הפיכת חדר לממד

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

הפיכת חדר לממד

בין אם אתם מתעניינים לגבי הפיכת חדר לממד או בניית ממ"ד, יש לכך השלכות שונות על סוג הבנייה. בתוך כך, הפיכת חדרים לממ"ד היא מה שמספק את השקט הנפשי שאתם מוגנים במקרה של התקפת טילים, אם כי הפרויקט יכול מאוד להשתנות בעלויות שלו – קראו כאן למידע נוסף.

 

מה חשוב לדעת על הפיכת חדר לממ"ד?

בשלב הראשון להפיכת חדרים לחדרי ממ"ד, חשוב להבין כי זהו אינו פרויקט אשר מתעוררים בבוקר ופשוט ומחליטים להוציא אותו לפועל. זהו פרויקט אשר מצריך ממכם ביצוע של כמה וכמה שלבים שונים, כאשר השלב הראשון יהיה קבלת הסכמת הדיירים לבניית חדרי ממ"ד. ליתר דיוק, החוק מחייב את ההסכמה של 60% מהדיירים לביצוע הפרויקט. אם חלק מהדיירים אינם מסכימים לביצוע הפרויקט, אפשר לנסות לאלץ אותם בדרכים משפטיות. אבל, עדיף פשוט לנסות לשכנע בעזרת הצגת היתרונות השונים בבניית חדרי ממ"ד. בשלבים הבאים, יהיה עליכם לקחת בחשבון כמה וכמה דגשים שונים, שבהם נדון כעת – המשיכו לקרוא.

 

דגשים בבניית ממ"ד – מה חובה לדעת?

שוקלים הפיכת חדרים לממדים בבניין המגורים? אולי בבית הפרטי? כך או כך, בניית ממ"ד היא פרויקט מורכב שצריך להתבצע על פי תקני פיקוד העורף (כולל בניית מיגונית או ממ"ד חיצוני בחצר). מעבר לכך שהממ"ד מאפשר הגנה מפני טילים או חלילה התקפה כימית, חשוב להבין כי הפיכת חדר לממד מחזיקה בכמה יתרונות נוספים. למשל, 2 היתרונות הבאים:

  • הגנה מפני רעידות אדמה: מעבר לכך שחדרי ממ"ד מספקים הגנה מפני טילים, הם גם מספקים הגנה מפני רעידות אדמה, התקפות כימיות או ביולוגיות.
  • חיזוק הבניין: כאשר מוציאים לפועל פרויקט של הפיכת חדר לממד, למעשה מחזקים את הבניין בצורות משמעותיות במיוחד, מה שהופך את כל הבניין למוגן יותר בפני איומים שונים.

 

כיצד מוודאים שהממ"ד תקין על פי הנחיות פיקוד העורף?

על מנת להבטיח שהממ"ד יהיה בטיחותי ויעיל, חשוב להכיר את התקנות הנוגעות לגודל הממד, חומרי הבנייה, הבידוד, מערכות סינון האוויר בממ"ד ועוד. לדוגמה, גודל הממ"ד המינימלי עומד על 9 מ"ר לפי ההנחיות, אבל ניתן גם לבנות חדרי ממ"ד גדולים יותר. כמו כן, עובי הקירות, הרצפה והתקרה של הממ"ד צריך להיות כ-20 – 30 ס"מ, אך בדרום ובצפון הארץ ישנה דרישה לבטון עבה יותר (כ-40 ס"מ בטון מזוין). בנוסף, חשוב לציין כי בממ"ד צריך להיות אמצעי סינון אוויר, על מנת לסנן רעלים וגזים מהאוויר במקרה הצורך.

 

לסיכום, כמה עולה הפיכת חדר לממד?

בשורה התחתונה, מחיר הפיכת חדר לממד יכול לנוע בין טווחי מחירים די גבוהים ולכן, חשוב לציין שכיום ישנם מענקים שונים שחשוב להכיר, כולל מענק בניית ממד לתושבי קו העימות. אם אתם מעוניינים להפוך חדר לממ"ד ואין לכם אפשרות לקבל מענק או מימון מהמדינה, העלויות במקרים אלו ינועו בין כ-125,000 – 160,000 ₪ בממוצע. עם זאת, קחו בחשבון שהמחירים יהיו עשויים להיות גם גבוהים יותר כאשר מתווספות עלויות של תשתיות אינסטלציה, חשמל, מיזוג אוויר ואבזור כללי לממ"ד. לכן, בדומה לכל מוצר או שירות אחר, כדאי לערוך השוואת מחירים בין קבלנים לבניית חדרי ממ"ד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

פינוי דירות מהיר ויעיל תוך התחשבות מלאה בלקוח – המומחיות של שי פינוי דירה

כאשר מגיע הזמן לפנות דירה, רבים מחפשים פתרון מהיר, יעיל ומקצועי שיחסוך מהם זמן וטרחה. עם זאת, חשוב גם למצוא חברת פינוי שמבינה את הצרכים האישיים של הלקוח ומתחשבת בהם לאורך כל התהליך. שי פינוי דירה מביאה את שילוב המושלם של יעילות ומהירות לצד גישה אנושית וקשובה, כדי לספק ללקוחותיה את חווית הפינוי הטובה

אדריכלות
בלוג
מיזוג אוויר בתכנון אדריכלות

החשיבות של בחירת איש מיזוג איכותי בתכנון אדריכלי תבטיח התקנה ראויה של המזגנים, יעילות אנרגטית וחיסכון רב בכסף.

FLORING WOOD
בלוג
שיפור היופי של הבית שלך: מדריך שלם לאדריכלות וליטוש פרקט

בכל הנוגע ליצירת בית יפה ומזמין, לאדריכלות ולעיצוב יש תפקיד מכריע. אלמנט אחד שיכול לשפר משמעותית את האסתטיקה של חלל המגורים שלכם הוא ריצוף פרקט. השילוב של דפוסים מורכבים ומשטחים מלוטשים יכול באמת לשנות כל חדר. במדריך מקיף זה נחקור את עולם האדריכלות וליטוש פרקטים, ונספק לכם את כל המידע הדרוש ליצירת בית מהמם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו