טופס 4 לאחר שיפוץ

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

כל מי שרוכש בית חדש ובמיוחד בעלי בתים שנבנו במסגרת פרטית במודל בנה ביתך, מכירים היטב את הנושא של טופס 4, או לפחות את החוויה. ובכל זאת, טופס 4 הוא נושא שיכול להטריד גם בעלי נכסים שעוברים שיפוץ יסודי ונשאלת השאלה האם צריך להוציא טופס 4 לאחר שיפוץ. ובכן, בשורות הבאות נענה על שאלה זו, לאחר שנבין מה המשמעות של טופס 4 ומתי הוא נדרש, כמו גם מתי לא.

 

מהו טופס 4 ולמה הוא נועד?

טופס 4 הוא אישור רגולטורי שניתן למבנה בשלבים הסופיים של תהליך בניית מבנה חדש, כל מבנה, בין שמדובר בבית מגורים ובין שמדובר במבנה מסחר או תעשייה. את הטופס מעניקה הרשות המקומית שבתחומה נבנה המבנה, לאחר שמהנדס הרשות בדק את המבנה ומצא אותו ראוי למילוי מטרתו ומוכן לחיבור לתשתיות. קבלת טופס 4 מהווה תנאי לחיבור המבנה לתשתיות כך שכל עוד אין בידיכם טופס 4, לא תוכלו לחבר את המבנה לתשתית החשמל, התקשורת, הגז והמים. הטיפול בהגשת טופס 4 נמצא באחריותם של בעלי המקצוע שליוו את הפרויקט ובכלל זה האדריכל, המהנדס, הקבלן או כל איש מקצוע שמנהל את הפרויקט. יחד עם זאת, על טופס הבקשה לקבלת טופס 4 צריך להיות חתום בעל ההיתר, כלומר הגורם שקיבל את היתר הבנייה לבניית המבנה – בבנייה קבלנית יהיה זה הקבלן המבצע ובבנייה פרטית בעל המקרקעין.

טופס 4 הוא נושא שיכול להטריד גם בעלי נכסים שעוברים שיפוץ יסודי ונשאלת השאלה האם צריך להוציא טופס 4 לאחר שיפוץ.

האם נדרש טופס 4 לאחר שיפוץ?

כפי שאמרנו קודם לכן, טופס 4 הוא אישור רגולטורי לכך שהבית מתאים לאכלוס ומוכן לחיבור לתשתיות השונות. בהתאם לכך, לא כל שיפוץ שעושים במבנה מחייב בחינה מחדש של מוכנות המבנה לאכלוס. יחד עם זאת, אם פרויקט השיפוצים כולל בתוכו שינויים בתשתיות המבנה, תוספות בנייה משמעותיות, הוספת יחידות דיור, הוספת ממ"ד וכן הלאה, הרשות המקומית בהחלט עשויה לדרוש תהליך שבמסגרתו ייבחן על ידה המבנה לאחר השיפוץ לצורך אישור. בבחינה זו תבדוק הרשות המקומית גם את מוכנות המבנה לאכלוס מחדש וגם את עמידת המבנה בהיתר הבנייה שניתן לפרויקט השיפוצים. כל חריגה מאלה יכולה להוביל לכך שהרשות לא תעניק טופס 4 לאחר שיפוץ ובמקרים מסוימים זה יכול להוביל לניתוק מתשתיות שונות כמו חשמל, מים וכן הלאה. כלל האצבע אומר שמרבית השיפוצים שדורשים קבלת היתר לפני ביצועם, ידרשו גם קבלת טופס אחר לאחר השלמתם, אך כאמור לא מדובר בכלל גורף וכל מקרה צריך להיבחן אל מול הרשות המקומית.

 

ואולי צריך בכלל טופס 5?

טופס 4 הוא הטופס היותר מוכר בקרב הציבור הרחב, על אף שבפועל לא מדובר באישור הסופי למבנה. טופס 4 מהווה אישור אכלוס ראשוני וכעבור שנה מיום מתן האישור ניתנת למבנה תעודת גמר בדמותו של טופס 5. תעודת הגמר מהווה למעשה את האישור הרגולטורי האולטימטיבי למבנה והיא מחויבת על פי החוק. הסיבה שמה שמעסיק אתכם אולי זה טופס 4 לאחר שיפוץ ולא תעודת גמר היא, שקבלת טופס 4 מהווה תנאי לחיבור לתשתיות בעוד תעודת הגמר היא פרוצדורה רשמית שלא משפיעה על יכולתכם או אי יכולתכם לאכלס את המבנה ולהשתמש בו. בהיבט זה חשוב לומר שבכל פרויקט שיפוץ שכולל תוספות בנייה ולמעשה בכל פרויקט שעבורו נדרש היתר בנייה, אולי לא תהיו מחויבים להוציא טופס 4 לאחר שיפוץ, אבל בהחלט תצטרכו לקבל תעודת גמר עדכנית למבנה. לצורך קבלת תעודת הגמר תבחן הרשות המקומית את עמידת המבנה בתנאי ההיתר שניתן לשיפוץ ואת המוכנות שלו לאכלוס.

 

מן הסתם, בשלב הזה, היקף האישורים שתצטרכו להציג לצורך אישור המבנה לאחר שיפוץ הוא נמוך משמעותית מאשר זה אותו נדרשתם להציג לאחר בניית הבית, אבל גם במקרה זה מבקשת הרשות המקומית לוודא שהשיפוץ בוצע על פי ההיתר וכי השיפוץ לא פגע במוכנות המבנה לאכלוס. בכל מקרה, אם אתם אכן מתבקשים להוציא טופס 4 לאחר שיפוץ או לעדכן את תעודת הגמר שלכם ואם אין איש מקצוע שמלווה אתכם בתהליך ומטפל בנושא עבורכם, כדאי לכל הפחות להתייעץ עם גורם מקצועי המתמחה ספציפית בתחום זה ועל פי הצורך גם לשכור את שירותיו לטיפול בתהליך כולו ובהתקשרות מול הרשות המקומית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

טופס 4
טופס 4 ללא אכלוס

טופס 4 הוא אחד האישורים הסופיים שאותם יש להגיש בתום תהליך בניית מבנה חדש בטרם ניתן יהיה לאכלס אותו. התפיסה

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו