טופס 4 עיריית תל אביב – כל מה שאתם חייבים להכיר על טופס 4!

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

לפני שאתם מתחילים את כלל השלבים להכשרת המבנה ולקבלת טופס 4, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות הטופס המתיר את אכלוס המבנה. אז אם גם אתם מתכוננים להתחיל את הליך קבלת טופס 4 למבנה שלכם, הגעתם למקום הנכון. טופס 4 עיריית תל אביב מחייב אתכם לעבוד נכון בהתאם לכלל התקנים המפורטים בחוק, כך שתוכלו לקבל את אישור האכלוס המיוחל ללא בעיות ועיכובים מיותרים. אז ראשית, חשוב להדגיש ולומר כי טופס 4 הוא אינו טופס אישור אכלוס. בניגוד למקובל לחשוב, טופס 4 הוא רק הטופס המכשיר את הקרקע לקבלת טופס אישור אכלוס, או בשמו המקצועי טופס 5. טופס 4 כולל מספר בדיקות חיוניות שמטרתן לוודא שהמבנה בטוח, יציב וכולל את כל המערכות הנדרשות לשמירה על בטיחות הדרים בו. ריכזנו עבורכם כמה מהבדיקות השכיחות ביותר שנעשות במהלך קבלת טופס 4 למבני מגורים.

הכירו את הבדיקות המרכזיות שעורכים טרם קבלת טופס 4 למבני מגורים

  1. בדיקה של אדריכל ומודד מוסמך -בדיקה זו נועדה לוודא כי כלל הנבנה תואם להיתר הבנייה שניתן עוד טרם שלבי הבנייה. קבלנים רבים מנסים למקסם את שטחי הבנייה העומדים לרשותם על ידי חריגות בנייה ללא היתרים. בדיקה של אדריכל מקצועי ומודד מוסמך נועדה לוודא כי המבנה תואם במלואו להיתר שהתקבל בועדה המקומית. חשוב להדגיש ולומר כי כל חריגה צפויה לגרור עיכובים ובעיות בקבלת טופס 4. ברוב המקרים הקבלן ידרש לערוך שינויים ולהתאים את הבנייה להיתר שהתקבל טרם תחילת שלבי הבנייה.
  2. בדיקה של אינסטלטור מוסמך -אינסטלטור מקצועי מגיע לבדוק את מערכות האינסטלציה בבניין. בניינים רבים מתמודדים עם בעיות אינסטלציה רבות ובתדירות גבוהה. במטרה למנוע מצבים אלה, הועדה המקומית במסגרת בדיקות טופס 4 עיריית תל אביב מצמידה לכל מבנה אינסטלטור מוסמך ומקצועי שבודק שכל שלבי בניית האינסטלציה אכן הושלמה כראוי ודיירי הבניין יוכלו ליהנות ממערכות תקינות ומותאמות לתקן המפורט בחוק.
  3. בדיקה של מכבי אש -בדיקה נוספת וחשובה במיוחד שנעשת במסגרת טופס 4 עיריית תל אביב היא בדיקה של מכבי אש. בדיקת מכבי אש נועדה לוודא שהבניין מאובטח למצבי קיצון של פריצת שריפות. במסגרת בדיקות אלה אנשי המקצוע מוודאים שהקבלן שילב את כלל מערכות ההגנה הנדרשות בבניין, כך שהוא כולל הגנה מקסימלית מפני שריפות. התקן בישראל מחייב את הקבלן לשלב לא מעט מערכות הגנה, ובבדיקה מקצועית טרם קבלת טופס 4 ניתן לבחון האם אכן שולבו כלל המערכות הנדרשות.
  4. בדיקה של מערכת גז -בדיקת טופס 4 עיריית תל אביב כוללת גם בדיקת מערכות גז. בדיקה של מערכות גז כוללת אנשי מקצוע בתחום שמוודאים שהגז בבניין הותקן בצורה מקצועית ובהתאם לתקנים המפורטים בחוק. בדיקת הגז חשובה וחיונית ולכן אנשי המקצוע מקפידים ומדקדקים בבדיקה זו. כל חריגה מהתקן צפויה לעכב את קבלת טופס 4 ולחייב את הקבלן לערוך שינויים וחידושים בהתאם למפורט בחוק.
  5. בדיקה של קונסטרוקטור– אם לא די בכלל הבדיקות הללו, בדיקת טופס 4 עיריית תל אביב כוללת גם בדיקה מקצועית של קונסטרוקטור. בדיקה מקצועית של קונסטרוקטור בודקת את איכות הבנייה ויציבות המבנה. אנשי מקצוע בתחום בוחנים את בטיחותו ויציבותו של המבנה טרם אכלוס בעלי הדירות. בדיקה זו אף היא נעשית בקפידה וכל חריגה מהתקן המפורט בחוק צפויה לגרור עיכובים ובעיות שונות בקבלת טופס 4.

טופס 4 עיריית תל אביב מחייב אתכם לעבוד נכון בהתאם לכלל התקנים המפורטים בחוק

התגלתה בעיה בבדיקות לקבלת טופס 4? זה מה שאתם צריכים לעשות!

מתמודדים עם עיכובים בקבלת טופס 4? מה שאתם נדרשים לעשות זה לבחון לעומק את מקור הבעיה, להזמין את בעל המקצוע הרלוונטי וליישר קו עם התקן המפורט בחוק. כל עיכוב בקבלת טופס 4 עלול לעלות לקבלן לא מעט כסף, ולכן חשוב מאוד לוודא לאורך כל שלבי הבנייה שהדברים נעשים במדוייק כפי התקן בחוק. ביחרו נכון את אנשי המקצוע הטובים ביותר שמכירים את התקן בחוק והימנעו ממצבים לא נעימים בהם אתם נדרשים לערוך שינויים שגורמים לעיכובים בקבלת טופס 4 המיוחל שיאפשר את אכלוס המבנה. מומלץ להוסיף בחוזה עם כל קבלן עבודה שבמקרה ועבודתו תגרור בעיות ועיכובים בקבלת טופס 4, התיקום יהיה על חשבונו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

טופס 4
טופס 4 ללא אכלוס

טופס 4 הוא אחד האישורים הסופיים שאותם יש להגיש בתום תהליך בניית מבנה חדש בטרם ניתן יהיה לאכלס אותו. התפיסה

טופס 4
כמה זמן לוקח טופס 4

אם אתם נמצאים בתוך תהליך של בניית בית חדש במודל בנה ביתך, או שרכשתם דירה חדשה מקבלן ואתם מצפים כבר

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו