טופס 4 עיריית חיפה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

טופס 4 הוא אחד הטפסים החשובים ביותר בתהליך הבנייה. הוא מהווה את אחד האישורים הסופיים ובלעדיו לא תוכלו להתגורר בבית ולהתחבר לתשתיות כמו מים, חשמל וגז. על טופס 4 והתנאים לקבל אותו נרחיב במאמר הבא.

 

טופס 4 עיריית חיפה – מה זה טופס 4?

טופס 4 הוא טופס שמהווה את אחד האישורים הסופיים בתהליך הבנייה של בתים פרטיים ובניינים חדשים. מי שאי פעם חווה תהליך בנייה יודע שמדובר בתהליך ארוך מאוד שכולל אישורים רבים. לפני תחילת הבנייה יש לקבל אישורים, במהלך הבנייה יש לקבל אישורים וכך גם בסוף הבנייה. האישורים הסופיים נועדו לבדוק שהבית בנוי כהלכה וכי הוא ראוי למגורים.

טופס 4 הוא למעשה הטופס שמעיד כי המבנה מתאים למגורים וכי הוא ראוי לאכלוס בני אדם. במידה שיש תקלות במבנה יהיה צורך לטפל בהן לפני קבלת האישור. חשוב מאוד להבין כי כל תקלה כזו עלולה לסכן חיי אדם ולכן אין להקל ראש בקבלת טופס 4. שימו לב כי בעת שיפוץ לא צריך לקבל טופס 4.

טופס 4 עיריית חיפה - מה התנאים? על מנת לקבל טופס 4 יש לעמוד במספר תנאים. במידה שאתם לא עומדים בתנאים הללו, תהליך קבלת טופס 4 יתעכב, לכן מומלץ לוודא עמידה בתנאים

טופס 4 עיריית חיפה למי מגישים בקשה לטופס 4?

על מנת לקבל טופס 4 יש להגיש בקשה לידי הוועדה המקומית הבקשה לטופס 4 מוגשת על ידי בעל היתר הבנייה. על בעל היתר הבנייה למלא מספר טפסים ולעמוד במספר תנאים על מנת להגיש בקשה לטופס 4. את הטפסים הנדרשים ניתן לקבל במשרדי הוועדה המקומית או להוריד מאתר האינטרנט של הרשות. לאחר הגשת הבקשה יחל תהליך בדיקה של המבנה.

אך מיהו בעל היתר הבנייה? בבית פרטי בעל היתר הבנייה יהיה בעל המקרקעין ואילו בבנייני דירות בעלי היתר הבנייה יהיה הקבלן או היזם. שימו לב שלמרות שהאחריות מוטלת על הקבלן או היזם בבניין מגורים, על בעלי הדירות לעקוב אחר הבנייה בפועל על מנת למנוע עיכובים בקבלת טופס 4.

טופס 4 מאושר על ידי מהנדס מטעם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. המהנדס יבדוק את המבנה, יבצע בדיקת כשירות, חיבור לתשתיות ועוד. חשוב להבין כי גם אם המבנה ראוי למגורים אך הבנייה לא תואמת את היתרי הבנייה שהתקבלו, לא יאשרו את קבלת טופס 4.

 

טופס 4 עיריית חיפה – מה התנאים?

על מנת לקבל טופס 4 יש לעמוד במספר תנאים. במידה שאתם לא עומדים בתנאים הללו, תהליך קבלת טופס 4 יתעכב, לכן מומלץ לוודא עמידה בתנאים לפני הגשת הבקשה.

  • הבקשה לטופס 4 צריכה להיות חתומה על ידי מספר גורמים ביניהם עורך הבקשה, בעל היתר הבנייה, האחראי לביקורת והמודד.
  • בדיקה המאשרת כי הבנייה בפועל תואמת להיתר הבנייה בהתקבל ובהתאם לתנאים ולדרישות בו.
  • אישור מהנדס- על המהנדס לאשר כי המבנה שנבנה ראוי למגורים, כי הוא מתאים לחיבור לתשתיות וכי נעשו בו עבודות חיזוק וייצוב בהתאם לדרישות בחוק.
  • אישור כי בוצעה בדיקת תקינות הבטון בשלד המבנה.
  • יש לצרף תעודה מטעם מכון התקנים המעידה על אטימות המרחבים המוגנים בבית בהתאם לדרישות בחוק. לתעודה יש לצרף דו"ח של המרחב המוגן ותצהיר מהנדס.
  • אישור אדריכל- אישור זה נועד לבסס התאמה בין המבנה שנבנה בפועל לבין תוכנית הבנייה המקורית ואישור כי לא בוצעו שינויים או תוספות.
  • אישור מודד מוסמך- על המודד המוסמך לבצע מדידות לאורך תהליך הבנייה ויוצר שרטוט אותו מגיש לרשם המקרקעין על מנת לרשום את הנכס. את השרטוט ניתן להשוות לתוכנית הבנייה המקורית ולראות האם הבנייה התבצעה בהתאם.
  • אישור מכבי אש- אישור זה נדרש במקרים מסוימים ולא תמיד והוא מאשר כי המבנה בטיחותי מפני אש בהתאם לתקני הבטיחות.
  • אישור של חברת הגז שמעיד כי מערכת הגז שמישה ותקינה, כי היא הותקנה על ידי טכנאי מוסמך וכי היא עברה בדיקה תפקודית ובטיחותית.
  • אישור כי מערכות הניקוז והאינסטלציה הוקמו בהתאם לתקן הנדרש. אישור זה ניתן על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ומוכרים והוא מעיד כי המבנה כולל את כל מערכות הניקוז הנדרשות על פי חוק וכי הם נבנו בהתאם לתקנים.
  • אישור לפינוי מבנים זמניים שהוקמו באתר הבנייה במהלך הבנייה בפועל- כל המבנים הזמניים מחויבים בפינוי מבלי יוצא מן הכלל, ביניהם מחסן חומרי גלם, מגורי עובדים, מנופים רמפות וכדומה.
  • אישור מהנדס קונסטרוקטור- מהנדס שליווה את הפרויקט בשלבי בניית השלד ומאשר את תקינות הבטון ותקינות השלד כולו.

 

תוספת בניה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

טופס 4
טופס 4 ללא אכלוס

טופס 4 הוא אחד האישורים הסופיים שאותם יש להגיש בתום תהליך בניית מבנה חדש בטרם ניתן יהיה לאכלס אותו. התפיסה

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו