היתר בנייה לפיצול דירה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

היתר בנייה לפיצול דירהבשנים האחרונות, אנשים רבים מפצלים את הדירה שלהם למספר דירות קטנות יותר. התופעה הפכה לפופולרית במיוחד באזור המרכז ובתל אביב. אנשים רבים שיש בבעלותם דירה משכירים את הדירה ומפצלים אותה על מנת להשכיר ליותר אנשים. כאשר מפצלים את הדירה צריך להוציא לשם כך היתר בנייה. כיצד מוציאים היתר בנייה ומהו היתר בנייה?  

חברת "מרובעים" מתמחה בהוצאת היתרי בנייה. ריכזנו לכם מידע על היתרי בנייה לפיצול דירה במאמר הבא. 

 

היתר בנייה לפיצול דירה- מהו היתר בנייה?

היתר בנייה הוא רישיון הניתן לכם על ידי רשות הרישוי או על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. בזכות היתר הבנייה תוכלו לשנות מבנה קיים או לבנות מבנה חדש. כל שינוי חיצוני במבנה מצריך היתר בנייה. שינויים חיצוניים יכולים להיות גם הוספת של פרגולה, מחסן, גדר או חלון חיצוני. כאשר משנים ייעוד לנכס גם יש צורך בהיתר בנייה. כלומר, כאשר הופכים בית מגורים לעסק, כמו לדוגמא גן ילדים, צימר, משרד, קליניקה ועוד. כל אלה מצריכים היתר בנייה. פיצול דירה גם נחשב בשינוי ייעוד הנכס. לכן, גם פיצול הדירה מצריך היתר בנייה. 

היתר בנייה לפיצול דירה- האם חייב להוציא היתר בנייה?

התשובה היא כן. כאשר רוצים לפצל את הדירה חייבים לעשות זאת על ידי היתר בנייה. כאשר עושים זאת עם היתר בנייה, הפיצול נחשב לחוקי. בנוסף, תוכלו לרשום את הדירה המפוצלת כיחידות נפרדות וכך למכור אותה כיחידות נפרדות. דבר נוסף שיבוא לטובתכם עם היתר בנייה, הוא כופר חנייה. שימו לב שכאשר מוציאים היתר בנייה כנראה תדרשו לשלם היטל השבחה. אך לעומת קנסות שתקבלו במידה והרשויות יגלו שפיצלתם את הדירה ללא היתר, היטל ההשבחה הוא זניח. אם תחליטו לפצל את הדירה ללא היתר בנייה תסתכנו בקבלת צו הריסה מהרשויות. כמו כן, לא תוכלו למכור את היחידות בנפרד, כיוון שהרישום יהיה של יחידה אחת. 

 

היתר בנייה לפיצול דירה- מתי לא צריך היתר בנייה?

אם אתם מעוניינים לפצל את הדירה ללא שינוי מספר יחידות הדיור הדבר לא מצריך היתר בנייה. כלומר, אם אתם רוצים לפצל את הדירה כך שחדר אחד יהיה בנפרד מהבית וישמש למגורי הילד הגדול ויהווה מעין יחידת דיור אתם יכולים לעשות זאת. אך ברגע שהדבר נעשה למטרות רווח ואתם הופכים את הדירה ליותר מדירה אחת הדבר מצריך היתר בנייה. 

ישנם מספר פסקי דין שונים על ההגבלה של מספר הדירות המצריכות היתר בנייה. יש פסק דין הקובע כי כמות המקלחות קובעת את כמות היחידות, ויש פסק דין הקובע כי לא ניתן להגביל אדם במספר המקלחות שבביתו. 

היתר בנייה לפיצול דירה- כיצד מוציאים היתר בנייה?

על מנת להוציא היתר בנייה יש להגיש בקשה לידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. ישנם מספר שלבים שיש להשלים אותם. 

  1. בקשת מידע- תחילה יש להגיש בקשת מידע לידי הוועדה המקומית. המידע אותו תקבלו יכיל פרטים שונים על הנכס שבבעלותכם. בין הפרטים השונים יהיו שטח הנכס, מי בעלי הזכויות בנכס, מי בעלי הזכויות בנכסים הסמוכים, מפות מדידה של הנכס ועוד. 
  2. הכנת הבקשה- לאחר שיש בידכם את כלל המידע הנדרש עליכם להכין בקשה ראויה, מקיפה ויסודית. הבקשה צריכה לכלול את כלל המידע על הנכס שבבעלותכם. בנוסף, עליכם לצרף לבקשה את תוכנית הבנייה ואת כלל האישורים מאנשי המקצוע השונים. 
  3. הגשת הבקשה- לאחר שאתם מוודאים כי הבקשה ראויה ומכילה את כלל המסמכים הנדרשים, יש להגיש אותה לידי הוועדה המקומית. הגשת הבקשה תעשה על ידי אדריכל, מהנדס בניין או הנדסאי בניין על פי חוק. 
  4. בדיקה טכנית- לאחר הגשת הבקשה, הבקשה תעבור בדיקה טכנית על ידי הוועדה המקומית. בבדיקה הטכנית יאמתו את הפרטים ויוודאו כי כל המסמכים הנדרשים צורפו לבקשה. 
  5. בדיקת מהנדס- במידה והבדיקה הטכנית אושרה, הבקשה תועבר לבדיקת מהנדס. המהנדס מטעם הוועדה, יחליט האם לאשר את הבקשה להיתר או לא. במידה והוא יחליט לאשר את הבקשה הוא יעביר אותה חזרה לוועדה לדיון. 
  6. דיון הוועדה- לבסוף הוועדה תחליט האם לאשר את הבקשה או לא. לוועדה יש שלוש אפשרויות- לאשר את הבקשה, לדחות את הבקשה או לאשר את הבקשה תוך הצבת תנאים. 

 

אנחנו בחברת "מרובעים" מתמחים בהוצאת היתרי בנייה. להוצאת היתר בנייה לפיצול דירה צרו איתנו קשר

 

היתר בנייה לפיצול דירה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

הוצאת היתר בניה

שאלתם את עצמכם מהם השלבים בהוצאת היתר בניה? במאמר הבא תוכלו להיחשף לשלבים השונים שיהיה עליכם לעבור אותם במעלה הדרך.

היתר בנייה סגירת מרפסת
בלוג
מדריך בניה והיתרים

רוב הישראלים לא חיים כל חייהם באותם תנאים ובאותו בית. לרוב אנשים עוברים מדירת שכירות לדירת קבע או אפילו מוכרים

היתר בניה
הסדרת היתר בנייה בטרם רכישת דירה

מבנים ללא היתר בנייה יכולים להוביל אתכם לתהליכים משפטיים מאוד מסובכים. עורך דין מקרקעין לייעוץ בנושא רכישת דירה יוכל להבטיח

היתר בנייה למרפסת
היתר בניה
היתר בנייה למרפסת

בשנים האחרונות הוספת מרפסת הפכה להיות פופולרית מאוד. אנשים רבים מוסיפים מרפסות לבתים שלהם ובמקרים רבים כל תושבי הבניין מחליטים

היתר בנייה לפרגולה
היתר בניה
היתר בנייה לפרגולה

כל מי שגר בבית קרקע עם חצר ממקם פרגולה. בקיץ, הפרגולה מגנה מפני השמש ובחורף, הפרגולה מעניקה הגנה מפני הגשם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו