הסדרת חריגות בניה בגבעת שמואל

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

חריגות בנייה הן למעשה מצב בו ישנו שינוי של מבנה קיים, בין אם מדובר בתוספות בנייה או שינוי תכלית של המבנה או לחילופין הריסתו ובנייתו מחדש של מבנה, כשלא הוסדר מראש היתר בנייה עבור השינוי. ישנן מגוון חריגות בנייה שונות, יכול להיות שמדובר בהוספת פרגולה ללא היתר, או שינוי בשימוש של משרד לטובת דירת מגורים. למעשה, אנשים רבים עוברים על החוק במודע ולא תמיד מגישים בקשות להיתרי בניה או מבצעים שיפוצים ושינויים במבנה שלהם על דעת עצמם. בניה בחריגות בניה ללא היתרי בניה היא עבירה פלילית על החוק ויכולה להוביל לקנסות בסכומי כסף אדירים. יש כל מיני סוגים של חריגות בניה עליהם נרחיב בהמשך המדרית להסדרת חריגות בניה בגבעת שמואל, אבל סתם בשביל הדוגמא, בעלי דירות רבים בגבעת שמואל החליטו שהם לוקחים את הדירה הקיימת שלהם, למשל דירה של ארבעה חדרים ומבצעים סוג של הפרדה לשתי דירות ומשכירים אותן לשתי דיירים שונים. פעולה כזו מוגדרת בתור חריגת בניה.

 

 

מה שאתם צריכים לדעת על הסדרת חריגות בניה בגבעת שמואל הוא שעקרונית, לפני כל שינוי של מבנה או תוספות למבנה קיים יש לבדוק מול איש מקצוע רלוונטי כמו אדריכל או מהנדס האם הבנייה שאתם מתכננים דורשת אישור, לדוגמה, שינוי פנימי במבנה כמו הוספת קיר או שבירת קיר לא ידרוש היתר בנייה. אך אם מדובר בתוספת חיצונית למבנה או כזה שיכולה להשפיע על דיירים אחרים, תצטרכו לקבל היתר לפני התוספת. כיום, ישנם שינויים בהליכי הרישוי שמאפשרים מסלול מהיר לקבלת היתר כשמדובר בשינויים קטנים כמו סגירת מרפסת. ישנם גם מקרים בהם רכשתם דירה או בית וגיליתם רק בדיעבד שבוצעה חריגת בנייה, לכן חשוב לבדוק מול הרשות המקומית אם הבנייה בנכס נעשתה בהתאם להיתרים ולוודא שאין צו הריסה לנכס. אם אתם גרים בצפון והגעתם למצב בו יש לכם חריגת בנייה, כנראה שהמאמר הזה בנושא הסדרת חריגות בניה בגבעת שמואל רלוונטי עבורכם. בשורות הבאות של המדריך חריגות בניה בגבעת שמואל נסביר לכם על איזה סוגי חריגות בניה קיימות, מתי נדרש לבצע הסדרה של החריגות, מה קורה מבחינה חוקית ברגע שגילו שחרגתם בחריגות בניה וכמה כסף עולה בממוצע לבצע הסדרה של התהליך.

איזה סוגי חריגות בנייה יש?הסדרת חריגות בניה בגבעת שמואל

קיימים סוגים רבים של חריגות בנייה ישנה בנייה שבוצעה ללא היתר, שימוש במבנה ללא היתר, סטייה מהיתר קיים או שימוש חורג במבנה. בנייה ללא היתר, כששמה כן היא, בנייה שנעשתה ללא הסדרת היתר הבנייה מראש. בנייה בסטייה מהיתר יכולה לקרות במספר מצבים, למשל שינוי גודל הנכס או גובה הנכס. שימוש ללא היתר הוא כתוצאה מבנייה ללא היתר. שימוש חורג או אסור הוא במקרה בו אתם משתמשים בנכס ללא לצורך המקורי שלשמו נבנה, לדוגמה, הקמת עסק בתוך הבית שלכם. חריגות בנייה מתרחשות בכל הארץ אך נפוצות במיוחד במושבים מכיוון שפעמים רבות המושבים עצמם מאפשרת את הרחבת הבנייה. חריגות הבנייה הנפוצות ביותר הן כאלו של הוספת חדרים, סגירת חלל בבית פרטי או הרחבתו, סגירה של גינה, הוספת פרגולה או סגירת מרפסת. כדי שחריגת בנייה תהיה מותרת יש לקבל היתר. היתר בנייה הוא תהליך בירוקרטי שיש לעבור מול הרשות המקומית בליווי בעל מקצוע מתחום הבנייה כמו מהנדס או אדריכל.

מתי נדרשת הסדרת חריגות בנייה בגבעת שמואל?

ראשית, אסור לשנות את ייעוד הנכס ממה שהוגדר עבורו מראש ללא היתרים עבור השינוי. הסדרת חריגות בניה בגבעת שמואל היא פעמים רבות סביב נושא חלוקת דירות. מקרים בהם בעלים של דירה גדולה בוחר לחלק אותה למספר דירות קטנות ועושה זאת ללא היתר בנייה. בדרך כלל זה רווחי עבור בעל הדירה, שכעת יכול להשכיר את הדירות בנפרד, וקשה להשיג היתר עבור השינוי או שהתהליך יקר ומורכב. חריגות בנייה נוספות קורות כשאר בעלים של נכס הוסיף מחסן בחצר ללא היתר סגר מרפסת, או הוסיף פרגולה. הפרות מסוג זה נחשוב כהפרות בנייה קלות יחסית. לרוב כיום, הרשות המקומית משתדלת לתת מענה מהיר יותר עד 30 ימי עבודה כשמדובר בתוספות בנייה קלות. ישנן כמובן חריגות בנייה משמעותיות יותר כמו הוספת מטר בנוי לבניין, חריגה לגובה הבנייה או במספר הקומות שאושרו לבניין. במידה וביצעתם חריגת בנייה גדולה או קטנה, במקרים האלו כדאי להתייעץ עם חברה מקצועית להסדרת חריגות בנייה בגבעת שמואל.

מה קורה שמתגלה חריגת בנייה?הסדרת חריגות בניה בגבעת שמואל

במקרה ובוצעה חריגת בנייה וגורמים מהרשויות נחשפו לכך הנושא יכול לעבור לדיון בבית משפט כשבסופו תיתכן הריסה מוחלטת של התוספת או שינוי הבנייה שקרו ויתכן ויוטל קנס כבד. לעיתים לפני שהנושא מגיע לדיון, מתקבלת אזהרה בה יציעו לכם לתקן את חריגת הבנייה. בנייה ללא היתר נחשבת עבירה פלילית, אך אם ביצעת חריגת בנייה אין זה אומר שאתם בדרך למאסר. אם מדובר במחסן בחצר, המשמעות של הריסת התוספת פחות דרמטית וגובה הקנס כנראה גם יהיה פחות משמעותי. אבל כשמדובר לדוגמה בהריסת קומות של בניין יתכן ומדובר בנזק כלכלי משמעותי עבור בעלי הנכס. גובה הקנסות על חריגת בנייה יכול לעלות החל מ-8,000 ש"ח ועד ל-300,000 ש"ח, תלוי באופי חריגת הבנייה. במידה ובוצע חריגת בנייה אפשר לפעול במסלול להסדרת חריגות בנייה בגבעת שמואל ולבקשה יתר בנייה בדיעבד, מה שיהפוך את החריגה לחוקית. אבל, צריך לקחת בחשבון שמרגע שתגישו את הבקשה, לא תוכלו להשאיר את המצב הקיים ללא היתר בנייה. אם בסוף יתקבל היתר תוכלו להשאיר את השינוי או התוספת, אבל אם לא יאושר ההיתר יתכן ותצטרכו להרוס את הבנייה שבוצעה או להחזיר את הנכס למצבו הקודם.

כמה עולה הסדרת חריגות בנייה בגבעת שמואל?
הסדרת חריגות בנייה בגבעת שמואל היא בעלת עלות משתנה בהתאם לסוג החריגה וסוג ההיתר הנדרשים. מדובר בתהליך בירוקרטי שמומלץ לנהל בליויי עו"ד ובעל מקצוע כמו אדריכל או מהנדס. יש לאסוף מסמכים באופן מסודר כמו תוכניות בנייה, אישורים משכנים וכדומה ולהגישם לועדה המקומית לרישוי ובנייה. בנוסף למסמכים תתבקשו לשלם לוועדה מקדמה עבור תשלום אגרות, היטלי שבח וכדומה. כמובן שגם מי שילוו אתכם בתהליך ידרשו תשלום עבור הליווי, כשגובה התשלום תלוי במורכבותו של התהליך. כדי להסדיר חריגות בנייה בגבעת שמואל ולקבל אישור עבורן יש להוכיח לוועדה המקומית שהחריגה שביצעתם לא מפריעה לבעלי עניין נוספים במבנה כמו שכנים ושאין התנגדות ממשית עבורה. אם מדובר בתוספת קטנה שאינה משמעותית מאד להשבחת המבנה, התהליך לרוב פשוט וקצר יותר ועלותו בהתאם יכולה לעמוד אלפי שקלים בודדים. אם מדובר בחריגת בנייה מורכבת ומשמעותית, העלויות להשגת היתר יכולות להגיע גם לעשרות אלפי שקלים.

לסיכום, אין לבצע חריגות בניה ואין לבנות שום דבר ללא היתרי בניה. מומלץ לגשת לבעל מקצוע כמו מהנדס או אדריכל או חברה מקצועית המתמחה בהסדרה של חריגות בניה. זה לא שווה לא את כאבי הראש, לא את הלחץ ובטח שלא יבואו אחר כך ויבצעו לכם הריסות או יטילו עליכם קנסות של מאות אלפי שקלים בגין חריגות בניה.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

הסדרת חריגות בניה בחריש

חריגות בנייה הן למעשה מצב בו ישנו שינוי של מבנה קיים, בין אם מדובר בתוספות בנייה או שינוי תכלית של

הסדרת חריגות בניה בעומר

חריגות בנייה הן למעשה מצב בו ישנו שינוי של מבנה קיים, בין אם מדובר בתוספות בנייה או שינוי תכלית של

הסדרת חריגות בניה בקריות

חריגות בנייה הן למעשה מצב בו ישנו שינוי של מבנה קיים, בין אם מדובר בתוספות בנייה או שינוי תכלית של

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו