אישורים למבנה יביל

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

לאחרונה, המחסור בדירות מגורים גובר ואיתו עולים מחירי הדירות. בעקבות כך, האופציה של מבנה יביל למגורים הולכת ותופסת תאוצה. המבנה היביל בדרך כלל משמש כפתרון זמני למגורים, אך רבים גם נהנים ממנו כפתרון קבע.

איך להוציא אישורים למבנה יביל

מה זה מבנה יביל?

מבנה יביל הוא מבנה שנבנה במפעל. את המבנה בונים בשיטת בניה תעשייתית וחדשה, שבעזרתה המבנה נבנה במהירות ובמחיר זול יותר משמעותית. כבר במפעל מסיימים את הבניה, וכשהמבנה שלם הוא מועבר. העברת המבנה היביל בשלמותו, מתאפשר מהסיבה הפשוטה שמשקלו של המבנה משמעותית קל יותר ממשקל בית רגיל. משקל הקירות החיצוניים, הפנימיים, הרצפה והתקרה ממש נמוכים, באופן יחסי כמובן. מבנה יביל מועבר על גבי משאיות מיוחדות. העברתו מצריכה ליווי משטרתי. לאחר שהוא מגיע למקומו, יחברו את המבנה היביל לכל המערכות השונות- אינסטלציה, חשמל, כבלים ועוד.

ראו גם: היתר בנייה קלה.

למה משמש המבנה היביל?

כפי שכבר ציינו, מבנה יביל משמש במקרים רבים פתרון למגורים. אך מלבד מגורים מבנים יבילים יכולים לשמש לשימושים רבים. ביניהם ניתן לראות שימוש עבור חדר עבודה, משרד, בית כנסת, צימר ואפילו במקרים מסוימים המבנה היביל יכול לשמש כמבנה מוגן. כל שימוש במבנה יביל מצריך אישורים מהרשות המקומית. יש מקרים שאנשים עושים שימושים לא חוקיים במבנה יביל. לדוגמא- היה אדם שהתקין במבנה יביל על קרקע שלא שייכת לו. למעשה הוא ניסה ״להשתלט״ על הקרקע. האדם שהקרקע שלו, הגיש תביעה ובזכותה האדם שהתקין את המבנה גורש מהשטח וגם המבנה היביל הועבר משם.

עשוי לעניין אתכם: היתר בנייה לפרגולה.

 

כיצד נוציא אישורים למבנה יביל?

אז התקמת מבנה יביל מצריכה אישורים מהרשות המקומית. לכן, לפני שאתם מזמינים מבנה יביל, בררו מול הרשות המקומית אם הדבר אפשרי. במידה והדבר אפשרי צריך להוציא אישורים. האישורים האלה הם למעשה היתר בניה. את היתר הבניה מוציאים מול הוועדה המקומית לתכנון ובניה. לאחר שיודעים מה תוכנית הבניה המתוכננת, ולאחר שהיא אושרה על ידי איש מקצוע מתאים, אפשר להגיש בקשה לוועדה המקומית לתכנון ובניה. במקרה הזה, תוכנית הבניה תהיה התקנת מבנה יביל. הבקשה להיתר הבניה צריכה לכלול בתוכה את המידע של הנכס או הקרקע שבבעלותכם (שטח, מפות ושרטוטים, מי בעלי הזכויות ועוד). בנוסף, הבקשה צריכה לכלול את חתימות בעלי הזכויות בנכסים הסמוכים (השכנים שלכם). לאחר הגשת הבקשה, הבקשה תועבר לדיון של הוועדה המקומית שם יחליטו אם אתם זכאים לאישור או לא. במידה והוועדה תחליט שאתם זכאים לאישור, תוכלו להזמין את המבנה היביל. יש לקחת בחשבון שבית המשפט רואה את התופעה של התקנת מבנים יבילים ללא אישורים כרעה מאוד.

ראו גם: שלבים בהוצאת היתר בנייה.

האם יש מקרים בהם יש פטור מאישורים למבנה יביל?

חשוב להבין, שכדאי לברר תמיד עם הרשות המקומית לגבי האישורים הנחוצים. אך ישנם מקרים, שבהם תוכלו להתקין מבנה יביל ובית המשפט יאשר זאת. לבתי המשפט יש הפרדה מאוד ברורה בין אלו שלא היו צריכים להוציא היתר בניה לבין אלו שפעלו שלא כחוק וללא היתר. המקרים בהם לא תצטרכו להוציא היתר בניה הם מקרים בהם המבנה היביל משמש כפתרון זמני בלבד. לא מספיק לטעון שהמבנה משמש פתאום זמני ויש להוכיח את הדבר. ההוכחות העיקריות שתוכלו להעזר בהן הן האם המבנה נייד או נייח, ומה השימוש שנעשה במבנה היביל. שתי האפשרויות האלה יקבעו אם תצטרכו היתר בניה להצבת המבנה. כמובן שאם המבנה נייד ואינו משמש למגורים, זה יגדיל את הסיכויים שלא תצטרכו היתר בניה.

לסיכום, מבנה יביל יכול לשמש כפתרון זמני או פתרון קבע עבור מגוון צרכים שונים. מבנה יביל מצריך אישורים לשם הקמתו. התייעצו עם הרשות המקומית לכל שאלה.

עשוי לעניין אתכם: חריגות בניה.

אישורים למבנה יביל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

פינוי דירות מהיר ויעיל תוך התחשבות מלאה בלקוח – המומחיות של שי פינוי דירה

כאשר מגיע הזמן לפנות דירה, רבים מחפשים פתרון מהיר, יעיל ומקצועי שיחסוך מהם זמן וטרחה. עם זאת, חשוב גם למצוא חברת פינוי שמבינה את הצרכים האישיים של הלקוח ומתחשבת בהם לאורך כל התהליך. שי פינוי דירה מביאה את שילוב המושלם של יעילות ומהירות לצד גישה אנושית וקשובה, כדי לספק ללקוחותיה את חווית הפינוי הטובה

אדריכלות
בלוג
מיזוג אוויר בתכנון אדריכלות

החשיבות של בחירת איש מיזוג איכותי בתכנון אדריכלי תבטיח התקנה ראויה של המזגנים, יעילות אנרגטית וחיסכון רב בכסף.

FLORING WOOD
בלוג
שיפור היופי של הבית שלך: מדריך שלם לאדריכלות וליטוש פרקט

בכל הנוגע ליצירת בית יפה ומזמין, לאדריכלות ולעיצוב יש תפקיד מכריע. אלמנט אחד שיכול לשפר משמעותית את האסתטיקה של חלל המגורים שלכם הוא ריצוף פרקט. השילוב של דפוסים מורכבים ומשטחים מלוטשים יכול באמת לשנות כל חדר. במדריך מקיף זה נחקור את עולם האדריכלות וליטוש פרקטים, ונספק לכם את כל המידע הדרוש ליצירת בית מהמם.

CLEANING
בלוג
טיפים לעיצוב הבית למהפך מרענן

לפני שצולל לעיצוב הבית, הקדישו רגע להערכת אורח החיים שלכם. שקול את הפעילויות שאתה נהנה וכיצד אתה משתמש בכל חלל בבית שלך. זה יעזור לך ליצור עיצוב שמתאים לצרכים שלך ומשפר את חיי היומיום שלך.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו