיתר הבניה. ניתן להגיש סך הכל שתי בקשות להארכה. כל הארכה תינתן לתקופה של שלוש שנים נוספות. כלומר, סך הכל ניתן להאריך את תוקף היתר הבניה בשש שנים נוספות.
היתר בניה צימר- למה צריך היתר בניה כאשר בונים צימר?
ישנן מספר סיבות המצריכות הוצאת היתר בניה:
- שינוי הסביבה החיצונית- במידה והבניה החדשה משפיעה על הסביבה החיצונית (הריסה של מבנה, שינוי בשלד המבנה ועוד).
- תוספת למבנה- במידה ויתבצע שינוי בקירות החיצוניים של המבנה או תוספת חיצונית למבנה כמו חלון, מרפסת, חניה מקורה, פרגולה ועוד.
- חריגה משטח המגרש- במידה והבניה החדשה חורגת מהשטח הקיים כמו הגדלה של החצר, תוספת חניה ועוד.
- שינוי ייעוד הנכס- במידה ותשנו את ייעוד הנכס ממקום מגורים למקום עסקי כמו צימר, גן ילדים ועוד.
כלומר, ברגע שבונים צימר על שטח בית מגורים, משנים את ייעוד הנכס ממקום מגורים למקום עסקי. גם במידה שבונים צימר חדש ולא על מקום מגורים, יש להוציא היתר בניה מסיבה של שינוי הסביבה החיצונית. לסיכום, היתר בניה צימר נדרש לבניה חדשה או לתוספת בניה.
מה החוקים הנדרשים לבניית צימר?
כפי שהבנו, כאשר רוצים לבנות צימר, יש להוציא היתר בניה לשם כך. מלבד היתר בניה, על מנת לבנות צימר יש לעמוד במספר דברים נוספים-
- אישור רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) לשימוש חריג בקרקע (צימר).
- רישוי ממשרד התיירות (צימר הוא מקום עסקי ותיירותי).
- חוק רישוי עסקים (מעל 4 צימרים). יש לחדש את חוק זה כל שנה.
- כיבוי אש.
- רישיון עסק על ידי משרד הבריאות.
- היתר בניה נוסף לבריכה/ ג'קוזי.
- תוכנית בניה הכוללת את הפיתוח הסביבתי, החומרים, חזיתות, חנייה ועוד.
מה השלבים להוצאת היתר בניה?
בקשת מידע
על מנת להוציא היתר בניה, תחילה יש להצטייד בכל המידע על הנכס או הקרקע שבבעלותכם. לשם כך, יש להגיש בקשת מידע לידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה. המידע אותו תקבלו מהוועדה יכיל פרטים כמו שטח הנכס, שטח הקרקע, בעלי הזכויות של הנכס, בעלי הזכויות בנכסים הסמוכים, מפות מדידה, שרטוטים של הנכס ועוד.
הכנת הבקשה
לאחר שקיבלתם את כלל המידע על הנכס שלכם, יש להכין את הבקשה להיתר בניה. הבקשה להיתר הבניה צריכה להכיל את כלל המידע על הנכס, את תוכנית הבניה העתידית שברצונכם לבצע, אישורים מכלל אנשי המקצוע כמו מהנדס אדריכל ועוד. וודאו שהבקשה מכילה את כלל המסמכים הנדרשים ושהיא עשויה באופן מקיף ויסודי.
הגשת הבקשה
לאחר שהבקשה מוכנה יש להגיש אותה לידי הוועדה המקומית. הגשת הבקשה צריכה להיעשות על ידי איש מקצוע על פי חוק. אנשי המקצוע היכולים להגיש את הבקשה הם אדריכל, מהנדס בניין או הנדסאי בניין.
בדיקה טכנית
לאחר שהגשתם את הבקשה לוועדה המקומית היא תעבור בדיקה טכנית. בבדיקה הטכנית יבדקו שכלל המסמכים הנדרשים נמצאים ושלא חסר דבר. במידה וחסרים מסמכים הבקשה תוחזר אליכם להשלמת המסמכים.
בדיקת מהנדס
לאחר הבדיקה הטכנית הבקשה תועבר למהנדס שמונה על ידי הוועדה המקומית לצורך בדיקה. המהנדס יבצע הערכה של תשלום האגרה אותו תצטרכו לשלם ולאחר מכן יהיה עליכם לשלם 20% מהאגרה כמקדמה.
דיון בוועדה
במידה והמהנדס יחליט לאשר את הבקשה הוא יחזיר אותה לוועדה תוך מתן המלצה לאישור הבקשה. לאחר דיון בוועדה יוחלט האם לאשר את הבקשה, לדחות אותה, או לאשר תוך הצבת תנאים.
חברת "מרובעים" מתמחה בהוצאת היתר בניה צימר. צרו קשר.