עילות לביטול צו הריסה מנהלי

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

צו הריסה מנהלי הוא צו אשר יכול לצאת לפועל תוך 24 שעות ועד 30 יום מרגע בו בעל הנכס מקבל את הצו. זאת אומרת, אם קמת בבוקר והודבק לכם צו הריסה על המבנה, ללא שום פעולה מצידכם התהליך ייצא לפועל החל מיום למחרת. צו הריסה מנהלי תופס אותנו בהפתעה גמורה ברוב המקרים אך אם פעלנו לפי חוק, אין שום סיבה לחשוש. יש צו הריסה מנהלי ויש צו הריסה שיפוטי שהוא מול בית המשפט ואף חמור יותר. ברגע בו אתם מקבלים צו הריסה עליכם יהיה לחפש עילות לביטול צו הריסה מנהלי. במקרים האלה אנחנו ממליצים להיעזר בעורך דין מקרקעין כדי שיוכל לבדוק את המקרה לגופו ולמנוע את צו ההריסה.

איך זה עובד?

צו הריסה הינו צו מטעם הרשות המקומית. מדובר על מסמך מנומק אשר כולל בתוכו תצלומים אשר מעידים על בנייה לא חוקית, בין אםברגע בו אתם מקבלים צו הריסה עליכם יהיה לחפש עילות לביטול צו הריסה מנהלי. במקרים האלה אנחנו ממליצים להיעזר בעורך דין מקרקעין כדי שיוכל לבדוק את המקרה לגופו ולמנוע את צו ההריסה. מדובר על בנייה של בניין שלם, ובין אם מדובר על תוספת בנייה שאינה חוקית כמו פרגולה. המסמך חייב להיות חתום על ידי מהנדס מטעם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. הדבר הראשון אותו עורך דין צריך לבדוק הוא את הטופס הנוכחי – צו ההריסה. עורך הדין יכול לערער ולבקש דחייה או ביטול צו ההריסה לפי המקרים הבאים:

  1. ברגע בו תוכנית הבנייה שלכם היא חוקית בניגוד להחלטת המהנדס יוכל עורך הדין לקבל עילה לביטול צו הריסה מנהלי.
  2. יש מקרים בהם עבודות בנייה פטורות מהיתר. לדוגמא, כאשר מדובר על שיפוץ פנים ביתי ולעיתים גם חיצוני, לא נצטרך היתר בנייה כל עוד אין שינוי מהותי במבנה. אם הוכח כי מדובר על שיפוץ ולא בנייה חדשה, יש לכם עילה לביטול צו הריסה מנהלי.
  3. עוד אחת מתוך עילות לביטול צו הריסה מנהלי נוגע למקרה בו הוכח כי הצו לא בוצע בכדי למנוע עבודה מוגמרת.
  4. במקרה בו יש מידע שגוי במסמך אשר הגיע אליכם, ניתן יהיה לבטל את התוקף של הצו.

הדרך החכמה ביותר לפעול כדי להגדיל את הסיכויים לביטול הצו היא לפעול מהר. לא תמיד אתם תהיו חייבים להיעזר בעורך דין, גם מומחה תכנון ובניה, מהנדס או כל יועץ בתחום המקרקעין יוכל להעניק לכם את השירות המתאים לכם. על בעל המקצוע להגיד את כל תקנות החוק לצו הריסה מנהלי ולהיות בקיא בכל פרט במבנה שלכם על מנת שיוכל להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם.

עילה מנהלית

אחת מתוך עילות לביטול לצו הריסה מנהלי הנה עילה מנהלית. במקרה זה הטענה שלכם תהיה כלפי שיקול הדעת המנהלי להוצאת צועוד אחת מתוך עילות לביטול צו הריסה מנהלי נוגע למקרה בו הוכח כי הצו לא בוצע בכדי למנוע עבודה מוגמרת כנגדכם. מה זה אומר? מדובר על עילה שלרוב אינה בשימוש מצד הנאשם, אך יש מקרים בהם היא מאוד סבירה. אם מדובר על היקף מאוד מצומצם לפיו הוצא נגדכם צו הריסה מנהלי, תוכלו לבחון את המקרה יותר לעומק. החלטת הרשות חייבת להיות מבוססת על יסוד תשתית של עובדות. הרשות כן מקבלת סמכות מטעם רשות התכנון והבנייה לנקוט באמצעים אלו כלפי מפר החוק, אך הסמכות שלה חייבת להיות מבוססת ולא משיקולי דעת אחרים. ברגע בו הרשות מוציאה כנגדכם צו הריסה מנהלי ללא בירור העבודות היא אינה פועלת לפי חוק. במקרה כזה ניתן יהיה לטעון מהצד שלכם כי הרשות עובדת בצורה שרירותית.

מניעת עובדה מוגמרת

עילות לביטול צו הריסה מנהלי הינן רבות וזאת אחת מתוך כל העילות אשר לרוב תבוא לטובתכם. אם הבנייה הסתיימה למעלה משישים יום מעת הגשת הצהרת המהנדס והמבנה כבר מוכן למגורים, ניתן יהיה לבטל את הצו. מצד שני, כאשר הבניין אינו ראוי למגורים (אין חלונות לדוגמא), אז במקרים כאלה יהיה ניתן להמשיך בהליך צו ההריסה. המקרה השני הוא ברגע בו הבניין אוכלס לתקופה העולה על שלושים יום ממועד הגשת הצהרת המהנדס.

האם המבנה שלכם מסוכן?

עילות לביטול צו הריסה מנהלי לא יהיו תקפות כל עוד המבנה שלכם פוגע במרחב הציבורי או מסכן אותו. אחת הבדיקות הראשונות של צו הריסה מנהלי יבוא לידי ביטוי באם המבנה מהווה פגיעה בציבור. אם הבנייה כן מהווה פגיעה, לא יבוטל הצו. כמו כן, ברגע בו הבנייה שלכם יכולה להוות סכנה, אפילו כאשר מדובר על תוספת של פרגולה, לא יהיה ניתן לבטל את הצו. על המהנדס יהיה להוכיח כמובן שהפרגולה או כל תוספת בנייה מהווה סיכון, זה בהתאם למשקל אותו יכול לשאת המבנה.

אל תהיו שאננים

במקרים רבים אנחנו פוגשים בעלי נכסים אשר נזכרו מאוחר מדי להתחיל בתהליך. הרי צו הריסה הוא צעד מאוד קיצוני ולעיתים נראה

עילות לביטול צו הריסה מנהלי הינן רבות וזאת אחת מתוך כל העילות אשר לרוב תבוא לטובתכם.

כאילו מדובר על התרעה בלבד. עם זאת, ככל שאתם תיגשו לתהליך באופן מהיר יותר, ככה הסבירות בה תצליחו לצלוח ולמנוע את צו ההריסה גדלה. הליווי שלכם חייב להיות ליווי מקצועי, ובעל מקצועי איכותי ידע גם להגיד לכם מתי לא משתלם לכם בכלל לצאת אל המסע הזה. מדובר על תהליך שיכול להוביל לתהליכים משפטיים נגדכם, לעיתים אפילו להגיע למאסר. יש לוודא מהן עילות לביטול צו הריסה מנהלי לפני שניגשים לתהליך ובעל מקצוע איכותי יידע למצוא אותן.

חשוב להדגיש, יש הבדל בין צו הריסה מנהלי ובין צו הריסה משפטי. צו הריסה משפטי יהיה באופן ישיר מול בית המשפט המרכזי ואף עלול להוביל לתהליך בו אתם צריכים לשלם עבור הריסת המבנה מהכיס שלכם, למאסר ולקנסות רבים. לכן, נכון יהיה לדעת מתי אפשר להוריד את הרגל מהגז ומתי כן יש לכם עילה לקבל את הזכאות שלכם.

אישורים למבנה יביל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

ביטול צו הריסה
ביטול צו הריסה שיפוטי

כאשר רשות שלטונית מוציאה נגדכם צו הריסה מנהלי, יש לכם תמיד את היכולת לפנות לערכאות משפטיות ולבקש עיכוב ביצוע או

תוספת בניה
ביטול צו הריסה
ביטול צו הריסה מנהלי

צו הריסה מנהלי הינו צו הומצא על ידי הוועדה המקומית כדי להרוס ולהפחית מקרים של בנייה ללא היתר. המבנה שלנו

ביטול צו הריסה
צו הריסה מנהלי תל אביב

צו הריסה מנהלי תל אביב הינו צעד אשר עושה העירייה בכדי למנוע עבירות בנייה שאינן עומדות בתקן החוק. צו הריסה

ביטול צו הריסה
בקשה לביטול צו הריסה מנהלי

בקשה לביטול צו הריסה מנהלי זאת הדרך היחידה בה אתם יכולים למנוע הרס של מבנה לאחר שהוגש צו הריסה כנגדכם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו