בניית בקשות להיתר בנייה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

בניית בקשות להיתר בנייהבניית בקשות להיתר בנייה

כאשר בונים בית חדש או משפצים מבנה קיים יש צורך בהיתר בנייה. גם כאשר יש שינוי בחלקים החיצוניים של הבית, כמו הוספה של מרפסת, חניה מקורה או אפילו הוספת מחסן. אנשים רבים לא יודעים מה כרוך בתהליך של הוצאת היתר בנייה. אנחנו בחברת "מרובעים" מתמחים בהוצאת היתרי בנייה. לכן הכנו לכם מדריך- כיצד להוציא היתר בנייה בקלות? 

 

בניית בקשות להיתר בנייה- מהו היתר בנייה?

היתר בנייה הוא למעשה מסמך פורמלי הניתן על ידי רשות הרישוי או הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. היתר הבנייה הוא רישיון לבנות מבנה חדש או לשנות מבנה קיים. שימו לב כי בנייה לא היתר בנייה נחשבת לעבירה על החוק. 

בניית בקשות להיתר בנייה- מה השלבים להוצאת היתר בנייה?

  • בקשת מידע- על מנת להגיש בקשה להיתר בנייה, השלב הראשון שעליכם לעשות הוא להגיש בקשת מידע לוועדה המקומית. בבקשה זו אתם למעשה מבקשים את כלל המידע שיש לרשות המקומית על הנכס שבבעלותכם. במידע כלולים פרטים כמו שטח הנכס, מי בעלי הזכויות בנכס, מי בעלי הזכויות בנכסים הסמוכים, מפות מדידה ושרטוטים של הנכס ועוד. 
  • הכנת הבקשה- לאחר שקיבלתם את כלל המידע על הנכס שלכם, עליכם להכין את הבקשה להיתר הבנייה. הבקשה צריכה לכלול את כלל המידע שקיבלתם מהרשות. הבקשה צריכה להיות מפורטת, יסודית ומקיפה. עליכם לוודא שאתם מצרפים לבקשה כל מסמך שהוועדה המקומית דורשת. 
  • הגשת הבקשה- לאחר שהכנתם את הבקשה עליכם להגיש אותה לרשות המקומית. הגשת הבקשה צריכה להיעשות על ידי אדריכל, מהנדס בניין או הנדסאי בניין. חייב להגיש את הבקשה על ידי אחד מאנשי המקצוע הנ"ל על פי חוק. לפני שאתם מגישים את הבקשה וודאו כי היא מכילה את כלל המידע ואת כלל המסמכים הנחוצים. 
  • בדיקת הבקשה ודיון בוועדה- לאחר שהגשתם את הבקשה, היא תעבור בדיקה טכנית על ידי הוועדה. בבדיקה הטכנית יבדקו קודם כל שהבקשה מכילה את כלל המידע ואת כלל המסמכים הנחוצים. במידה וחסרים מסמכים הבקשה תוחזר לכם להשלמת המסמכים החסרים. לאחר שהבקשה תעבור את הבדיקה הטכנית היא תועבר לבדיקת מהנדס שמונה על ידי הוועדה המקומית. המהנדס יחליט האם לאשר את הבקשה או לא. בנוסף, הוא יעריך את תשלום האגרה שיהיה עליכם לשלם. במידה והמהנדס יחליט לאשר את הבקשה שלכם הוא יחזיר אותה לדיון בוועדה תוך מתן המלצה לאישור הבקשה. לאחר דיון הוועדה תחליט האם לאשר את הבקשה או לא. 
  • קבלת תשובה- לוועדה יש שלוש אפשרויות לתשובה- אישור הבקשה, דחיית הבקשה או אישור הבקשה תוך הצבת תנאים. התשובה תנתן בין 45 ימים במסלול הקצר לבין 90 ימים במסלול הארוך. 
  • מימוש הבקשה- במידה והבקשה שלכם אושרה יהיה עליכם לשלם אגרות והיטלים מקומיים כמו היטל השבחה. לאחר מכן תוכלו להתחיל בתהליך הבנייה ולממש את היתר הבנייה שבידכם. 

בניית בקשות להיתר בנייה- מה לעשות אם הבקשה נדחית?

אם הבקשה להיתר הבנייה נדחתה, יש באפשרותכם להגיש ערר. במידה ואתם מעוניינים לפעול צעד משמעותי יותר תוכלו גם להגיע למאבק משפטי מול הרשות המקומית. קחו בחשבון שמהלך כזה מומלץ רק כאשר אתם יודעים ובטוחים שאין סיבה סבירה לדחיית הבקשה. לכן, בררו זאת מראש עם עורך דין. 

 

בניית בקשות להיתר בנייה- מה התוקף של היתר הבנייה?

להיתר הבנייה יש תוקף של שלוש שנים. כלומר מהרגע שקיבלת את היתר הבנייה יש לרשותכם שלוש שנים להשלים את הבנייה. במידה ולא הספקתם להשלים את הבנייה תוכלו להגיש בקשה להארכת היתר הבנייה לידי הוועדה המקומית. אם הבקשה להארכה תאושר תקבלו שלוש שנים נוספות להשלמת הבנייה. במידה וטרם סיימתם את הבנייה גם לאחר ההארכה של היתר הבנייה, תוכלו לבקש הארכה נוספת של עוד שלוש שנים. לאחר מכן לא תוכלו לבקש עוד הארכה. כלומר, יש לרשותכם שתי בקשות הארכה, כל אחת של שלוש שנים- סך הכל תוכלו להאריך את היתר הבניה בשש שנים נוספות. 

כפי שהבנו, התהליך של הוצאת היתר בנייה הוא לא תהליך פשוט מאוד. מומלץ להיעזר באנשי המקצוע על מנת להגיש בקשה להיתר בנייה שתהיה ראויה וכך יהיה לכם סיכוי טוב יותר לקבל את ההיתר. חברת "מרובעים" מתמחה בבניית בקשות להיתר בנייה. אם אתם רוצים להיות בטוחים שתקבלו את היתר הבנייה המיוחל, צרו איתנו קשר

בניית בקשות להיתר בנייה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

הוצאת היתר בניה

שאלתם את עצמכם מהם השלבים בהוצאת היתר בניה? במאמר הבא תוכלו להיחשף לשלבים השונים שיהיה עליכם לעבור אותם במעלה הדרך.

היתר בנייה סגירת מרפסת
בלוג
מדריך בניה והיתרים

רוב הישראלים לא חיים כל חייהם באותם תנאים ובאותו בית. לרוב אנשים עוברים מדירת שכירות לדירת קבע או אפילו מוכרים

היתר בניה
הסדרת היתר בנייה בטרם רכישת דירה

מבנים ללא היתר בנייה יכולים להוביל אתכם לתהליכים משפטיים מאוד מסובכים. עורך דין מקרקעין לייעוץ בנושא רכישת דירה יוכל להבטיח

היתר בנייה למרפסת
היתר בניה
היתר בנייה למרפסת

בשנים האחרונות הוספת מרפסת הפכה להיות פופולרית מאוד. אנשים רבים מוסיפים מרפסות לבתים שלהם ובמקרים רבים כל תושבי הבניין מחליטים

היתר בנייה לפרגולה
היתר בניה
היתר בנייה לפרגולה

כל מי שגר בבית קרקע עם חצר ממקם פרגולה. בקיץ, הפרגולה מגנה מפני השמש ובחורף, הפרגולה מעניקה הגנה מפני הגשם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו