טופס 4 ללא אכלוס

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

טופס 4 הוא אחד האישורים הסופיים שאותם יש להגיש בתום תהליך בניית מבנה חדש בטרם ניתן יהיה לאכלס אותו. התפיסה הרווחת היא כי טופס 4 הוא למעשה אישור האכלוס של המבנה ובמובנים רבים זוהי תפיסה נכונה. יחד עם זאת, אישור האכלוס הסופי למבנה הוא טופס 5 שמהווה תעודת גמר למבנה, המה גם שישנם גם מקרים בהם ניתן טופס 4 למבנה, אך ללא אישור אכלוס. אז מה זה בדיוק טופס 4 ללא אכלוס? באילו מקרים הוא ניתן והאם ניתן לקבל אותו בכל מצב? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

מה זאת אומרת טופס 4 ללא אכלוס?

טופס 4 הוא כידוע אישור רגולטורי המשמש כאישור אכלוס למבנה. אכלוס הוא לאו דווקא כניסת משפחה לביתה, אלא תחילת שימוש במבנה בהתאם למטרת המבנה. אישור אכלוס ניתן למשל גם למבני תעשייה, מסחר ומבני ציבור בהתאם למטרה שאותה הם מיועדים למלא. אם כך, איך ייתכן שישנה האפשרות לקבלת טופס 4 ללא אכלוס? ובכן, סוג זה של אישור ניתן בדרך כלל במבנים גדולים בהם צריך הקבלן גישה לתשתיות חשמל לצורך בדיקת מערכות המותקנות במבנה. במקרה זה, ניתן לקבלן טופס 4 שמאפשר אך ורק את החיבור לתשתיות החשמל אך לא מתיר אכלוס.

המה גם שישנם גם מקרים בהם ניתן טופס 4 למבנה, אך ללא אישור אכלוס. אז מה זה בדיוק טופס 4 ללא אכלוס?

האם ניתן לבקש סוג כזה של אישור מראש?

עצם הרעיון של טופס 4 ללא אכלוס הוא רעיון שיכול לקרוץ לבעלי מבנים רבים, שכן מה שמטריד אותנו באמת בכל הנוגע לקבלת טופס 4 הוא החיבור לתשתיות. מן הסתם, למרביתנו גם חשוב מאוד לעמוד בהוראות החוק ומרביתנו לא נאכלס את המבנה כל עוד לא ניתן האישור המלא לאכלס אותו, אך כאשר אנשים מגיעים למצבי קיצון או כאשר יחסם לחוק הוא אינו מכבד במיוחד, הם יכולים בהחלט להסתפק בחיבור המבנה לתשתיות כדי כבר לאכלס אותו. בדיוק מהסיבה הזאת, נוהגות הרשויות המקומיות בזהירות רבה במתן אישור טופס 4 ללא אכלוס, ביודען כי החיבור לתשתיות הוא כלי ההרתעה המשמעותי ביותר שעומד לרשותכן ועליו הן לא רוצות לוותר. אישור זה ניתן כאמור אך ורק במקרים בהם יש הצדקה לכך ובהן גם ניתן להוכיח את ההצדקה הזאת כאלטרנטיבה הראויה אל מול מניעת החיבור. אפשרות זו לא עומדת לרשות כל מבנה ובכל מקרה. ישנם מקרים מאוד מוגדרים בהם ניתן לבקש טופס 4 ללא אכלוס ואך ורק עבורם נשקלת האפשרות.

 

ומתי ניתן גם לאכלס את המבנה?

לאחר קבלת טופס 4 ללא אכלוס, ניתן יהיה לפנות לחברת החשמל לצורך חיבור המבנה לתשתית החשמל. כעת יוכל הקבלן לבדוק את המערכות השונות הפועלות במבנה, לרבות מערכות כיבוי אש, מערכות הסקה, מיזוג מרכזי לבניין כולו, מעליות וכן הלאה. למעשה, בכל מבנה בו ישנן מערכות הפועלות באמצעות חשמל ואשר אישורן מהווה תנאי לקבלת אישור אכלוס, יוכל הקבלן להגיש בקשה לקבלת אישור חלקי זה, שכן בלעדיו לא יוכל לעולם להשלים את תהליך האישור הסופי. יחד עם זאת, ואת זה כדאי לזכור, תמיד ניתן לנתק מבנה מתשתית החשמל באותה קלות בה ניתן לחבר אותו. זאת אומרת שאם לאחר קבלת אישור טופס 4 ללא אכלוס ולאחר השימוש הלגיטימי שנעשה באישור זה, בוחר בעל המבנה גם להיכנס למבנה ולאכלס אותו מבלי שקיבל לכך אישור, עליו לקחת בחשבון שהמבנה ינותק מתשתית החשמל.

 

את אישור האכלוס הסופי תעניק הרשות המקומית למבנה, רק לאחר שהושלם התהליך של בדיקת כלל האישורים שאותם יש להגיש ולאחר שהרשות אישרה כי המבנה אינו חורג מתנאי ההיתר שניתן לו, שהוא נבנה כדין ושהוא ראוי למגורים ו/או למטרה שלשמה הוא נועד. עד לקבלת אישור אכלוס זה חל איסור לאכלס את המבנה גם ובעיקר, אם קודם לכן ניתן טופס 4 ללא אכלוס. על אף שערוץ אישור חלקי זה מהווה קרקע פורייה לניצול לרעה של החוק על ידי בעלי מבנים, בפועל אין ברירה אלא להעניק אותו בכדי לאפשר בדיקה של מערכות המהוות חלק מתהליך האישור הסופי לאכלוס המבנה. מבנים שאין להם אישור אכלוס ובכל זאת מחוברים לתשתיות, הם בדרך כלל מבנים שהשיגו את האישור החלקי בפורמט של טופס 4 ללא אכלוס ובמבנים אלה, האכלוס הוא כמובן בלתי חוקי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

טופס 4
כמה זמן לוקח טופס 4

אם אתם נמצאים בתוך תהליך של בניית בית חדש במודל בנה ביתך, או שרכשתם דירה חדשה מקבלן ואתם מצפים כבר

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו