האם פיצול דירה הוא חוקי ללא היתר?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אם אתם שואלים האם פיצול דירה הוא חוקי ללא היתר, התשובה לכך נמצאת בשורות הבאות, במהלכן נדון בכל עיקרי ההליך, האם הוא חוקי ומתי כדאי או עדיף להימנע מלבצע זאת. המשיכו לקרוא כדי לעשות דברים בצורה הנכונה.

האם פיצול דירה מהווה דבר עבירה?

התשובה הקצרה היא: לא, פיצול דירה אינו מהווה עבירה על החוק. זאת, כל עוד הפיצול נעשה בכפוף ובהתאם להיתר אשר ניתן על ידי הגורמים הרלוונטיים, לרבות רשויות הבנייה המקומיות והממשלתיות כאחד. ההיתר הזה מסופק ע"י הוועדה לתכנון ובנייה, וזה לאחר שהוועדה בוחנת את הבקשה. עם זאת, חשוב להבין את 3 הדגשים הבאים:

  • פיצול דירה ללא היתר עלול להוביל להליכים משפטיים.
  • התהליכים עלולים לכלול הגשת כתב אישום נגדכם, כמו גם קנסות ואפילו במקרים מסוימים צו הריסה (במיוחד אם ישנן חריגות בנייה).
  • פיצול דירה לא חוקי עלול לגרום לבעיות מבניות, שלדיות ובטיחותיות.

בסופו של דבר, אם אתם שוקלים לפצל דירה, חשוב להתייעץ עם עורך דין כדי לוודא שאתם עומדים בתנאי החוק.

מה הסיכוי לקבל היתר פיצול דירה?

רגע לפני שמבררים בגוגל מידע על פיצול דירות חוק או מידע אחר הנוגע לתהליך, חשוב להבין מהם הסיכויים שלכם לקבל את ההיתר. אין ספק כי פרויקט כזה של פיצול דירות עשוי להיות רווחי למדי, אבל לדאבוננו, חשוב לקחת בחשבון כי בחלק נכבד מהמקרים ההיתר לפיצול בכלל לא ניתן. עד היום בישראל ובענף הבנייה, הוועדה לתכנון ובנייה סיפקה היתרים רק במקרים הבאים:

  1. כאשר התוצאה המתקבלת הייתה דירות שחולקו לשני אגפים עצמאים ונפרדים האחד מהשני.
  2. כאשר באגף המפוצל מתגוררים בני משפחה.

יש לציין, למרות שישנה החמרה בחוק לגבי פיצול דירה ל-2 אגפים נפרדים, ישנם עורכי דין בתחום הנדל"ן שיוכלו לסייע לכם בהוצאת ההיתר. לכן, חשוב שלא לעבור את ההליך הזה לבד.

לסיכום, במה כרוכה חלוקת דירה ל-2?

בין אם אתם מעוניינים לבצע חלוקת דירה לשתי דירות מגורים בתקציב כזה או אחר, התהליך הזה כרוך בכמה דברים שונים. ראשית, חשוב לדעת כי החוק גורס שניתן לפצל את הדירה אך ורק תוך מתן אישור מהנדס העיר, קרי מהנדס מטעם המדינה ורשויות הבנייה. זאת, בכפוף לתנאים הבאים:

  • בתנאי שהיחידה הנוספת הינה בגודל של 30 מ"ר לכל הפחות.
  • בתנאי שבעלי הדירות בבניין מאשרים את הוספת היחידה הנוספת.
  • בתנאי של קבלת האישורים הרלוונטיים מאת הרשויות המקומיות לתכנון ובנייה.

בסיכומו של דבר, הכי חשוב להסתייע בעורכי הדין הנכונים אם אתם מעוניינים לזרז, לייעל ואכן להבטיח שההיתר יתקבל על ידי רשויות הבנייה באזורכם. זו ההמלצה הנכונה ביותר, במיוחד בהתחשב בעובדה שהליכים אלו מספיק מורכבים עוד לפני שמדברים על הפן המשפטי שלהם.

פיצול דירה

פיצול דירה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

פינוי דירות מהיר ויעיל תוך התחשבות מלאה בלקוח – המומחיות של שי פינוי דירה

כאשר מגיע הזמן לפנות דירה, רבים מחפשים פתרון מהיר, יעיל ומקצועי שיחסוך מהם זמן וטרחה. עם זאת, חשוב גם למצוא חברת פינוי שמבינה את הצרכים האישיים של הלקוח ומתחשבת בהם לאורך כל התהליך. שי פינוי דירה מביאה את שילוב המושלם של יעילות ומהירות לצד גישה אנושית וקשובה, כדי לספק ללקוחותיה את חווית הפינוי הטובה

אדריכלות
בלוג
מיזוג אוויר בתכנון אדריכלות

החשיבות של בחירת איש מיזוג איכותי בתכנון אדריכלי תבטיח התקנה ראויה של המזגנים, יעילות אנרגטית וחיסכון רב בכסף.

FLORING WOOD
בלוג
שיפור היופי של הבית שלך: מדריך שלם לאדריכלות וליטוש פרקט

בכל הנוגע ליצירת בית יפה ומזמין, לאדריכלות ולעיצוב יש תפקיד מכריע. אלמנט אחד שיכול לשפר משמעותית את האסתטיקה של חלל המגורים שלכם הוא ריצוף פרקט. השילוב של דפוסים מורכבים ומשטחים מלוטשים יכול באמת לשנות כל חדר. במדריך מקיף זה נחקור את עולם האדריכלות וליטוש פרקטים, ונספק לכם את כל המידע הדרוש ליצירת בית מהמם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו