היתר לשימוש חורג

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

כאשר מתכננים לבנות או לשנות את הנכס שבבעלותכם עליכם להוציא היתר בניה. בהיתר הבניה יהיה כתוב מה תוכנית הבניה שאושרה לכם, היכן אושר לכם לבנות ואיזה שימוש אושר לכם. אם אתם מעוניינים לשנות את השימוש של המבנה הדבר חייב להיות מאושר ועליכם לקבל היתר לשימוש חורג.

מה זה שימוש חורג?

שימוש חורג הוא כאשר משתמשים בנכס שבבעלותכם לא לפי השימוש המיועד, לדוגמא הפיכת מבנה למגורים למבנה עסקי. המילה חורג מסמלת את העובדה שהשימוש שברצונכם לעשות במבנה חורג מהשימוש המקורי שיועד למבנה.

קיימים שני סוגים של שימוש חורג-

  • שימוש חורג מתכנית בניין עיר (תב"ע)- כלומר השימוש שונה מהשימוש שהותר בתוכניות הבניה או בתקנות.
  • שימוש חורג מהיתר בניה- כלומר השימוש שונה מהשימוש שהותר בהיתר הבניה של הקרקע או הנכס שברצונכם לבנות עליהם.

מהו היתר לשימוש חורג?

היתר לשימוש חורג, הוא אישור שמאפשר לכם להשתמש במבנה שלכם באופן שונה מהשימוש שהוגדר.

היתר לשימוש חורג יינתן לכם רק אם השימוש שברצונכם לבצע במבנה אינו סוטה באופן מהותי מהשימוש שהוגדר במקור.

כיצד להגיש בקשה להיתר לשימוש חורג?

את הבקשה להיתר לשימוש חורג עליכם להגיש לידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה. לפני הכנת הבקשה תצטרכו להכין בקשת מידע מהוועדה המקומית. המידע שתקבלו יכיל את כל המידע הרלוונטי והנחוץ להיתר. חלק מהמידע שתמצאו שם יהיה שטח הנכס, מפות ושרטוטים של הנכס, השמות של בעלי הזכויות בנכס ועוד. הבקשה צריכה לכלול את המידע שקיבלתם, מסמכים מתאימים, חתימות של בעלי הזכויות בנכסים הסמוכים (השכנים) ואת השימוש המפורט שברצונכם לבצע במבנה. עליכם לציין את מהות הבקשה, שזה השימוש אותו אתם מבקשים ואת הנימוקים השונים לבקשה שלכם. בנוסף, רק בעל מקצוע מתאים יכול להכין עבורכם את הבקשה להיתר לשימוש חורג. בעלי המקצוע המתאימים הם אדריכל, מהנדס בניין, הנדסאי בניין או הנדסאי אדריכלות. לאחר שתגישו את הבקשה להיתר לשימוש חורג, הבקשה תעבור לכמה בדיקות ראשוניות וביניהם בדיקת מהנדס מטעם הוועדה. בידי המהנדס יש את האפשרות לפטור אתכם מדרישות מסוימות. לאחר מכן, הבקשה תועבר לדיון אצל הוועדה המקומית שתחליט האם לאשר את ההיתר או לא. יהיו מקרים רבים שבהם הוועדה תאשר את ההיתר רק לתקופה מוגבלת. מקרים אלו יהיו בעיקר עבור שימוש חורג מתוכנית בניין עיר (תב"ע).

על פי התקנות לתכנון ובניה, לא ניתן לקבל היתר לשימוש חורג אם אתם משנים את אופי המקום. לדוגמא, אם אתם רוצים להפוך את המבנה שלכם למבנה תעשייתי בתוך שכונת מגורים, הדבר לא יתקבל. גם מבנה מסחרי לדוגמא בתוך שטח חקלאי.

פרסום הבקשה להיתר לשימוש חורג

כחלק מתהליך הוצאת ההיתר לשימוש חורג, קיים שלב פרסום הבקשה. שלב הפרסום מתרחש בין הגשת הבקשה להיתר לשימוש חורג לבין הדיון של הוועדה המקומית. האדם שהגיש את הבקשה להיתר לשימוש חורג צריך לפרסם את מהות השימוש אותו הוא מבקש. הפרסום יהיה על חשבון המבקש להיתר.

באילו אמצעים הפרסום צריך להתבצע?

  • עיתון יומי- הפרסום בעיתון יהיה במדור מיוחד עם מסגרת בולטת ובראשו תהיה הכותרת- "הודעות בענייני תכנון ובניה". הבקשה להיתר לשימוש חורג צריכה להתפרסם בשני עיתונים יומיים (אחד מהם צריך להיות עיתון נפוץ). בנוסף, הבקשה צריכה להתפרסם בעיתון מקומי לפחות פעם בשבוע.
  • אינטרנט- פרסום באתר של הוועדה המקומית או של הרשות המקומית תחת הכותרת "הודעות בנייני תכנון ובניה".
  • חזית הבניין או הקרקע- לפרסם באיזור בו אתם גרים, בין אם בניין מגורים ובין אם בית פרטי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

פינוי דירות מהיר ויעיל תוך התחשבות מלאה בלקוח – המומחיות של שי פינוי דירה

כאשר מגיע הזמן לפנות דירה, רבים מחפשים פתרון מהיר, יעיל ומקצועי שיחסוך מהם זמן וטרחה. עם זאת, חשוב גם למצוא חברת פינוי שמבינה את הצרכים האישיים של הלקוח ומתחשבת בהם לאורך כל התהליך. שי פינוי דירה מביאה את שילוב המושלם של יעילות ומהירות לצד גישה אנושית וקשובה, כדי לספק ללקוחותיה את חווית הפינוי הטובה

אדריכלות
בלוג
מיזוג אוויר בתכנון אדריכלות

החשיבות של בחירת איש מיזוג איכותי בתכנון אדריכלי תבטיח התקנה ראויה של המזגנים, יעילות אנרגטית וחיסכון רב בכסף.

FLORING WOOD
בלוג
שיפור היופי של הבית שלך: מדריך שלם לאדריכלות וליטוש פרקט

בכל הנוגע ליצירת בית יפה ומזמין, לאדריכלות ולעיצוב יש תפקיד מכריע. אלמנט אחד שיכול לשפר משמעותית את האסתטיקה של חלל המגורים שלכם הוא ריצוף פרקט. השילוב של דפוסים מורכבים ומשטחים מלוטשים יכול באמת לשנות כל חדר. במדריך מקיף זה נחקור את עולם האדריכלות וליטוש פרקטים, ונספק לכם את כל המידע הדרוש ליצירת בית מהמם.

CLEANING
בלוג
טיפים לעיצוב הבית למהפך מרענן

לפני שצולל לעיצוב הבית, הקדישו רגע להערכת אורח החיים שלכם. שקול את הפעילויות שאתה נהנה וכיצד אתה משתמש בכל חלל בבית שלך. זה יעזור לך ליצור עיצוב שמתאים לצרכים שלך ומשפר את חיי היומיום שלך.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו