כיצד מבוצע איתור תשתיות ומיפוי?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

תשתית תת קרקעית היא מונח המשמש לתיאור רשת הצינורות, הכבלים ותשתיות שירות אחרות שקבורות מתחת לאדמה. תשתית זו ניתן למצוא בערים, עיירות ואזורים כפריים. ייתכן שחלק מהאנשים לא יודעים היכן נמצאות השירותים התת-קרקעיים הללו או כיצד הם פועלים. זה יכול להיות בעייתי כאשר יש מצב חירום כמו אסון טבע או פיגוע טרור. איתור מראש של כלי עזר תת קרקעיים אלו יכול לסייע בהצלת חיים ולהפחית את הסיכון לנזק לרכוש במהלך מקרי חירום אלו. תהליך איתור כלי עזר תת קרקעיים מצריך חפירה במעלה הקרקע כדי למצוא אותם ולאחר מכן סימון המיקום בסמנים. סמנים אלו עוזרים לאחרים למצוא אותם למקרה שהם צריכים להשתמש בהם במצב חירום.

כיצד מבוצע איתור תשתיות ומיפוי?

תשתית תת קרקעית היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל עיר. הוא כולל צינורות מים, קווי חשמל, קווי גז וכבלי תקשורת. קשה מאוד לאתר תשתית תת קרקעית בעיר כי היא יכולה להיות מאוד עמוקה. ניתן למצוא תשתית תת קרקעית במספר דרכים שונות: סקרים גיאופיזיים, מכ"ם חודר קרקע וסונאר. שיטות אלו אינן תמיד אמינות מכיוון שאינן יכולות לזהות תשתית קבורה שנמצאת מתחת לפני השטח. אחת הדרכים למצוא תשתית תת קרקעית היא באמצעות מערכת אינדוקציה אלקטרומגנטית המשתמשת במשדר ובמקלט כדי לזהות מוליכים תת קרקעיים כגון קווי מתח או כבלי תקשורת באמצעות השדות המגנטיים שלהם.

איתור תשתיות הוא תהליך של איסוף וניתוח נתונים ממקורות שונים כדי לזהות נוכחות של תשתית. מקורות אלה יכולים לכלול חיישנים, התקני רשת והתקנים ניידים. לזיהוי תשתיות יש מספר מקרי שימוש. ניתן להשתמש בו למטרות אבטחה, למשל על ידי זיהוי רשתות נוכלות או ניסיונות חדירה. ניתן להשתמש בו גם לאיתור תשתיות כגון קווי חשמל או צינורות מים הזקוקים לתחזוקה. מקרה שימוש אחרון לזיהוי תשתיות הוא במכוניות בנהיגה עצמית. מכוניות אלו מסוגלות לזהות אם הן נמצאות בכביש או בשטח ולהתכוונן בהתאם, מה שעוזר להן לנהוג בצורה בטוחה יותר בסביבות שונות.

איתור תשתית תת קרקעית

איתור תשתית תת קרקעית היא משימה קשה, במיוחד אם היא קבורה עמוק. אבל בעזרת AI אפשר לעשות את זה במהירות ובדייקנות. השימוש בבינה מלאכותית לאיתור תשתית תת קרקעית קיים כבר די הרבה זמן. חברות כמו Boring Company משתמשות בטכנולוגיה הזו כדי לחפור מנהרות ולבנות ערים תת קרקעיות. סביר להניח שבינה מלאכותית תמלא תפקיד גדול עוד יותר בעתיד של מציאת תשתית תת קרקעית.

תשתית תת קרקעית כוללת את מערכות המים, החשמל, הביוב והגז שנמצאות מתחת לפני הקרקע. חשוב שמערכות אלו יהיו תקינות כי הן נותנות שירות לציבור. לעתים קרובות קשה למצוא תשתית תת קרקעית מכיוון שאינה נראית מהשטח או מעל הקרקע. איתור וזיהוי תשתיות תת קרקעיות עלולים להיות קשים מאוד, מה שמחייב מתכננים ומהנדסים להשתמש בטכנולוגיה על מנת לאתר אותם. הטכנולוגיה סייעה בתהליך זה על ידי מתן מגוון כלים שיכולים לאתר תשתית תת קרקעית על סמך מיקומה ומאפיינים. מכשירי GPS נמצאים בשימוש במשך שנים, אך טכנולוגיות חדשות יותר כגון LiDAR (זיהוי אור וטווחים) הופכות נפוצות יותר מכיוון שהן מספקות תוצאות מדויקות יותר מ-GPS. לעתים קרובות קשה למצוא ולזהות תשתית תת קרקעית. יש דרכים לאתר תשתית תת קרקעית. ישנן מספר שיטות שונות שניתן להשתמש בהן למטרה זו.

חלק מהשיטות כוללות:

  •  סקרים גיאופיזיים, כגון מכ"ם חודר קרקע, אינדוקציה אלקטרומגנטית וטומוגרפיה סיסמית
  • נתוני חישה מרחוק, כגון צילומי לוויין וצילום אווירי
  • מכ"ם חודר קרקע (GPR)
  • אינדוקציה אלקטרומגנטית (EMI)
  • טומוגרפיה סייסמית

התשתית התת-קרקעית היא החלק התת-קרקעי של בניין, מבנה או ישות פיזית אחרת. תשתית תת קרקעית מורכבת משירותים ושירותים המוסתרים בדרך כלל מתחת לפני הקרקע. הוא כולל ביוב, רשת מים, קווי גז, כבלי חשמל וכבלי טלפון.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו