כמה זמן לוקח לקבל טופס 4? תלוי בכם – אל תתפשרו על כלל התקנים המפורטים בחוק

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

מתכוונים להתחיל בהליך קבלת טופס 4 בקרוב? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים המרכזיים שאתם חייבים להכיר אודות קבלת טופס 4. אך קודם לכן, חשוב שתכירו את מהות הטופס. טופס 4 הוא טופס הכולל מסמכים רבים המעידים על תקינותו של המבנה. לאחר השלמת הבנייה, הוידה המקומית שולחת מפקח מטעמה שמוודא שהבניין נבנה בהתאם לכל התקנים המפורטים בחוק. במידה והבדיקה מעלה שהכל תקין, הקבלן יוכל לקבל תוך כשבוע את הטופס המיוחל שמתיר לו לאכלס את הבניין. אך חשוב להדגיש ולומר כי טופס איכלוס הוא טופס 5, ולא טופס 4. בניגוד למקובל לחשוב, טופס 4 הוא רק הטופס שמכשיר את הקרקע לקראת טופס אכלוס, טופס 5. מה כלול בטופס וכמה זמן לוקח לקבל טופס 4? ריכזנו עבורכם מספר דגשים חשובים שאתם חייבים להכיר אודות ההליך המתיר את אכלוס המבנה.

כל מה שאתם חייבים להכיר על הליך קבלת טופס 4

תחילה, חשוב שתכירו כמה מהדגשים המרכזיים הנבדקים במהלך בדיקות טופס 4.

  1. בדיקת מכבי אש -בדיקת מכבי אש נועדה בכדי לוודא שהבניין מוכן וערוך למצבי קיצון של שריפות. התקן בחוק מפרט בדיוק רב את כלל המערכות שיש לשלב בבניין במטרה להגן על הגרים בו בית שריפה. במהלך בדיקות טופס 4, אנשי מקצוע מוודאים שהבניין כולל את כלל המערכות הללו. כל חוסר צפוי לפגוע בהליך קבלת טופס 4, ולכן חשוב מאוד לעבוד בהתאם לתקן המפורט בחוק לאורך כל שלבי הבנייה.
  2. בדיקת מערכות גז – בדיקת מערכת גז במסגרת בדיקת טופס 4 נועדה לוודא שהמערכת הותקנה כראוי. התקנים בישראל מפרטים את אופן ההתקנה התיקני ולכן טרן קבלת טופס 4, אנשי מקצוע בודקים שמערכת הגז בבניין אכן הותקנה כראוי. כל חריגה עלולה לגרום לדליפות גז ולסיכון כלל הגרים בבניין, ולכן כל חריגה מהתקן תגרור עיכובים בקבל. טופס 4 לבניין כולו. וודאו שאתם בוחרים נכון את אנשי המקצוע שלכם שמכירים היטב את כל פרטי התקן ויודעים לעבוד בהתאמה לכל דרישות החוק.
  3. בדיקת מערכות אינסטלציה –בדיקה נוספת שנערכת המסגרת קבלת טופס 4 היא בדיקת מערכות אינסטלציה בבניין החדש. בדיקה זו נועדה לוודא כי מערכות האינסטלציה הותקנו כראוי ללא חריגות מהתקנים המפורטים בחוק. כל חריגה מהתקנים תוביל לעיכובים מיותרים בקבלת טופס 4 המיוחל. באשר לשאלה כמה זמן לוקח לקבל טופס 4, חשוב להדגיש כי התשובה משתנה מאוד בהתאם לממצאים בבדיקות לקבלת טופס 4. במידה וכלל הבדיקות עוברות ללא דגשים ושינויים, ניתן לקבל טופס 4 תוך כשבוע בלבד.

בניגוד למקובל לחשוב, טופס 4 הוא רק הטופס שמכשיר את הקרקע לקראת טופס אכלוס, טופס 5. מה כלול בטופס וכמה זמן לוקח לקבל טופס 4

4. בדיקת קונסטרוקטור –בדיקת קונסטרוקטור אף היא עלולה לגרור עיכובים בקבלת טופס 4. בדיקת קונסטרוקטור נועדה לוודא שהבניין נבנה בהתאם לתקנים המפורטים בחוק וכי הוא מספיק בטוח בשביל לאכלס את כלל הדיירים החדשים. קונסטרוקטור מקצועי בודק את המבנה לעומק וכל חריגה מהתקן המפורט בחוק תגרור עיכובים משמעותיים והוצאות גדולות על תיקונים והתאמת המבנה למפורט בחוק. כמה זמן לוקח לקבל טופס 4? הקפידו על עבודה מקצועית בהתאם לתקנים בחוק ותוכלו לקבל טופס 4 תוך כשבוע בלבד.

5. בדיקת אדריכל ומודד מוסמך –בדיקת אדריכל ומודד מוסמך נועדה לוודא שכל הבנייה תואמת להיתר הבנייה שניתן טרם שלבי הבנייה בפועל. קבלנים רבים רוצים לנצל את מלוא השטחים העומדים לרשותם, מה שגורר חריגות קלות מהיתרי הבנייה. חריגות אלה יאלצו את הקבלן לשנות את הבנייה ולהתאים את המבנה לתוכניות ההיתר שהתקבלו טרם תחילת הבנייה בפועל, מה שכמובן יעכב משמעותית את קבלת ההיתר המיוחל לאכלוס המבנה.

 

עבדו נכון ותוכלו לקבל טופס 4 תוך כשבוע בלבד!

אז כמה זמן לוקח לקבל טופס 4? קבלת טופס 4 תלויה מאוד באופן בניית המבנה. במידה ותבחרו את אנשי המקצוע הטובים ביותר שמכירים את התקן המפורט בחוק ועובדים על פיו, תוכלו לקבל טופס 4 תוך כשבוע בלבד. לעומת זאת, אם אנשי המקצוע שלכם לא מקפידים על התקנים, אתם עלולים למצוא את עצמכם מסתבכים חודשים ארוכים עם כל שלבי הבדיקה והבירוקרטיה לקבלת טופס 4 למבנה שלכם. במטרה להימנע מכך, בחרו נכון אנשי מקצוע מיומנים ומקצועיים!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
074-7765985

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החזון שלנו

במסגרת שירותי החברה, מעניקה לכם מרובעים המרכז להיתרי בניה תהליך של בחינת המצב הרגולטורי באזור המגורים שלכם, בדיקת תכנית הבנייה שעל בסיסה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה להיתר ועל פי הצורך סיוע בגיבוש תכנית בנייה כזאת בליווי אדריכל ומהנדס בניין. בהמשך לכך, תגבש עבורכם החברה תיק מסמכים עם כל הטפסים, התכניות והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה, כשכל הבקשה והתיק מגובשים על פי הכללים וחוקי העזר הספציפיים של הרשות המקומית הספציפית.

 

-מרובעים היתרי בניה-

טופס 4
טופס 4 ללא אכלוס

טופס 4 הוא אחד האישורים הסופיים שאותם יש להגיש בתום תהליך בניית מבנה חדש בטרם ניתן יהיה לאכלס אותו. התפיסה

טופס 4
כמה זמן לוקח טופס 4

אם אתם נמצאים בתוך תהליך של בניית בית חדש במודל בנה ביתך, או שרכשתם דירה חדשה מקבלן ואתם מצפים כבר

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!

התקשרו עכשיו