חידוש היתר בניה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

חידוש היתר בניה

תהליך בקשת היתר בניה הינו תהליך בירוקרטי מסובך אשר יכול להימשך מספר חודשים ולעיתים אף שנים. הסיבה לכך היא שאתם תלויים בגורמים שונים, בהוצאות רבות והמתנה מרובה. לכן, כאשר אתם כבר מקבלים היתר בניה יש לעבוד באופן יעיל אשר לא ידרוש מכם חידוש היתר בניה בהמשך. עם בכל זאת הגעתם למצב הזה, יש להכיר את הכללים העומדים בכך, ולדרוש חידוש היתר בניה לפני פקיעת תוקף ההיתר.

חידוש היתר בניה

חידוש היתר בניה – האם יש לו תוקף?

היתר בנייה הינו רישיון לבנייה על שטח מסוים, היתר המקנה לנו אפשרות לתוספת לבנייה קיימת או הריסת מבנה וחידושו. בדרך כלל היתר בנייה יהיה עבור שינויים חיצוניים, כמו חלון חיצוני, מרפסת וכן הלאה, אך ישנם מקרים בהם נדרש היתר בניה עבור שינוי פנימי. האישור מונפק על ידי המועצה המקומית לאחר סיום תהליך הבקשה, תהליך בירוקרטי המצריך ליווי מקצועי לפי דעת רוב. בסיום התהליך לאחר תשלום כל האגרות תקבלו את רישיון היתר הבנייה, רישיון אשר תקף למשך 3 שנים וניתן להאריך את תוקפו תחת תנאים מסוימים לעוד 3 שנים.

חידוש היתר בניה – קריטריונים

על מנת שתהיו זכאים לחדש היתר בניה עליכם לעמוד בדרישות הבאות:

  1. ניתן יהיה לחדש את היתר הבניה כל עוד לא נמצאו סיבות למנוע את קבלתו על פי חוק.
  2. במקרה בו פקע מועד היתר הבניה לא ניתן יהיה לחדשו, עליכם יהיה להוציא היתר בניה חדש, כולל תשלום כל האגרות הנלוות וכל שלבי התהליך. 
  3. ניתן יהיה לחדש היתר בנייה במקרה בו ניזוק המבנה, ולאחר בחינה מטעם המועצה המקומית נמצא המבנה תקין לשיקום. 
  4. במקרה בו רכשתם זכות על נכס ותוכלו לדרוש בחידוש ההיתר. עם זאת, רשות הרישוי אינה חייבת בכך, אלא יכולה לדרוש מבעל הזכות החדש על הקרקע לעבור תהליך של בקשת היתר בניה מההתחלה.

בסופו של דבר, תוקפו המקסימלי של היתר בניה יכול להגיע לשש שנים, בשונה מבעבר אשר התוקף היה בעל אפשרות להארכה של שנה אחת בלבד. הסיבה הנפוצה ביותר לכך שיש דרישה של חידוש היתר בניה היא כאשר מדובר על עבודות מורכבות אשר קבלת אישורים להן והמשך עבודה יכולים להתפרש על מספר שנים. עם זאת, יש להתחיל בעבודת הבנייה תוך שנה ממועד קבלת ההיתר, אחרת לא יחודש. 

ליווי מקצועי

אם נשווה בין חידוש היתר בניה לבין בקשה להיתר בניה, אין ספק שחידוש ההיתר הינו הליך קצר ופשוט הרבה יותר. אם נסתכל על מספרים, החידוש שווה ערך לכעשירית ממה ששילמתם עבור היתר בניה ראשוני. על מנת שתוכלו באמת להפוך את התהליך למשתלם ללא הוצאות נלוות, אנו ממליצים לכם להיעזר באיש מקצוע, ממש כמו שנעזרתם באיש מקצוע לקבלת ההיתר בפעם הראשונה. 

חידוש היתר בניה חייב להתבצע על ידי חברה מקצועית אשר מתמחה בכל הנוגע לאישורי היתר בניה וחידושם. חברות אלו בדרך כלל יציעו לכם שירות שלם כמכלול. לדוגמא, משרדי אדריכלות מציעים גם סיוע בהנפקת היתר בניה, גם בחידושם, וכמו כן בכל הנוגע לתכנון הבית ועיצובו. מטבע הדברים, המחשבה המשתלמת ביותר היא לעבוד מול גורם אחד על מנת שתוכלו להימנע מטעויות, וכמובן לשלם כמה שפחות. חידוש היתר בניה ללא ליווי מקצועי יכול להפוך למאוד מסורבל, כל טעות בדרך יכולה להחזיר אתכם אחורה, לעיתים גם תאלצו להנפיק אישור חדש לגמרי של היתר בניה, כולל כל התשלומים והאישורים שיש בדרך. עבדו בצורה חכמה, עבדו בליווי איש מקצוע.

חידוש היתר בניה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

הוצאת היתר בניה

שאלתם את עצמכם מהם השלבים בהוצאת היתר בניה? במאמר הבא תוכלו להיחשף לשלבים השונים שיהיה עליכם לעבור אותם במעלה הדרך.

היתר בנייה סגירת מרפסת
בלוג
מדריך בניה והיתרים

רוב הישראלים לא חיים כל חייהם באותם תנאים ובאותו בית. לרוב אנשים עוברים מדירת שכירות לדירת קבע או אפילו מוכרים

היתר בניה
הסדרת היתר בנייה בטרם רכישת דירה

מבנים ללא היתר בנייה יכולים להוביל אתכם לתהליכים משפטיים מאוד מסובכים. עורך דין מקרקעין לייעוץ בנושא רכישת דירה יוכל להבטיח

היתר בנייה למרפסת
היתר בניה
היתר בנייה למרפסת

בשנים האחרונות הוספת מרפסת הפכה להיות פופולרית מאוד. אנשים רבים מוסיפים מרפסות לבתים שלהם ובמקרים רבים כל תושבי הבניין מחליטים

היתר בנייה לפרגולה
היתר בניה
היתר בנייה לפרגולה

כל מי שגר בבית קרקע עם חצר ממקם פרגולה. בקיץ, הפרגולה מגנה מפני השמש ובחורף, הפרגולה מעניקה הגנה מפני הגשם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו