כמה זמן לוקח טופס 4

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אם אתם נמצאים בתוך תהליך של בניית בית חדש במודל בנה ביתך, או שרכשתם דירה חדשה מקבלן ואתם מצפים כבר למועד האכלוס, חשוב מאוד שתכירו את הנושא של טופס 4, או אישור אכלוס מבנה וחשוב עוד יותר, שתוודאו כי הקבלן המבצע או כל גורם אחר שמנהל את הפרויקט, יעשה את כל הנדרש בכדי להבטיח שהאישור הנדרש יעמוד לרשותכם בזמן ולא יגרום לעיכובים באכלוס. עיכוב במתן טופס 4, משמעותו שהמבנה לא יכול להתחבר לתשתיות החשמל, המים והגז ולכן לא ניתן לאכלס אותו. אז כמה זמן לוקח טופס 4 והאם אפשר לזרז את התהליך? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

מהו התהליך הנדרש לצורך קבלת טופס 4?

בכדי להבין כמה זמן לוקח טופס 4, צריך להבין תחילה מהו התהליך שאותו צריך להשלים בכדי לקבל את האישור החתום לאכלוס המבנה. ככלל, התהליך כולו הוא תהליך של קבלת ומסירת אישורים של אנשי מקצוע לגבי מצבו של המבנה והמוכנות שלו לאכלוס ולחיבור לתשתיות. במסגרת תהליך בחינת בקשת אישור טופס 4, על בעלי ההיתר במבנה להגיש את כל האישורים הבאים למשרדי הרשות המקומית שבתחומה נבנה המבנה:

  • התאמת הבנייה הסופית והמבנה כולו לתנאי היתר הבנייה שניתן למבנה – כל חריגה מן ההיתר יכולה להוביל לעיכוב בקבלת טופס 4
  • אישור מהנדס לכך שהמבנה עומד בכל הקריטריונים ההנדסיים וכי הוא בטוח לאכלוס
  • אישור ביצוע בדיקות תקינות של שלד המבנה בחתימת מהנדס קונסטרוקטור
  • אישור פיקוד העורף ומכון התקנים לגבי הממ"ד/ מרחב מוגן
  • אישור מטעם חברת הגז לגבי תשתית הגז במבנה
  • אישור חשמלאי מוסמך לגבי תשתית החשמל במבנה
  • אישור על תקינות מערכות הניקוז וצנרת המים במבנה
  • אישור מודד מוסמך לגבי עמידת המבנה בתנאי ההיתר
  • במקרים מסוימים, אישור מטעם רשות הכיבוי וההצלה לגבי בטיחות אש

כל האישורים הללו צריכים להיות מופקים תחילה על ידי אנשי המקצוע המתאימים ולאחר מכן להיות מוגשים כולם לידי הרשות המקומית. או אז תבדוק הרשות המקומית את המסמכים ואף תשלח גורם מקצועי מטעמה לבחון את הנכס בעצמו ורק לאחר שווידאה כי ניתנו כל האישורים והנכס אכן ראוי למגורים, או אז יופק טופס 4 בהליך אדמיניסטרטיבי מהיר.

עיכוב במתן טופס 4, משמעותו שהמבנה לא יכול להתחבר לתשתיות החשמל, המים והגז ולכן לא ניתן לאכלס אותו. אז כמה זמן לוקח טופס 4

אז כמה זמן לוקח טופס 4?

ככלל, כל עוד דאג הקבלן להוציא את כל האישורים הנדרשים בזמן ולהכין תיק אישורים לקראת הגשת הבקשה לקבלת טופס 4, תוכלו להשלים את התהליך בזמן המינימלי. יחד עם זאת, הזמן המינימלי לא תמיד תלוי בכם או בקבלן. כך למשל, במקרים בהם נמנעת הרשות המקומית ממתן טופס 4 לפני סלילת כביש או סיום עבודות פיתוח בסביבת המבנה, יכול התהליך להתעכב מאוד מבלי שלכם או לקבלן יש מה לעשות בנדון. לרוב, מודע הקבלן לכל ההיבטים הללו עוד לפני תחילת תהליך הבנייה ולכן מדובר במקרים נדירים בלבד. במקרה הטוב ביותר, אם הכל מוכן בזמן ואין סיבה לעיכובים נוספים, תוכלו להשלים את התהליך בתוך לא יותר משבוע אחד. במקרים אחרים, יכול התהליך להתעכב במשך חודשים ואף להיות מלווה בהמון תסכול ועבודת רגליים מול הרשות המקומית.

 

איך נכון להתנהל כשהתהליך מתעכב?

אחרי שהבנו כמה זמן לוקח טופס 4 ואחרי שהבנו שמדובר בתהליך שאפשר להשלים גם בשבוע אחד, אך יכול להימתח על פני חודשים ארוכים, הדבר היותר חשוב הוא איך נכון מבחינתכם להתנהל לאורך תקופת ההמתנה עד קבלת האישור. התנהלות שלא תואמת את מצב הדברים יכולה לגרום לכם להמון תסכול, מאמץ, בזבוז משאבים וחוסר שקט. הנטייה הטבעית של אנשים רבים היא לייחס לרשות המקומית גישה מזלזלת ורשלנית והאשמתה בכך שהיא לא עושה את המאמץ הנדרש בכדי להעניק את האישור המיוחל. בפועל, ברובם המכריע של המקרים מדובר בעיכובים לגיטימיים, שלרוב גם לא ניתן להימנע מהם.

 

בהתאם לכך, יהיה זה נכון מבחינתכם להבין בדיוק מדוע מתעכב התהליך ובהתאם לכך לתכנן המהלכים שלכם מבלי שתצטרכו לחיות "מהיום למחר" עם המון ציפיות והמון אכזבות. איש מקצוע המתמחה בתחום יכול בהחלט לסייע לכם להבין מה בדיוק קורה ויכול גם להעריך עבורכם בצורה די מדויקת כמה זמן לוקח טופס 4 במקרה הספציפי שלכם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

טופס 4
טופס 4 ללא אכלוס

טופס 4 הוא אחד האישורים הסופיים שאותם יש להגיש בתום תהליך בניית מבנה חדש בטרם ניתן יהיה לאכלס אותו. התפיסה

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו