מה אומר החוק לגבי תוספות בניה?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

לפעמים לא צריך לעבור דירה או לקנות בית חדש כדי להרגיש שיפור באיכות החיים – לפעמים כל מה שנצרך זה פשוט ללכת על הרחבת בניה. תוספת לבניה זה בעצם להרחיב ולהוסיף שטח לבית או למרפסת שלכם. אנשים שאינם בקיאים בעניינים החוקיים עשויים לחשוב שמדובר רק בתחום אחריות של מהנדס הבניה ולבצע הליכי שיפוץ מאסיביים מקומיים ותו לא, אך למעשה יש צורך בהמצאת אישורים ומתן היתר לביצוע התוספת.

 

מה חשוב לדעת על תוספת בניה בישראל?

לא מדובר בתהליך כל כך פשוט הנראה לעין  – מזמינים מהנדס בניה או קבלן וזהו. יש גם להתייחס מבחינה חוקתית למהלך שאתם מתכוונים לעשות – האם זה חוקי מבחינת העירייה ומדינת ישראל? האם הוא בכלל אפשרי מבחינת ביצוע הנדסי? כל זאת ועוד תצטרכו לברר עוד בטרם תתחילו את מלאכת השיפוצים.

להרחבות רבות לבית, לגינה, למרפסת ועוד תצטרכו כאמור להוציא היתר בניה לפני שאתם מתחילים לעשות כל צעד. כדי לקבל את ההיתר המיוחל, עליכם להגיש בקשה אל הוועדה העירונית לתכנון ולבניה במועצה האזורית בה אתם מתגוררים. יש צורך להצטייד בכל המסמכים והטפסים הנחוצים אותם תצטרכו לצרף לתיק הבקשה.

 

מה נחשב תוספת בניה הצריכה היתר בניה?

תוספות בנייה רבות, גם כאלה שלא נראה ממבט ראשון כל כך משמעותיות שהן יצטרכו התייחסות לפניה לגורם עירוני, למעשה צריכות הוצאת היתר. בין התוספות השונות הללו ניתן לכלול בניה של מרפסת חדשה, סגירה של מרפסת, הרחבה של מרפסת קיימת, בנייה על גבי הגג של הנכס ושינויים בו, הוספה של מרחב מוגן דירתי (ממ"ד), הקמה של סוככים- פרגולות, הקמה של גדר סביב הנכס, בניית חדר נוסף או הרחבה של חדר קיים.

 

כיצד שוקלים את הבקשה לתוספת בניה?

החוק קובע כללים והגדרות לתוספת הבניה הדורשת היתר, וכן כמה כללים שקובעים האם בכלל הוא נדרש ונצרך. בהחלט לא לכל שיפוץ וביצוע שינויים במבנה נחשב לתוספת בניה הדורשת היתר.

כל תוספת של בניה בבית אותה מעוניינים בעלי הבית להוציא לפועל, חייבת לעמוד בכל תקני הבניה הרלוונטיים על פי חוק. תוספות של בנייה חייבת כתובה ומסוכמת, לעבור בדיקה והערכה מצד הוועדה העירונית לתכנון ולבניה שתדון בה והחלטה האם להגיש אישור להיתר.

מאוד לא כדאי להוציא לפועל היתר לתוספת בניה בכוחות עצמכם ללא עזרה מקצועית. אתם חייבים, לצד השכרת קבלן השיפוצים או מהנדס הבניין, לוודא שאכן יש לכם אדם מקצועי ומיומן שיוכל להכווין אתכם בצורה מקצועית וחוקית בכל הנוגע להוצאת ההיתר. בהתאם לסוג הנכס שלכם, סוג התוספת וכל המידע הנדרש להוצאת ההיתר, אותו גוף מקצועי יוכל להגיש את הבקשה בשמכם ולוודא כי התוספת תיבנה בצורה חוקית, מלאה ובטוחה.

 

תוספת בניה – מתי זה בא לידי ביטוי?

גרים בבית פרטי שבבעלותכם? רוצים לחוות את חווית הדיור בצורה טובה יותר? תוספת בניה יכולה לתת לכם את כל מה שאתם צריכים. לפעמים מתרחשים שינויים במשפחה כמו ילדים נוספים שנכנסים למשפחה, מה שדורש פינוי של שטח נוסף והרחבה של חדר או תוספת של חלל. שינויים בחיים הם דבר לגיטימי ושכיח למדי, ולמי שיש בית בבעלותו לא חייב לבצע שינויים מרחיקי לכת כמו מעבר מגורים לבית אחר.

 

משדרגים את החיים שלכם הלאה

מלבד השיפור באיכות החיים המתבקש, הרחבה של בניה ותוספת בבית או מחוצה לו בצמוד מעלה את ערך הנכס. גם את אתם מתכוונים לעבור בשנים הקרובות מן הבית ולרכוש נכס אחר, מומלץ ללכת על תוספת בניה שיכולה להעלות את ערך הנכס בצורה משמעותית.

באתר https://www.ipac.co.il/ תוכלו לקבל מידע נוסף

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

פינוי דירות מהיר ויעיל תוך התחשבות מלאה בלקוח – המומחיות של שי פינוי דירה

כאשר מגיע הזמן לפנות דירה, רבים מחפשים פתרון מהיר, יעיל ומקצועי שיחסוך מהם זמן וטרחה. עם זאת, חשוב גם למצוא חברת פינוי שמבינה את הצרכים האישיים של הלקוח ומתחשבת בהם לאורך כל התהליך. שי פינוי דירה מביאה את שילוב המושלם של יעילות ומהירות לצד גישה אנושית וקשובה, כדי לספק ללקוחותיה את חווית הפינוי הטובה

אדריכלות
בלוג
מיזוג אוויר בתכנון אדריכלות

החשיבות של בחירת איש מיזוג איכותי בתכנון אדריכלי תבטיח התקנה ראויה של המזגנים, יעילות אנרגטית וחיסכון רב בכסף.

FLORING WOOD
בלוג
שיפור היופי של הבית שלך: מדריך שלם לאדריכלות וליטוש פרקט

בכל הנוגע ליצירת בית יפה ומזמין, לאדריכלות ולעיצוב יש תפקיד מכריע. אלמנט אחד שיכול לשפר משמעותית את האסתטיקה של חלל המגורים שלכם הוא ריצוף פרקט. השילוב של דפוסים מורכבים ומשטחים מלוטשים יכול באמת לשנות כל חדר. במדריך מקיף זה נחקור את עולם האדריכלות וליטוש פרקטים, ונספק לכם את כל המידע הדרוש ליצירת בית מהמם.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו