ביטול צו הריסה מנהלי

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

צו הריסה מנהלי הינו צו הומצא על ידי הוועדה המקומית כדי להרוס ולהפחית מקרים של בנייה ללא היתר. המבנה שלנו מוגדר על ידי אגף תכנון ובנייה ויש לו הגבלה בגודל ההיקף עליו נוכל לבנות, בין אם מדובר לגובה ובין אם מדובר לרוחב. פלישה לשטח שאינו נמצא בבעלות שלכם יכול לגרור צו הריסה מנהלי ובמקרים כאלה, אנחנו חייבים לפעול מהר באמצעות הגשת ביטול צו הריסה מנהלי.

איך זה עובד?

צו הריסה מנהלי הינו צו אשר חתום על ידי מהנדס וועדה מקומית או מהנדס רשות מקומית או כל בעל מקצוע אשר רשאי לכך. חשובפלישה לשטח שאינו נמצא בבעלות שלכם יכול לגרור צו הריסה מנהלי ובמקרים כאלה, אנחנו חייבים לפעול מהר באמצעות הגשת ביטול צו הריסה מנהלי. לדעת, יש זמן מוגבל לביצוע הצו, בין 24 שעות ועד 30 יום ממועד מתן הצו. הצו נועד כדי להעניק לרשויות הממונות אמצעי להילחם בבנייה לא חוקית. ברגע בו קיבלנו צו יש לנו אפשרות של ביטול צו הריסה מנהלי וחייב לפעול באופן מהיר ויעיל. הגשת ביטול צו הריסה מנהלי אינה בעלת אחוזי הצלחה גבוהים, במיוחד כאשר אתם פועלים באופן עצמאי. ברגע בו אתם נעזרים באיש מקצוע כמו עורך דין העוסק בתחום, הוא יוכל למצוא את הדרכים הנכונות למנוע את הריסת המבנה. יש עילות שונות הקבועות בחוק לפיהן נוכל להגיע את הבקשה לביטול הצו, בין היתר תנאים סוציאליים (דירת מגורים).

מהו היתר בנייה?

ביטול צו הריסה מנהלי סובב סביב היתר הבנייה. היתר בניה הוא רישיון לבנות מבנה חדש או להוסיף אובייקט/ לשנות במבנה קיים. על בעל הנכס להוציא את היתר הבניה טרם התחיל בשלבי הבנייה מול הרשות המקומית שבתחומה נמצאת הקרקע. היתר בניה פג לאחר 3 שנים ולכן, מרגע קבלת ההיתר יש להתחיל לפעול או במקרה בו אתם עומדים קרוב לסיום תוקף היתר הבנייה, ניתן יהיה לבקש הארכה. כל פרויקט כמעט דורש היתר בנייה, למעט שיפוץ פנימי שאינו גורם לשינוי בהיקף המבנה. גם הוספת פרגולה יכולה לחייב אותנו בהיתר בנייה או אישור קונסטרוקטור. היתר בנייה הוא חובה ואין לחרוג מתוך הגבולות אשר הוקצו לכם.

תהליך ביטול צו הריסה מנהליבין 24 שעות ועד 30 יום ממועד מתן הצו. הצו נועד כדי להעניק לרשויות הממונות אמצעי להילחם בבנייה לא חוקית. ברגע בו קיבלנו צו יש לנו אפשרות של ביטול צו הריסה מנהלי וחייב לפעול באופן מהיר ויעיל

על פי חוק, ניתן להגיש בקשה לביטול הצו תוך שלושה ימים מהמועד בו נודע לכם את הוצאת הצו. יש לגשת אל בית המשפט לעניינים מקומיים כדי להתחיל בתהליך דחיית וביטול הבקשה. טרם אתם פונים לבית המשפט, עליכם יהיה להתייעץ עם עורך דין בתחום ולבקש ליווי מקצועי. עורך הדין בודק את כל הנתונים אודות הבנייה שלכם והמצב העכשווי. יש מקרים בהם רכשתם מבנה ללא ידיעה שהבנייה לא נעשתה באופן חוקי, יש מקרים בהם המבנה משמש למגורים אך יש טענות אשר בית המשפט לא מקבל. לכן, באמצעות ייעוץ מקצועי תוכלו לקבל את הפתרונות.

במקרה בו העבודה או השימוש במבנה מסכנים את שלום הציבור, העבודה אינה תואמת את התוכנית הקיימת על המקרקעין ובמקרה בו העבודה נמשכה גם לאחר הוצאת הצו. כאשר המבנה כבר קיים ורק לאחר מכן הוגש צו הריסה מנהלי, הסיכוי בו תקבלו היתר גבוה יותר כל עוד המבנה אינו מסוכן לציבור. יהיה עליכם להוציא היתר בניה בדיעבד. יש הרבה תנאים לפיהם פועל בית המשפט, לדוגמא אם המבנה אינו מאוכלס או שהוא מאוכלס פחות מ-30 יום לפני הגשת התצהיר. חשוב להדגיש, גם אם אתם כביכול עומדים בהיתר הבנייה הקיים, עדיין אתם כפופים לצו הריסה מנהלי. אם הרסתם את הגג הקיים במבנה ובניתם גג עכשיו, היתר הבנייה אינו תקף.

מצד שני, כאשר לא מדובר על שינוי חיצוני, ניתן יהיה לבטל את צו ההריסה אם הבנייה אינה טעונה היתר. רוב השינויים הפנימיים שאנחנו מבצעים בבית אינם דורשים היתר בנייה, למעט מקרים בהם של שינוי מבנה. כדי לבטל את הצו ההריסה המנהלי יהיה עליכם להוכיח שני דברים:

  1. המבנה כבר מאוכלס לתקופה של מעל 30 יום ממועד הגשת הצו החתום על ידי המהנדס.
  2. הבנייה כבר הסתיימה לאחר 60 יום מהגשת הצו החתום על ידי המהנדס. גם כאן יש מקרים חריגים בהם המבנה אינו ראוי למגורים (עבודה לא מוגמרת).

 

לא רק בגדר איום

עבור רבים, קבלת צו הריסה מנהלי נשמע צעד די קיצוני והם אינם פועלים באופן הנכון בעיקר בגלל יהירות. המחשבה שהריסת מבנה הוא

במקרה בו הצו הוגש מסיבת שמירה אל ביטחון הציבור, יהיה מאוד קשה לעבור תהליך של ביטול צו הריסה מנהלי בהצלחה.

צעד קיצוני היא מחשבה נכונה, אבל גם הפעולה מצד הרשויות נכונה. יש אכיפה מאוד קפדנית מצד חוקי התכנון והבנייה והמטרה היא לשים קץ לבנייה לא חוקית. רשות התכנון והבנייה מעניקה סמכות לכל הרשויות הממונות סמכות לבצע את התהליך באופן מקוצר כדי להבטיח שליטה במרחב הציבורי. אזרח לא יכול לקחת את החוק לידיים ולבנות באופן לא חוקי, מדובר במקרים רבים גם על פלישה וגם על בנייה מסוכנת. לכן, הצעד הזה הוא אמנם קיצוני בעיני רבים, אבל זה מה שעומד לקרות בין אם תפעלו או לא.

במקרה בו הצו הוגש מסיבת שמירה אל ביטחון הציבור, יהיה מאוד קשה לעבור תהליך של ביטול צו הריסה מנהלי בהצלחה. המטרה שלנו בתור המלווים שלכם היא לבחון את צו ההריסה מכל כיוון, כל מקרה הוא לגופו. לאחר בחינה מעמיקה של המקרה הנתון, נדע האם מומלץ להגיש בקשה בעבור ביטול צו הריסה מנהלי. בכדי לצלוח את המקרה הנוכחי, עלינו למצוא דרך להוכיח שהמבנה נבנה כחוק בהתאם להיתר הבנייה. בדיקה מעמיקה על ידי אנשי המקצוע המנוסים והמובילים בתחום בהחלט יכולה למנוע הרס של מבנה. חשוב להדגיש, בנייה לא חוקית ושאינה עונה על היתר הבנייה הינה עבירה פלילית ולכן, יהיו מקרי קיצון בהם לא ניתן לעשות דבר.

תוספת בניה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

ביטול צו הריסה
ביטול צו הריסה שיפוטי

כאשר רשות שלטונית מוציאה נגדכם צו הריסה מנהלי, יש לכם תמיד את היכולת לפנות לערכאות משפטיות ולבקש עיכוב ביצוע או

ביטול צו הריסה
צו הריסה מנהלי תל אביב

צו הריסה מנהלי תל אביב הינו צעד אשר עושה העירייה בכדי למנוע עבירות בנייה שאינן עומדות בתקן החוק. צו הריסה

ביטול צו הריסה
בקשה לביטול צו הריסה מנהלי

בקשה לביטול צו הריסה מנהלי זאת הדרך היחידה בה אתם יכולים למנוע הרס של מבנה לאחר שהוגש צו הריסה כנגדכם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו