ביקורת חברת חשמל טופס 4

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

טופס 4, המהווה את אחד האישורים הסופיים בתהליך הבנייה הוא אחד השלבים הקריטיים ביותר. גם אם המבנה גמור ומוכן למגורים, בלי טופס 4 לא ניתן לאכלס אותו. מעבר לכך שמדובר בעבירת בנייה חמורה שדינה קנסות וסנקציות שונות, מי שיאכלס מבנה ללא טופס 4 יסתבך עם חברת חשמל. מה זה אומר? חברת חשמל לוקחת חלק בסנקציות על מי שלא מוציא טופס 4. על ביקורת חברת חשמל טופס 4 נרחיב במאמר הבא.

 

ביקורת חברת חשמל טופס 4 – מה זה טופס 4?

טופס 4 הוא טופס שמהווה את אחד האישורים הסופיים בתהליך הבנייה של בתים פרטיים ובניינים חדשים (בעת שיפוץ לא צריך לקבל טופס 4).

טופס 4 הוא למעשה הטופס שמעיד כי המבנה מתאים למגורים וכי הוא ראוי לאכלוס בני אדם. במידה שיש תקלות במבנה יהיה צורך לטפל בהן לפני קבלת האישור. חשוב מאוד להבין כי כל תקלה כזו עלולה לסכן חיי אדם ולכן אין להקל ראש בקבלת טופס 4.

שימו לב כי טופס 4 הוא אישור אכלוס זמני שתקף לשנה אחת בלבד. במהלך השנה הזאת יוודאו כי המבנה אכן עומד בתקנים.

קשה לענות באופן חד משמעי מה משך התהליך לקבל טופס 4, שכן אישור טופס 4 תלוי במספר גורמים שונים שחלקם קשורים אליכם וחלקם קשורים לרשות המקומית.

ביקורת חברת חשמל טופס 4 – איך מקבלים טופס 4?

לאחר שהבנייה מסתיימת, בעל היתר הבנייה (בעל המקרקעין בבית פרטי והיזם או הקבלן בבניין דירות) צריך להגיש בקשה לטופס 4 לידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. על מנת להגיש בקשה יש למלא מספר טפסים שאותם תוכלו לקבל במשרדי הוועדה המקומית או להוריד מאתר האינטרנט של הרשות. לאחר הגשת הבקשה יחל תהליך בדיקה של המבנה.

שימו לב כי על מנת לקבל טופס 4 יש לעמוד במספר תנאים. במידה שאתם לא עומדים בתנאים הללו, תהליך קבלת טופס 4 יתעכב, לכן מומלץ לוודא עמידה בתנאים לפני הגשת הבקשה.

 

ביקורת חברת חשמל טופס 4 – משך התהליך

קשה לענות באופן חד משמעי מה משך התהליך לקבל טופס 4, שכן אישור טופס 4 תלוי במספר גורמים שונים שחלקם קשורים אליכם וחלקם קשורים לרשות המקומית. יכולים להיות מקרים בהם יתקבל אישור על טופס 4 לאחר שבוע ויהיו מקרים בהם יתקבל אישור לאחר מספר חודשים.

לאחר שהגשתם בקשה לטופס 4, הוועדה המקומית תשלח מפקח מטעמה על מנת לוודא כי ההצהרות בטופס נכונות ולאמת את כלל האישורים. במידה שהמפקח אישר ואימת את כלל האישורים, המסמכים יגיעו לידי הרשות המקומית. הקבלן של הפרויקט יקבל מהרשות המקומית טופס שמחייב אותו לעבור בין המחלקות השונות ברשות המקומית ולקבל חתימות ואישורים סופיים. בין המחלקות הללו יהיו מחלקת כבישים, איכות הסביבה, רישוי בנייה, איכות צנרת המים והתשתיות, שיפור פני העיר, פיקוח ועוד.

כמובן שמול כל מחלקה יכול להיות תהליך בהתאם לדרישות שלה, ולכן קבלת האישור הסופי עלולה להתעכב.

לאחר שכל המחלקות נתנו את האישור שלהן והטופס חתום על ידי נציגים, יתקבל טופס 4 ויהיה אפשרי לחבר את המבנה לתשתיות המים, החשמל והתקשורת.

 

מהי ביקורת חברת חשמל טופס 4?

לאחר שתהליך הבנייה הסתיים, פעמים רבות לא רוצים לחכות עד שמקבלים טופס 4. כאן נכנסת ביקורת חברת חשמל. מי שמחליט להתגורר במבנה ללא טופס 4 מסתכן בקנסות ובסנקציות שונות.

מי שהחליט לאכלס את הבית לפני שקיבל טופס 4 יצטרך לשלם חשמל בתעריף גבוה מאוד של כ-13% יותר מהתעריף של שאר תושבי המדינה.

במקרים מסוימים לא יהיה ניתן לבצע חיבור חשמל קבוע לבית שלא קיבל טופס 4. גם חיבור לתשתיות הנוספות לא יתבצע ביניהן חשמל, מים, כבלים, תקשורת, גז ועוד. כל החברות הללו (חברת חשמל, תאגיד המים, חברות הגז) מונחות לבקש לראות טופס 4 לפני החיבור של המבנה לתשתיות. לכן, גם אם תכנסו להתגורר בבית, בלי תשתיות לא יהיה לכם מה לעשות בו.

לאחר שמקבלים טופס 4, יש לכם שנה להתגורר במבנה. במהלך השנה הזו יש לתקן את כל הליקויים. במידה שלאחר שנה המבנה תקין וכל הליקויים תוקנו תקבלו תעודת גמר שמעידה כי הבנייה נגמרה. כלומר, טופס 4 הוא אישור אכלוס זמני ואילו תעודת הגמר היא אישור סופי. לאחר קבלת תעודת גמר ניתן לגשת לחברת החשמל ולבקש ממנה לחבר את המבנה לרשת החשמל הארצית באופן קבוע.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

טופס 4
טופס 4 ללא אכלוס

טופס 4 הוא אחד האישורים הסופיים שאותם יש להגיש בתום תהליך בניית מבנה חדש בטרם ניתן יהיה לאכלס אותו. התפיסה

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו